Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Souvislost čtení a psaní jako základních gramotnostních dovedností ve 2. a 3. ročníku ZŠ
Jindrová, Barbora ; Kučerová, Olga (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
ABSTARKT Tato bakalářská práce se zabývá problematikou souvislosti čtení a psaní u žáků 2. a 3. ročníků základní školy. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou představeny některé koncepty čtení a psaní, kontext tichého a hlasitého čtení, rozdíl mezi vázaným vzorem písma a vzorem Comenia Script. Dále uvádíme zejména zahraniční výzkumy zabývající se právě souvislosti mezi čtením a psaním. Poslední kapitola teoretické části je didaktická, vymezujeme v ní obsah učiva ve 2. a 3. ročníku základní školy. V praktické části je popsán výzkum, jehož primárním cílem bylo popsat souvislost těchto dovedností čtení a psaní a dále a dále odhalit, nakolik faktory vzoru písma, jímž čtenář píše, a pohlaví čtenáře ovlivňují jeho výkon ve čtení s porozuměním. Výzkumný vzorek tvořilo 271 žáků 2. a 3. tříd z celkem 9 základních škol v České republice. Žákům byl zadáván test tichého čtení s porozuměním Velcí kamarádi nebo Jedeme na výlet a test psaní Pravopisný test I. Empirická část je rozdělena na část deskriptivní a analytickou. Popisná část se zaměřuje na popis vývojového obrazu žáků 2. a 3. ročníku v psaní a ve čtení s porozuměním. V analytické části je použita korelační analýza k zjištění souvislosti mezi výkonem žáků v testu čtení a psaní. Dále byly pomocí t-testu pro...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.