|
Možnosti profesního rozvoje učitelek mateřských škol na pracovišti
Krumphanzlová, Zdenka ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi profesního rozvoje učitelek mateřských škol na pracovišti. V teoretické části je charakterizován pojem profesní rozvoj, připomenuty některé aktuální výzkumy zabývající se profesním rozvojem učitelů a popsány současné požadavky na kompetence učitelek mateřských škol. Důraz je kladen na roli ředitele školy jako nejvýznamnějšího činitele v profesním rozvoji učitelů a ve využívání metod, které mohou probíhat na pracovišti. Některé z těchto metod profesního rozvoje jsou podrobněji popsány podle dostupné odborné literatury a jsou zdůrazněny jejich hlavní výhody a omezení. Cílem bakalářské práce bylo zmapovat možnosti profesního rozvoje učitelek mateřských škol na pracovišti a zjistit, které z vybraných metod profesního rozvoje probíhajících na pracovišti, jsou nejčastěji využívány právě v mateřských školách. Byla použita metoda dotazníkového šetření, výsledky jsou přehledně zpracovány v tabulkách a grafech. KLÍČOVÁ SLOVA: profesní rozvoj, metody profesního rozvoje, mentoring, vzájemné hospitace, hodnotící rozhovory, neformální rozhovory, videotrénink interakcí, online metody profesního rozvoje, profesní portfolio, samostudium
|