Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 126 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Etika novináře jako téma mediální výchovy
PEŠEK, Vojtěch
Tato bakalářská práce pojednává o etice novináře a jejím zasazení do kontextu současné mediální výchovy. V první části jsou nejprve definovány základní pojmy a s nimi spojené podkapitoly, které uvádí kontext celé práce. Následně se obě ústřední témata spojují v návrzích, jak problematiku novinářské etiky uchopit a začlenit do výuky mediální výchovy. Součástí obsahu bakalářské práce jsou i názory učitelů, kteří se ve své pedagogické práci mimo jiné věnují i mediální problematice. Opomenuty nebyly ani názory mediálního experta. V závěru práce jsou představeny klady a možné zápory, které začlenění mediální výchovy do výuky žákovi přinášejí.
Podnikatelská etika jako součást pojišťovací praxe
Vránová, Eva ; Novák, Jan (oponent) ; Putnová, Anna (vedoucí práce)
Hlavním cílem diplomové práce je analýza činnosti pojišťovacích zprostředkovatelů z hlediska dodržovaní zásad podnikatelské etiky v pojišťovací praxi. S využitím dotazníků budou zjištěny postoje klientů pojišťovacích zprostředkovatelů na danou problematiku a současně názory a postoje samotných pojišťovacích zprostředkovatelů. Výsledkem budou návrhy na zefektivnění a zlepšení zprostředkovatelské činnosti v pojišťovnictví pro pojišťovnu ABC, a.s. a FAOL, a.s. a doporučení pro samotné pojišťovací zprostředkovatele.
Tvorba etického kodexu
Maselli, Lukáš ; Šula, Ivan (oponent) ; Černohorská, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou etiky, jak z teoretického hlediska, tak z hlediska jejího uplatnění v podnikatelském prostředí v České Republice. Zjišťuje, jak je etika podnikatelského prostředí ošetřována, a které etické aspekty jsou významné v konkrétním oboru podnikání. Jejím základem je analýza etického prostředí energetického průmyslu v ČR a průzkum etických kodexů konkrétních společností podnikající v energetickém průmyslu v ČR. Na základě výsledků těchto analýz vytvořím návrh etického kodexu pro společnost již podnikající, nebo hodlající podnikat v tomto oboru.
Etika v realitní činnosti
Bumbálková, Gabriela ; Barňák, Tomáš (oponent) ; Vykopalová, Hana (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce je orientace v problematice etiky v realitní činnosti a hledání optimálních kritérií pro etiku v realitní činnosti. Zabývám se etickými kodexy a jejich uplatněním a opodstatněním v rámci činnosti realitních kanceláří a profesních sdružení. Dále zkoumám realitní trh v rámci České republiky z hlediska etiky a uvádím znaky eticky solidních kanceláří, ale také se podrobněji věnuji nejčastějším nekalým praktikám v rámci realitní činnosti a aktuálním problémům realitního trhu, které příliš nepřispívají k etickému prostředí v podnikatelské sféře. Pomocí dotazníkového šetření zkoumám smýšlení o etice v realitní činnosti ze dvou pohledů, tedy z pohledu klienta, ať už bývalého, současného či potencionálního, a z pohledu realitních kanceláří a makléřů.
Motivace a etické otázky ve stavebním podniku
Pětroš, Ondřej ; Mazur, Jan (oponent) ; Linkeschová, Dana (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaobírá motivací a etikou ve stavebním odvětví. Úkolem této diplomové práce je zjistit úroveň a případná specifika motivace a etiky ve stavebním podniku. Teoretická část je zaměřena na objasnění základních pojmů tykajících se problematiky daného tématu. V praktické části diplomové práce jsou stanoveny pracovní hypotézy, jejichž správnost je ověřovaná formou dotazníkového šetření a doplněna o řízený rozhovor. Dotazníky jsou určeny stavebním podnikům a řízené rozhovory jsou vedeny formou polo-strukturovaných rozhovorů s pracovníky stavebních firem. Na základě tohoto jsou následně potvrzeny či vyvráceny hypotézy. Dále jsou na základě průzkumu vyvozeny dílčí závěry a doporučení, která by pomohla zlepšit situaci ve stavebních podnicích.
Návrh etického kodexu pro společnost Vinařství Ludwig, s.r.o.
Hájková, Markéta ; Košut, Michal (oponent) ; Černohorská, Lenka (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je analyzovat současný stav podnikové etiky a kultury ve společnosti Vinařství Ludwig, s.r.o. a zpracovat návrh vedoucí ke zlepšení stávajícího stavu. V první části práce jsou na základě literárních pramenů vymezena teoretická a metodická východiska, která jsou nezbytná pro zpracování praktické části. Druhá, praktická část práce je zaměřena na průzkum současného stavu podnikové etiky a kultury ve společnosti Vinařství Ludwig, s.r.o. Podkladem pro průzkum jsou interní a externí zdroje informací ve společnosti a dotazníkové šetření mezi jeho zaměstnanci. Výsledkem této diplomové práce je vytvoření etického kodexu společnosti Vinařství Ludwig, s.r.o.
Naplňování etiky v podnikání ve firmě ABC
Kugler, Tomáš ; Ulik, Marcel (oponent) ; Putnová, Anna (vedoucí práce)
Cílem této práce je stanovit úroveň podnikatelské etiky ve společnosti ABC. Její úroveň je stanoveno pomocí srovnání s vybranými aspekty podnikového klima. Pomocí dotazníkového šetření jsou stanoveny škály jednotlivých oblastí, jejichž výsledkem je označení kritických oblastí v podniku, které slouží jako výchozí bod pro návrhy na zlepšení situace. Podklad pro návrhovou část je rozšířen o diskuzi s managementem a autorovým pozorováním ve společnosti. Hlavním návrhem řešení je návrh implementace metodiky Balanced Scorecard, jejiž přínosem je redukce kritických oblastí na přijatelnou mez. Autor dále formuje návrhy pro zkvalitnění podnikového etického programu a aktivit v oblasti společenské odpovědnosti.
Společenská odpovědnost podniku
Hodovská, Anna ; Veselý, Josef (oponent) ; Putnová, Anna (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá společenskou odpovědnosti a její aplikací ve vybrané společnosti. V úvodních částech jsou shrnuty teoretická východiska a používané metodiky. Následují části spojené s analýzami a provedeným výzkumem. Návrhová část obsahuje základní koncept etického kodexu, doporučených aktivit a ohodnocení z hlediska rizik, času a financí. Výsledkem práce je tento návrh společenské odpovědnosti v dané firmě.
Vliv ne/etického chování autobusových dopravců na volbě konečného spotřebitele
Jarošová, Petra ; Peš, Martin (oponent) ; Černohorská, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vlivem ne/etického chování autobusových dopravních společností, které má vliv na volbu konečného spotřebitele. Práce se skládá ze dvou tematických částí. Teoretická část je věnována základním charakteristikám etiky, členění etiky a jejím historickým vývojem. Praktická část se zabývá analýzou čtyř největších autobusových dopravních společností. Dále je dle výzkumu zjištěno na základě jakých kritérií si klienti vybírají služby autobusových dopravních společností a jaký mají zákazníci názor na etiku v podnikání. V další fázi jsou v práci prezentovány výsledky výzkumu a na základě těchto výsledků je sestaveno doporučení, které je vhodné pro neeticky jednající společnost, aby byla její pověst vylepšena a aby získala důvěru svých nynějších i budoucích klientů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 126 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.