Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Budování jednotného evropského železničního prostoru: reformy železničního odvětví v České republice 2004-2014.
Volf, Jaromír ; Nigrin, Tomáš (vedoucí práce) ; Šlosarčík, Ivo (oponent)
Diplomová práce Budování jednotného evropského železničního prostoru: reformy železničního odvětví v České republice 2004-2014, zkoumá europeizaci české železniční politiky na čtyřech aktérech - vláda, krajské samosprávy, České dráhy a soukromí dopravci. Zasazuje reformu evropskou železniční reformu do konceptu liberalizace síťových odvětví. Česká republika vstoupila do Evropské unie v roce 2004, proto neměla možnost ovlivnit její základy. Cílem práce bylo vyzkoumat, jakým způsobem Evropská unie ovlivnila české železniční prostředí a jestli došlo k posílení aktérů podporujících liberalizaci. Z práce vyplynulo, že i přes posílení těchto aktérů, nedošlo k vytvoření železničního trhu v osobní dopravě. Způsobeno to bylo zejména nedostatečnou institucionální a regulační schopností státu, který nebyl schopen zdárně dokončit žádné nabídkové řízení. V krajích je situace podobná, neboť v roce 2009 bylo schváleno desetileté memorandum na provoz regionální dopravy s Českými drahami. V případě krajů navíc došlo k velkému rozdílu v dopravních politikách, které bude stát pravděpodobně chtít řešit.
Budování jednotného evropského železničního prostoru: reformy železničního odvětví v České republice 2004-2014.
Volf, Jaromír ; Nigrin, Tomáš (vedoucí práce) ; Šlosarčík, Ivo (oponent)
Diplomová práce Budování jednotného evropského železničního prostoru: reformy železničního odvětví v České republice 2004-2014, zkoumá europeizaci české železniční politiky na čtyřech aktérech - vláda, krajské samosprávy, České dráhy a soukromí dopravci. Zasazuje reformu evropskou železniční reformu do konceptu liberalizace síťových odvětví. Česká republika vstoupila do Evropské unie v roce 2004, proto neměla možnost ovlivnit její základy. Cílem práce bylo vyzkoumat, jakým způsobem Evropská unie ovlivnila české železniční prostředí a jestli došlo k posílení aktérů podporujících liberalizaci. Z práce vyplynulo, že i přes posílení těchto aktérů, nedošlo k vytvoření železničního trhu v osobní dopravě. Způsobeno to bylo zejména nedostatečnou institucionální a regulační schopností státu, který nebyl schopen zdárně dokončit žádné nabídkové řízení. V krajích je situace podobná, neboť v roce 2009 bylo schváleno desetileté memorandum na provoz regionální dopravy s Českými drahami. V případě krajů navíc došlo k velkému rozdílu v dopravních politikách, které bude stát pravděpodobně chtít řešit.
Transevropské energetické sítě - vybrané problémy
Kočí, Luboš ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Vošta, Milan (oponent)
Tématem diplomové práce jsou Transevropské energetické sítě (TEN-E), program EU, který v posledních letech prošel významnými změnami. Hlavním cílem této práce je zachytit dopady aktivit EU v rámci programu TEN-E a energetické politiky na stav a rozvoj evropské energetické infrastruktury a zjištěné skutečnosti dále aplikovat na energetické sítě ČR. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První z nich představuje síťová odvětví a jejich ekonomická specifika. Druhá kapitola se zabývá energetickou politikou EU a procesem vytváření vnitřního trhu s energií. Třetí kapitola práce je zaměřena na program TEN-E a závěrečná kapitola přibližuje problematiku českých energetických sítí.
Modely a metody síťové ekonomiky
BÖHM, Petr
Cílem práce je vytvořit souhrn modelů a metod síťové ekonomiky zahrnující síťovou strukturu, dynamické a neurčité prostředí, faktory více kritérií v síťové ekonomice. Hlouběji se zabývám teorií grafů, sítí a dodavatelskými sítěmi. Součástí práce je analytická část, kde jsou vzorce a pomocí nich zjišťuji pozici uzlů v sítích dat z Lidé.cz a eBay. Dané modely demonstruji i s výpočty.
Regulace přístupových sítí elektronických komunikací v ČR a její vliv na rozvoj odvětví
Sekaninová, Renáta ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Munzi, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou asymetrické ex-ante regulace v oblasti elektronických komunikací, jejímž účelem je podpořit konkurenceschopnost alternativních operátorů na úkor zavedených společností s cílem posílit efektivní konkurenci v odvětví. Práce je zaměřena na regulační nástroj, který ukládá povinnost etablovaným podnikům na trhu fixních telekomunikací uvolnit přístupovou infrastrukturu ostatním operátům. Jde o tzv. zpřístupnění místní smyčky (Local Loop Unbundling, LLU). Práce vyhodnocuje přínosy a dopady regulačního opatření na trh elektronických komunikací v České republice. Jeho vývoj prokázal negativní účinek regulace na motivaci fixních alternativních operátorů k budování vlastních přístupových sítí. Práce zahrnuje analýzu trhu LLU v ČR, jejímž cílem je odhalit demotivující prvky současné formy regulace přístupu k místní smyčce. Autorka v práci poukazuje na nežádoucí vliv regulace na investiční motivaci nejen alternativních operátorů, ale i zavedených společností. Práce nabízí zdůvodnění nevhodnosti pro-konkurenčně orientované regulační politiky, jež potlačuje investice nezbytné pro rozvoj odvětví.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.