Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Myšlení psychedelického
Michalik, Tadeáš ; Marek, Jakub (vedoucí práce) ; Novák, Aleš (oponent)
1 Abstrakt V této práci si pokládáme otázku, zda je možné myslet ‚psychedelické', aniž bychom ho označovali za jiné, imaginární, fantaskní či nereálné, a aniž bychom ho mysleli jako zvláštní ‚oblast' náležející lidské zkušenosti. Pokoušíme se psychedelickou zkušenost vztáhnout k prosté lidské zkušenosti a obě tyto modality zohlednit skrze tytéž motivy. Zohledníme-li zkušenost jako skrze své meze se otevírající a v těmito mezemi vymezených dimenzích se rozehrávající vazbu přítomnění-postřehování, pak psychedelické můžeme zohlednit skrze od meze odvozeného motivu vrstvy. Sledováním k prosté lidské zkušenosti se vztahujících fenoménů vyčasení, vyladění a vyjasnění se dostáváme k fenoménu vymykání, který je přechodem od prosté lidské směrem k psychedelické zkušenosti, kdy se dimenze zkušenosti vymykají ze své svornosti. Dále se věnujeme psychedelickému fenoménu prostupování, kdy se svorné či vymknuté dimenze lidské či jiné než lidské zkušenosti rozehrávají ve své vrstvenosti, skrze rozsvěcení a pohasínání vrstev, zprostupňování a kamenění prahů, a skrze jejich lucidní prostupování, které je vskutku psychedelickým. Klíčová slova: psychedelika, halucinace, lucidita, práh, dimenze, biomediátor, svornost, prostota, skvění, jas, prostupování.
Zde a nyní
Chlastáková, Barbora ; Artamonov, Vasil (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
V cyklu maleb „ Zde a nyní“ jsem se neodvrátila od metody, ve které využívám prolínání, vynořování a ztrácení se jednotlivých motivů v prostoru obrazu. Vizuálně tak obraz přechází do abstraktnější roviny. V této formě jsem si našla novou cestu svého současného výtvarného projevu folklorní abstrakce. V obraze převážně dominují organické tvary, konkrétně rostlinné tvary, které blízce souvisejí s folklórem. Inspirující prvky pro mě byly předměty pro mě krásné či osobně blízké z babiččiny chalupy, které jsem buď již v životě ztratila či si schovávám do takzvané rodinné výbavy, kterou mi babička připravila a zanechala. Tyto věci vkládám na plátno buď v původní podobě či měním podle osobního vkusu tak jak se fyzicky přitahují. Vzájemný vztah se mění závislosti zobrazené pulzující hranice mezi vztahem zpodobněných předmětů a aplikování formy do blízké abstrakce. Tvary, průhledy a kompoziční hry se formují do čtvrtého rozměru prostoru. Obrazové řešení celého rozčlenění tím boří klasické perspektivní standarty.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.