Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ověření účinnosti Překlenovací učebnice Ladislava Daniela v praxi
Herdegenová, Marta ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Veverková, Jana (oponent)
Autorský abstrakt Ve své diplomové práci jsem se věnovala experimentálnímu ověření účinnosti Danielovy Překlenovací učebnice, která má za úkol srovnat nedostatky a mezery v hudebních dovednostech žáků na druhém stupni způsobené hodinami hudební výchovy na prvním stupni základní školy. Průzkum jsem realizovala v šestých třídách jedné pražské základní školy, kde jsem v tomto roce vyučovala hudební výchovu. Stav hudebních dovedností žáků mě přiměl vyzkoušet Danielovu Překlenovací učebnici a alespoň trochu vrátit hudební výchovu mezi "živé předměty". Před samotným průzkumem jsem provedla vstupní prověrku hudebnosti v experimentální i kontrolní skupině, prostudovala Danielovu metodiku hudební výchovy, učebnice včetně metodických příruček a analyzovala Překlenovací učebnicí a k ní náležící Metodickou příručku. Na základě poznatků z této četby jsem vypracovala plán učiva jednotlivých hodin včetně metodických postupů. Zpočátku kritické chování žáků při "nových" hodinách hudební výchovy se brzy změnilo ve velice aktivní. Žáky hodiny bavily a těšili se na ně. Po každé hodině odcházeli s nějakým novým poznatkem, dovedností, které si hned v následující hodině zopakovali a přidali nové. Dokázali se ztotožnit s učebnicí a pracovat s ní. Po pěti měsících výuky podle Danielovy Překlenovací učebnice mohu tvrdit, že...
Vliv aktivního způsobu vedení výuky hudební výchovy na vybrané cizojazyčné dovednosti žáků mladšího školního věku
Dvořáková, Kateřina ; Špačková, Klára (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Hudba je součástí našich životů, ať už se jedná o poslech, zpěv nebo hru na nástroj. Hudební trénink má navíc vliv na rozvoj mozku a učení jazyka. Cílem této diplomové práce je blíže prozkoumat vztah mezi rozvojem hudebních a cizojazyčných dovedností dětí mladšího školního věku. Konkrétně pak porovnat úroveň dovedností v cizím jazyce u žáků ze tříd s odlišným způsobem vedení hudební výchovy. Výzkumu se účastnili žáci 5. ročníků, kteří byli rozděleni do tří skupin. Ty se lišily intenzitou a přístupem k hudební výchově. U první skupiny byla intenzita 1 vyučovací hodina týdně a náplní této hodiny byl zpěv. U dalších dvou skupin byla náplní kromě zpěvu také například hra na flétnu, Orffovské nástroje či pohybová výchova. Lišily se ale v intenzitě. Jedna ze skupin měla 1 a druhá 3 vyučovací hodiny týdně. Většina žáků, která měla vyšší intenzitu hudební výchovy ve škole se jí věnovala také mimoškolně. Všechny tři skupiny měly shodnou časovou dotaci anglického jazyka v jednotlivých ročnících. Žáci byli testováni prostřednictvím Cambridge testu "Movers" v oblastech poslechu, čtení a psaní. Analýza dat ukázala, že žáci, kteří absolvují rozšířenou výuku hudební výchovy a ve většině případů také mimoškolní hudební výchovu, dosahují celkově lepších výsledků v testu z anglického jazyka. Pouze v případě...
Ověření účinnosti Překlenovací učebnice Ladislava Daniela v praxi
Herdegenová, Marta ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Veverková, Jana (oponent)
Autorský abstrakt Ve své diplomové práci jsem se věnovala experimentálnímu ověření účinnosti Danielovy Překlenovací učebnice, která má za úkol srovnat nedostatky a mezery v hudebních dovednostech žáků na druhém stupni způsobené hodinami hudební výchovy na prvním stupni základní školy. Průzkum jsem realizovala v šestých třídách jedné pražské základní školy, kde jsem v tomto roce vyučovala hudební výchovu. Stav hudebních dovedností žáků mě přiměl vyzkoušet Danielovu Překlenovací učebnici a alespoň trochu vrátit hudební výchovu mezi "živé předměty". Před samotným průzkumem jsem provedla vstupní prověrku hudebnosti v experimentální i kontrolní skupině, prostudovala Danielovu metodiku hudební výchovy, učebnice včetně metodických příruček a analyzovala Překlenovací učebnicí a k ní náležící Metodickou příručku. Na základě poznatků z této četby jsem vypracovala plán učiva jednotlivých hodin včetně metodických postupů. Zpočátku kritické chování žáků při "nových" hodinách hudební výchovy se brzy změnilo ve velice aktivní. Žáky hodiny bavily a těšili se na ně. Po každé hodině odcházeli s nějakým novým poznatkem, dovedností, které si hned v následující hodině zopakovali a přidali nové. Dokázali se ztotožnit s učebnicí a pracovat s ní. Po pěti měsících výuky podle Danielovy Překlenovací učebnice mohu tvrdit, že...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.