| |
|
Výběr a tvorba výukových materiálů pro podpůrný výukový web www.studiumchemie.cz
Zaspalová, Jana ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Petrželová, Simona (oponent)
V rámci této diplomové práce byl vytvořen nový výukový materiál ve formě výukového textu, PowerPointové prezentace, webové stránky, pracovních listů, testů, her a experimentů k tématu syntetické makromolekulární látky a v menším rozsahu (výukový text, PowerPoinotvá prezentace a webová stránka) i k tématu nové materiály. Tyto materiály byly vytvořeny pro web www.studiumchemie.cz, výukový web Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze, který zajišťuje distribuci výukových materiálů vzniklých na uvedené fakultě. Vytvořené výukové materiály by měly doplňovat stávající materiály pro SŠ učitele a žáky, které se na webu www.studiuemchemie.cz již nachází. Materiály jsou, po obsahové stránce, zpracovány v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro gymnázia (RVP-G) a současně v souladu s Katalogem požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky z chemie. Součástí práce je také rešerše a zhodnocení vybraných učebnic chemie pro střední školy (SŠ) a vybraných českých internetových zdrojů, vše na téma syntetické makromolekulární látky. Vypracovaný materiál má sloužit SŠ učitelům jako podpůrný materiál pro výuku zaměřenou na vznik, vlastnosti a využití makromolekulárních látek a nových materiálů.
|
|
Moving dynamic test loads for road bridges - a case study
Bayer, Jan ; Urushadze, Shota
Two types of dynamic testing load for bridges - driving sprung mass and driving impulse load - areexamined from the drive-by identification point of view. Numerical studies in ANSYS using contact elements and in MATLAB using a modal solution together with coupling force were performed. Equations for the estimation of the impulse load caused by a rolling cogwheel were suggested. The experiments confirmed that a driving impulse load is more efficient in exciting bridge vibrations. This, together with the fact that impulse loading is not sensitive to surface roughness, leads to the conclusion that, as a method for bridge health monitoring, impulse loading is more promising than using a driving sprung mass
|
|
Predicting Field Experiment Results in a Lab
Chadimová, Kateřina ; Cingl, Lubomír (vedoucí práce) ; Krištoufek, Ladislav (oponent)
Tato práce se zaměřuje na předpovídání experimentálních výsledků v labo ratorním prostředí, čímž se zároveň věnuje často diskutované otázce externí validity laboratorních experimentů. Provedli jsme laboratorní experiment, ve kterém měli účastníci za úkol předpovídat výsledky určitého field experimentu. Sebraná data jsou analyzována pomocí několika různých nástrojů pro přesnost měření. Zjistili jsme, že předpovědi 94 účastníků experimentu poskytují do brou informaci o reálných výsledcích field experimentu, ačkoliv jejich přesnost se mění v závislosti na použitém nástroji pro přesnost měření a určitém treat mentu. Průměrné předpovědi jsou více přesné nebo alespoň srovnatelné s průměrnými individuálními předpovědmi, čímž je prokázána přítomnost efektu "moudrosti davu".
|
| |
|
Výběr a tvorba výukových materiálů pro podpůrný výukový web www.studiumchemie.cz
Zaspalová, Jana ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Petrželová, Simona (oponent)
V rámci této diplomové práce byl vytvořen nový výukový materiál ve formě výukového textu, PowerPointové prezentace, webové stránky, pracovních listů, testů, her a experimentů k tématu syntetické makromolekulární látky a v menším rozsahu (výukový text, PowerPoinotvá prezentace a webová stránka) i k tématu nové materiály. Tyto materiály byly vytvořeny pro web www.studiumchemie.cz, výukový web Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze, který zajišťuje distribuci výukových materiálů vzniklých na uvedené fakultě. Vytvořené výukové materiály by měly doplňovat stávající materiály pro SŠ učitele a žáky, které se na webu www.studiuemchemie.cz již nachází. Materiály jsou, po obsahové stránce, zpracovány v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro gymnázia (RVP-G) a současně v souladu s Katalogem požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky z chemie. Součástí práce je také rešerše a zhodnocení vybraných učebnic chemie pro střední školy (SŠ) a vybraných českých internetových zdrojů, vše na téma syntetické makromolekulární látky. Vypracovaný materiál má sloužit SŠ učitelům jako podpůrný materiál pro výuku zaměřenou na vznik, vlastnosti a využití makromolekulárních látek a nových materiálů.
|
| |
| |
|
Výzkum napěťopřetvárného chování hornin při dynamickém namáhání
Petroš, V. ; Bagde, M. N. ; Daněk, T. ; Hofrichterová, L. ; Hudeček, V. ; Michalčík, P. ; Slivka, V. ; Špinka, O. ; Vavro, M. ; Žůrek, P. ; Holub, Karel
Cílem projektu bylo zjistit fyzikálně-mechanické charakteristiky hornin při dynamickém namáhání s využitím laboratorního zařízení MTS 816 Rock Test Systém. Výzkum byl koncipován na zkoumání vlastností karbonských hornin, tedy z horského masívu, kde dochází ke vzniku anomálních geomechanických jevů.
|