Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Gemini
Šimonová, Eliška ; Nový, Vítězslav (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Revitalizace střední školy Gemini, návrh internátu a návrh nového využití školní zahrady s umístěním kavárny dává nový dech tomuto prostoru v klidném území Brněnského sídliště Lesná. Cílem práce je vytvořit příjemné prostředí nejen pro studenty a zaměstnance, ale i pro lidi z širšího okolí. Revitalizace střední školy je navržena tak, aby objekt co nejlépe umožňoval vzdělávat zdravotně znevýhodněné studenty v jejich oboru, a aby zdejší výuka mohla následovat moderní trendy této doby. Areál školy se má stát mimo jiné místem, kde se tito studenti mohou postupně začleňovat do běžného života a získávat tak spousty zkušeností na následnou cestu životem.
Gemini
Kartal, Emina ; Nový, Vítězslav (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je inkluzivní architektura. Cílem práce je návrh internátu a rekonstrukce Střední školy Gemini na Sídlišti Lesná v Brně spolu s úpravou okolí školy. Střední škola plánuje navýšení své dosavadní kapacity a usiluje o inkluzivní vzdělávání, což je zohledněno v novém návrhu. Současné podmínky jsou již nevyhovující. V minulosti bylo vedení školy omezeno dostupnými možnostmi a přijalo budovu s dispozicí mateřské školy spolu se zahradou. Škola tak funguje na omezené ploše nebo ve stísněných prostorách. Cílem je zajistit kvalitní a vzdělávání pro všechny bez rozdílu. Vzdělání, které budou mít studenti spojené s příjemným pobytem, ve vzdušných prostorách ve škole či školní zahradě, popřípadě v nové budově internátu. Součástí návrhu je i udržitelný přístup v oblasti navrhování, který zajistí investorovi menší náklady spojené s provozem budovy, která funguje jako školská instituce.
Gemini
Nedělková, Marie ; Nový, Vítězslav (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá revitalizací školy Gemini pro zdravotně znevýhodněnou mládež a jejího okolí. Škola se nachází v lokalitě sídliště Lesná v Brně. Původní funkce budovy školy byla mateřská škola a jesle. Dispozice stavby je od té doby téměř nezměněná. Cílem práce je přizpůsobit školu a její pozemek současné funkci střední školy tak, aby byla bezbariérově přístupná všem studentům i zaměstnancům. Navýšit kapacitu studentů. Vytvořit příjemné a funkční prostředí pro vzdělávání, aby se studenti, kteří tuto školu absolvují, mohli plnohodnotně pracovně uplatnit a začlenit do běžného života.
Penzion s hipoterapií
Zdražilová, Barbora ; Kašpárek, Stanislav (oponent) ; Utíkalová, Ivana (vedoucí práce)
Předmětem zpracování diplomové práce bylo vyhotovit prováděcí projektovou dokumentaci stavby penzionu s hipoterapií ve Veselí nad Moravou. Jedná se o zpracování dokumentace penzionu o dvou nadzemních podlažích a objektu stájí. V objektu penzionu jsou umístěny ubytovací pokoje, jídelna a především byt správce. V budově stájí se nachází 12 ustájovacích boxů, sklady krmiva a higienické zázemí pro hosty.
Konverze objektu dormitory na hostel a jeho nové řešení v Tomioka Silk Mill, Japonsko
Brezovský, Jindřich ; Zemánek, Václav (oponent) ; Zemánková, Helena (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem „KONVERZE OBJEKTU DORMITORY NA HOSTEL A JEHO NOVÉ ŘEŠENÍ V TOMIOKA SILK MILL, JAPONSKO“ je zpracována dle platných předpisů ve formě architektonické studie. Předmětem této práce jsou dvě varianty konverze objektu pro ubytování dělnic (dormitory). Dílčím úkolem je řešení úpravy zeleně v atriu dormitory a návrh revitalizace náhorní roviny. Objekt se nachází v areálu bývalé přádelny hedvábí ve městě Tomioka v prefektuře Gunma, na ostrově Honšú v Japonsku. Konverze objektu na nový účel vyžaduje doplnění potřebné vybavenosti a některé nutné stavební zásahy pro zajištění provozu hostelu. V obou variantách je zapotřebí částečně upravit také původní objekt při zachování jeho proporcí a objemu, aby nebyla narušena původní koncepce celého areálu a silueta města. Úpravy původního objektu dormitory zahrnují dostavbu vstupního portálu včetně foyer a recepce se zázemím provozu. Použité materiály jsou velké prosklené plochy v kombinaci se světlým pohledovým betonem. Materiály byly vybrány tak, aby byly vždy jasně odlišitelné nové konstrukce (monolitický železobeton) od konstrukcí původních (dřevo). Vnitřní atrium bylo navrženo ve stylu moderní japonské zahrady s různými typy povrchů (vegetační – mech; minerální – štěrk a kamení). Varianta 1 – novostavba dvou objektů vybavenosti. Objekt A jsou umývárny a objekt B je pro stravování a toalety. Hmotu nových objektů tvoří jednoduché hranoly pootočené o 30° a 60° oproti ose dormitory. Jejich hmoty respektují rozměry původního objektu. Objekt A je vysunutý nad hranu svahu a je obložený skleněnými deskami. Objekt B je z jižní strany prosklený, zatímco ze severní strany je kompaktní z pohledového betonu. Objekt A je stavebně i provozně rozdělen středovou stěnou na dvě symetrické části. V závěru objektu je umístěno ofuro (bazének) s výhledem na okolní pohoří. Typologické řešení objektu B zahrnuje oddělené toalety se smíšenou umývárnou v severní části. V jižní části je prostor pro stravování rozdělený výdejním pultem na provozní část a část pro návštěvníky. Objekt A je ze železobetonu a je založen na základové desce. Středová stěna je hlavní nosný konstrukční prvek, která brání příčnému zlomení. Středová stěna je ukotvena do země pomocí pilotů. Objekt B je ze železobetonu a je založen na základových pasech. Varianta 2 – přístavba je tvořena jako jednoduchý hranol, který respektuje pravoúhlou soustavu areálu a míry původního objektu dormitory. Materiály nových konstrukcí jsou beton a sklo stejně jako u ostatních nových přístavků. Pro zajištění intimity prostředí je prosklená část fasády obehnána bambusovým plotem. Tento prostor je využit jako pohledová zelená zahrada. Objekt přístavby je typologicky rozdělen na část pro muže a část pro ženy. Obě části jsou vybaveny bazénkem ofuro. Objekt je monolitický železobetonový skelet založený na patkách.
Vysokoškolský internát
Švehla, Ľuboš ; Ing.Jitka Spáčilová (oponent) ; Spáčil, Miroslav (vedoucí práce)
Novostavba vysokoškolského internátu v Trnave s piatimi nadzemnými podlažiami je osadená na rovinatom pozemku. V prvom podlaží sa nachádza technická časť objektu, priestor pre prechodné ubytovanie a samostatná predajná plocha. Časť druhého nadzemného podlažia tvoria priestory pre administratívu, druhá časť tohto podlažia, rovnako ako zvyšné tri, sú navrhnuté ako bunkový ubytovací systém pre študentov. Celková kapacita ubytovaných študentov je 134. Nosný systém budovy je skeletový monolitický železobetónový s výplňovými obvodovými stenami z keramických tvaroviek. Plochá strecha objektu nie je pochôdzna.
University Residential Centre
Weyr, Jan ; Sláma, Ludvík (oponent) ; Mohelníková, Jitka (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá řešením třípodlažního objektu pro potřeby univerzity. Objekt slouží pro ubytovací a komerční účely, v přízemí se nachází menza s kuchyní, kavárna, obchody a fitness. První a druhé podlaží je řešeno jako ubytovací zařízení pro studenty s různými typy dispozic pokojů. Nosný systém budovy je železobetonový monolitický skelet, jako výplňový materiál je použito akustické zdivo. Navržená střecha je plochá vegetační s extenzivní zelení. Objekt je založen na pilotách.
PŘECHODNÉ BYDLENÍ PRO STUDENTY
Husková, Martina ; Dýr, Petr (oponent) ; Myslín, Jiří (vedoucí práce) ; Bantová, Sylva (vedoucí práce)
Predmetom bakalárskej práce je ďalšie rozpracovanie architektonickej štúdie vypracovanej na tému študentského bývania v Brne. Navrhnuté hlavné objekty sú riešené ako 4 podlažné, spojené centrálnym objektom, a vytvárajúce tak tvar U. Medzi jednotlivými krídlami objektu je vytvorený poloverejný priestor. Hlavná funkcia objektu je bývanie, avšak obsahuje aj komerčné priestory v 1NP. Hlavným cieľom práce bolo vytvoriť objekt, ktorý poskytne študentom zázemie pre štúdium a zároveň dostatok priestoru pre socializáciu.
Studenti sobě - Studentské centrum Poříčí
Švancara, Ondřej ; Strnad, Roman (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Studium - klid. Celá kompozice i výraz jsou podřízeny tomuto vztahu. Dům je klidný, jednoduchý, bez jakýchkoli složitějších kompozičních prvků tak, aby nechal prostor vlastní fantazii studentů. Jednoduchá kompozice a výraz jsou také zklidňujícím prvkem v okolní nesourodé zástavbě. Objekt je tvořen dvěma základními celky, hmotná "těžká" budova, pro bydlení studentů a "lehká" transparentní část pro jejich volnočasové využití. Tato transparentní část umožňuje komunikaci vnějšího městského prostoru nábřeží s klidným prostorem vnitrobloku - propojení městského exteriéru s interiérem.
University Residential Centre
Dvořák, Petr ; Sláma, Ludvík (oponent) ; Mohelníková, Jitka (vedoucí práce)
Název této diplomové práce je University Residential Centre, je psaná v anglickém jazyce. Úkolem bylo vytvořit vysokoškolskou kolej, budovu, která bude poskytovat studentům komfortní bydlení i prostory pro studium. Jedná se o trojpodlažní objekt - ve dvou horních podlažích jsou studentské pokoje. Přízemí je vyhrazeno pro vzdělávací účely. Zde se nachází knihovna a dva přednáškové sály. Z technického hlediska je konstrukční systém monolitický betonový skelet. Hlavními vertikálními nosnými prvky jsou sloupy a hlavními horizontálními jsou křížem vyztužené desky. Zajímavostí je využití prosklené fasády a inovativní tepelné izolace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.