Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 555 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obnova renesanční radnice v Hostěradicích
Vican, Martin ; Mikeš, Stanislav (oponent) ; Guzdek, Adam (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo vypracovat projektovou dokumentaci pro stavební povolení (DSP) v části B a dokumentaci provedení stavby (DPS). Vypracovaná projektová dokumentace navazuje na předmět AG034 – Ateliér obnovy památek. Tématem ateliérové práce bylo navrhnout řešení obnovy renesanční radnice v Hostěradicích, která nyní slouží pouze jako prodejna potravin a posilovna. Všechny prostory radnice chátrají, ale obec začíná investovat do postupných oprav a úprav nejen samotného objektu, ale i přilehlého okolí. Po absolvovaném workshopu v objektu, ze kterého vzešel vypracovaný předběžný stavebně technický průzkum objektu a základní úvahy obyvatel obce a zastupitelstva, jsem dospěl k základnímu konceptu obnovy radnice. Objekt zbavím všech přebytečných konstrukcí, které rozdělují zaklenuté prostory a přebytečných přístaveb. Zbouráním přistaveného pódia izoluji historickou budovu, ke které následně navrhuji moderní přístavbu s hygienickým a technickým zázemím. Ta je připojena k historické radnici proskleným prostorem s komunikačním jádrem, ze kterého se dostanete do všech využívaných prostor. Účel obnoveného objektu bude spočívat v nárazové reprezentaci obce při společenských akcích. Bude využito všech prostor, které se upraví na sály, galerie nebo zázemí pro občerstvení v podobě cateringu a baru. Tímto přístupem plánuji zachovat hodnotné vrstvy renesanční stavby a zároveň doplnit radnici o novou vrstvu, která objekt adaptuje pro moderní potřeby
Galerie moderního umění Brno
Jaroměřský, Ondřej Oldřich ; Obrtlík, Jan (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je návrh galerie moderního umění v Brně, v České republice. Objekt slouží jako nové kulturně vzdělávací centrum, které v místě výstavby vytváří nový orientační bod pro obyvatele Brna. Řešený pozemek se nachází poblíž historického jádra města Brna, v ulici Benešova, na místě bývalých hradeb u městského okruhu Koliště. U hlavního vstupu na pozemek se nachází tramvajová zastávka Malinovského náměstí. Na pozemek dále vedou dvě cesty z plánovaného městského parku, který vznikne na místě odstavného kolejiště Českých drah. Poslední přístup pro pěší a cyklisty je z nově navržené lávky přes ulici Koliště, která bude městský park propojovat s novým parkovacím domem v ulici Koliště. Přilehlé okolí objektu včetně parteru s parkovými úpravami navazuje na budoucí vývoj brněnské ringstrasse, a dotváří tak plánovaný vegetační pás kolem historického jádra města. Navrhovaný objekt se šestipodlažní, přičemž dvě podzemní podlaží slouží převážně pro parkování nejen pro návštěvníky galerie, ale také pro obyvatele přilehlého okolí. Do podzemních garáží se lze dostat dvěma bezbariérovými vstupy, které se nachází naproti hlavnímu vstupu do galerie, vjezd pro vozidla je umístěn v ulici Koliště dle nového regulačního plánu, který zde plánuje vystavět parkovací dům. Samotná část galerie je tvořena čtyřmi nadzemními podlažími, kde středová část dispozice slouží jako převýšené atrium procházející přes všechny nadzemní podlaží zastřešený proskleným světlíkem. Tento prostor slouží k vystavování velkoformátového umění, které lze i zavěsit do prostoru. V prvním nadzemním podlaží se kromě přednáškového sálu, šaten a dvou kanceláří pro vedení galerie nachází také místnost pro workshopy, otevřený prostor s možností občerstvení, technická místnost a tři schodiště, která prochází všemi podlažími, včetně suterénů. První schodiště se nachází v zadní části podlouhlého atria a společně s výtahy umístěnými rovněž zde, slouží jako hlavní vertikální komunikace v objektu. Zbylá dvě schodiště s výtahy slouží jako únikové cesty v případě požáru, které v prvním nadzemním podlaží vedou ven z objektu. Všechna podlaží také spojuje hydraulický nákladní výtah, který slouží pro zásobování a dovoz uměleckých děl do objektu. Zbylá nadzemní podlaží o stejné dispozici slouží primárně jako expoziční prostory s možností výhledu do atria díky galerijním ochozům. Nachází se zde vždy i hygienické zázemí pro návštěvníky objektu a také přípravny pro expoziční prostory. Architektonický vzhled budovy je do značné míry inspirován brněnskou architekturou 20. století, ať už co se týče materiálového kontextu či tvarosloví objektu. Těžkou a důstojnou podnož budovy tak tvoří provětrávaná fasáda s keramickým obkladem z cihelných pásků, která zdůrazňuje vážnost a důležitost instituce, která v objektu sídlí. Obvodový plášť zbylých tří podlaží je rovněž tvořen provětrávanou fasádou, avšak z prohnutých perforovaných panelů z eloxovaného hliníku a bílým práškovým nástřikem. Tato vrchní část objektu jakoby zahalena oponou zdůrazňuje křehkost a výjimečnost expozice uměleckých děl, které tak chrání před světem a zároveň vyzdvihuje jejich důležitost v současné společnosti.
Malá Amerika v Brně
Kalmykova, Valeriia ; Bažant, Lukáš (oponent) ; Novák, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem novostavby polyfunkčního objektu Malá Amerika v Brně a vychází z architektonické studie vypracované v rámci předmětu BGA021 - Ateliér architektonické tvorby 2 - Veřejné stavby. Předmětem této práce bylo zhotovení projektové dokumentace, skládající se z dokumentace pro stavební povolení, dokumentace pro provádění stavby a návrhu architektonického detailu. Navržená stavba se nachází v Brně poblíž historické stavby průmyslového charakteru “Malá Amerika” a budov Titania, v území vymezeném ulicemi Úzká a Nové sady. Polyfunkční objekt Malá Amerika je multifunkční stavba s kancelářemi, galerii uměni, knihovnou, restauraci, kavárnami, střešní terasami a s místy pro pořádání akci. Novostavba respektuje stávající urbanistickou i architektonickou strukturu okolní zástavby. Jedná se o pět samostatně stojících objektů vzájemně propojených podzemním parkovištěm. Hmota je složená z několika kvádrů různých výškových úrovní spojených pochozí terasou. Mezí jednotlivými objekty vznikají ulice a náměstí s mnoha zajímavými průhledy. Objekt je spojen s Malou Amerikou pochozí terasou a navržen tak, aby nezakrýval historickou budovu. Směrem k budovám Titania se jednotlivé objemy objektu zvětšují. Záměrem projektu bylo vytvořit polyfunkční objekt, který by nebyl pouze introvertní stavbou, která by měla užitek pouze ze svého dokonalého umístění a stávající městské infrastruktury, ale také přízemí plné obchodu a služeb, které by byly k dispozici všem kolemjdoucím i po skončení pracovní doby.
Kultura České republiky v číslech 2023:: Vybrané údaje za rok 2023
Dedera, Milan ; NIPOS, Národní informační a poradenské středisko pro kulturu
Statistika kultury se zabývá zjišťováním údajů o činnosti kulturních subjektů (např. návštěvnost, kapacita, vzdělávací akce, vydané publikace, výpůjčky, čtenáři). V předkládané brožuře jsou zveřejněny vybrané údaje za následující obory: divadlo, galerie, muzea a památníky, hvězdárny, planetária a astronomické pozorovatelny, veřejné knihovny, památkové objekty zpřístupněné za vstupné, neperiodické publikace a periodický tisk. Údaje ekonomické povahy jsou k dispozici pouze za subjekty veřejného sektoru, kulturní subjekty v soukromém sektoru je neposkytují.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Koželouhová, Anna ; Vojtová, Lea (oponent) ; Hrabec, Josef (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh revitalizace předpolí Květné zahrady v Kroměříži a dostavby objektu zázemí a služeb pro návštěvníky. První úvahy při řešení tohoto projektu vycházely z jeho silného sociálního podtextu. Zahradní umění bylo vždy odrazem své doby. Zřizovatelé zahrad - šlechta, panovníci či církevní hodnostáři jejich prostřednictvím vyjadřovali své postavení, ale snažili se i poukazovat na to, co bylo chápáno jako za umělecky a technicky (později i sociálně) pokrokové a správné. Z těchto faktů a úvah vychází hlavní myšlenkový koncept mého návrhu. Snažím se také prezentovat dnešní dobu a společnost – ve smyslu toho DOBRÉHO, co by si mohly a dle mého názoru měly navzájem přinášet. A co si snad i přinášejí… Proto aplikuji ve svém projektu poznatky dnešní techniky a ekologie ve smyslu využívání přírodních, především lokálních materiálů a obnovitelných zdrojů energie. Zároveň se snažím využít a podpořit otevřenost soudobé společnosti a vytvořit projekt s přesahem lidským a sociálním. Začleňuji do areálu funkci dočasného chráněného bydlení či startovních bytů a podporuji integraci jejich obyvatel do společnosti prostřednictvím práce či terapií v zahradě. V neposlední řadě bych ráda otevřela zahrady nejširšímu spektru laické veřejnosti a vytvořila vedle estetické i zábavně - vzdělávací funkci. Z hlediska architektonického bylo mojí snahou vnést do zahrady soudobé prvky, které však respektují její historický vývoj i stávající situaci a navazují na ně. V Holandské zahradě jsem návštěvnické centrum umístila do půdorysné stopy bývalého „kasina“. Uzavírá tak tento podélný prostor, je pomyslným pokračováním kolonády Květné zahrady (i přepisem arkády na fasádě) a vyvážením objemu tropického skleníku na protější straně zahrady. V řešení zahrady respektuji příčné osy Květné zahrady i hlavní osu předpolí, vytvářím jednoduchou kompozici větších ploch se dvěma novými „náměstími“ – v místě obnovené Neptunovy fontány a před návštěvnickým centrem. Vyvýšenými plochami přidávám pozemku třetí rozměr. V jižní části komponuji funkčně odlišné prostory podél hlavní podélné osy. Návštěvník je tak nenásilně upozorňován a veden k objektu voliéry. Příčně je pak zahrada pro lepší uchopitelnost rozlehlého hloubkově orientovaného prostoru pocitově členěna na několik částí - oblast reprezentativní (u studeného skleníku), část hospodářsko-vzdělávací (neméně atraktivní) se zahradnictvím a odpočinkové okolí voliéry a stopy Králičího kopečku.
Galerie moderního umění Brno
Skořepová, Lucie ; Fišer, Jiří (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Štěpánek, Ladislav (vedoucí práce)
Novostavba galerie moderního umění v Brně se nachází na rozlehlém svažitém pozemku na Kraví hoře. Pozemek leží na východní straně kopce a plynule navazuje na stávající park Kraví hora. I koncept řešení pozemku svojí ideou navazuje na sousední park. Celý pozemek galerie má sloužit jako park s venkovními výstavními prostory a sítí cest umožňující propojení mezi jednotlivými trasami pohybu. I samotný objekt galerie je koncipován tak, aby se jím při cestě z Náměstí míru dalo projít a volně pokračovat v cestě směrem na ulici Veveří. Tudíž volnost pohybu, průchod přírodou a obklopení uměním je hlavním konceptem návrhu. Hlavní budova galerie je řešena jako polyfunkční centrum moderního umění. Hlavní prostor je věnován univerzálním výstavním prostorám a ve zbylých částech budovy se nachází doplňkové funkce vzdělávacího centra, knihovna a společné zázemí. V rozlehlém parku galerie se nachází samostatně stojící ateliéry s vlastním výstavním, případně prodejním prostorem. Ateliéry budou pronajímány začínajícím umělcům. Základní formou budovy je lehce deformovaný kvádr, ze kterého vznikl odebráním středové hmoty průhled skrz budovu. Tím byl vytvořen veřejný prostor, který je sice součástí budovy, ale zároveň je otevřený a veřejně přístupný. Forma budovy pracuje se dvěma hlavními výhledy na Brno. Výhled z kopce na Severovýchod Brna je umožněn z veřejně přístupné terasy vzniklé odebráním středové hmoty budovy. Výhled na dominantu Brna – hrad Špilberk pak umožňuje střešní terasa galerie.
Obnova objektu bývalého Okresního soudu ve Zlíně
Gášek, Daniel ; Keith, Petr (oponent) ; Vojtová, Lea (vedoucí práce) ; Kalousek, Lubor (vedoucí práce)
Náplní bakalářské práce bylo zhotovení Dokumentace pro stavební povolení a části Dokumentace pro provádění stavby na základě architektonické studie, která byla vypracována v předmětu AG34 – Ateliér architektonické tvorby IV. Předmětem této studie byla obnova a návrh nového využití objektu bývalého Okresního soudu ve Zlíně, jenž se nachází v blízkosti zlínského zámku i náměstí Míru, na okraji sadu Svobody. Základní ideou návrhu bylo využít pokud možno co největší část původního objektu, vyhnout se navyšování zastavěné plochy a nechat tak vzniknout nearogantní a k okolí přívětivé stavbě, která přinese nový život do této části města. Zásadní byla též snaha o vyzdvihnutí nejpůsobivějších částí stavby, jimiž jsou barokní klenby bývalého pivovarského skladu v 1NP a průčelí z roku 1922 ve stylu české moderny. Znepokojující přístavba z 90. let tedy dostala modernistní výraz, byla odlehčena, měřítko zlidštěno režnými cihlami a nechala vzniknout terase s výhledem k zámku. Parter komunikuje s okolím a láká kolemjdoucí k návštěvě nového minipivovaru. Kulturní vyžití nabízí také literární kavárna s malou galerií a to fyzické nám poskytne cyklopůjčovna. Horní podlaží skýtají ubytování v podobě pensionu a hostelu.
Obnova společenského domu Ronov nad Doubravou
Venclík, Ondřej ; Špiller, Martin (oponent) ; Guzdek, Adam (vedoucí práce) ; Struhala, Karel (vedoucí práce)
Náplní bakalářské práce bylo zhotovení dokumentace pro stavební povolení a části dokumentace pro provádění stavby na základě architektonické studie, která byla vypracována v předmětu AG34 – Ateliér architektonické tvorby IV. Předmětem této studie byla obnova a návrh nového využití sousedního objektu radnice. Objekt disponuje prostory tanečního sálu, restaurace a převýšeného podkroví. Objekt se snažili na konci minulého století zvětšovat a vylepšovat třemi etapami přístaveb, ale dnes v roce 2020 se prostory jeví stejně stísněné a poddimenzované. Proto se nehodnotné přístavby vzadu ve vnitrobloku zboří a nově navrženou přístavbu přes všechny podlaží dostavíme navázáním na stávající objekt. Parcela se nachází na Chittussiho náměstí, původní dům je součástí řadové zástavby. V bezprostřední blízkosti se nachází pseudogotická radnice a hostinec. Náměstí má parkový charakter. Náměstí dominuje kostel sv. Vavřince a obecní radnice. Pozemek je poměrně rovinný. Součástí řešeného území je obecní dvůr, který navazuje na školní zahradu. Z obecního dvoru je přístup k radnici, garáži, technickému zařízení obce a řešenému pozemku. Na náměstí se nachází základní vybavenost obce – obecní úřad, obchod, restaurace, hostinec, základní škola.
Polyfunkční dům
Hetych, Martin ; Janík, Zdeněk (oponent) ; Kalousek, Miloš (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh polyfunkčního domu v obci Nebovidy. Objekt bude využíván ke sportování, kulturním akcím, zábavě a k administrativním činnostem. Stavba je situována v těsné blízkosti obecního úřadu. Objekt je rozdělen na dvě budovy - zázemí haly s kancelářemi a samotnou halu. Zázemí má 3 nadzemní podlaží a je částečně podsklepeno. Konstrukční systém je stěnový se sedlovou střechou s vikýři. Hala má nosnou konstrukci z oceli a je částečně zapuštěna pod úroveň terénu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 555 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.