Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 91 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vybrané prvky muzikoterapie při hudebních činnostech pro žáky Základní školy při centru Arpida
SÜČOVÁ, Markéta
Tato práce charakterizuje muzikoterapii, tedy historii, druhy a formy, metody a také cíle tohoto terapeutického oboru. Další kapitola se zabývá speciální pedagogikou a jejími jednotlivými disciplínami. Závěrečná kapitola teoretické části popisuje modely a strukturu muzikoterapie pro jedince se speciálními potřebami. Praktická část charakterizuje rehabilitační centrum Arpida a dále nabízí čtyři teoretické modely muzikoterapeutických setkání určených především pro žáky Základní školy při centru Arpida, které nabízejí hudební aktivity s prvky muzikoterapie.
Vzdělávání žáků se SVP z pohledu učitele SŠ
Weiss, Petr
Tato práce je zaměřená na problematiku vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na středních školách. Cílem práce je poznat, popsat a interpretovat, jak ke vzdělávání těchto žáků přistupují jejich učitelé. Abychom se lépe orientovali v dané problematice, bude v první části práce představena základní terminologie a právní rámec uvedené problematiky. Dále budou stručně charakterizována jednotlivá zdravotní postižení, od kterých se speciální vzdělávací potřeby žáků odvíjejí a následně bude nahlédnuto na možnosti podpory učitelům ze strany škol a jiných institucí. V závěru teoretické části se budu zabývat přístupy k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami z různých úhlu pohledu. V praktické části této práce popíšu výsledky průzkumného šetření, které bude provedeno kvalitativní metodou a jako její nástroj bude zvolen polostrukturovaný rozhovor. Získána data pak budou vyhodnocena a poté interpretována pomoci metody otevřeného kódování.
Náhled pedagogů základní školy na inkluzivní vzdělávání
Dusilová, Kateřina ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Vítková Rulíková, Klára (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na inkluzivní vzdělávání a jeho blízké aspekty, konkrétně na náhled pedagogů základní školy na toto vzdělávání. Samotný text je rozdělen do několika kapitol. Ty vysvětlují teoretický rámec inkluze ve speciální pedagogice a témata s ní spojená, například posun v nazírání na člověka s postižením v jednotlivých obdobích, základní možné přístupy ke vzdělávání dětí, tedy pojmy exkluze, segregace, integrace, a nakonec samotná inkluze. Vysvětlují jejich definice nebo také principy. Obsahem je také školské legislativa v České republice. Práce je rozdělena na dvě části - část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zaměřuje na výše uvedená témata a dále se krátce věnuje i pojmům, které se týkají vzdělávání a speciální pedagogiky obecně, jako například škola jako sociální instituce a jednotlivé sociální a profesní role v ní, pojem socializace nebo mezinárodní trendy ve speciální pedagogice. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum, tedy strukturované rozhovory s konkrétními pedagogickými pracovníky a výstupy z těchto rozhovorů. Zabývá se zkušenostmi daných zaměstnanců základní školy, tzn. vedoucích pracovníků, učitelů, třídních učitelů, asistentů pedagoga nebo také školního speciálního pedagoga. Reflektuje jejich náhled na speciální vzdělávání a vše s ním...
Využití prvků muzikoterapie při práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
MERVARDOVÁ, Miluše
Práce se zabývá využitím prvků muzikoterapie při práci s dětmi v základní škole speciální. Práce popisuje souvislosti mezi zvukem, způsoby a funkcí slyšení, působením hudby na člověka. Část o muzikoterapii popisuje základní složky muzikoterapie, cílové skupiny muzikoterapeutické intervence a cíle. Dále se práce věnuje klasifikaci speciální pedagogiky, dílčí klasifikaci poruch chování, mentální retardace, pohybových vad, sluchových vad a zrakového postižení. V praktické části popisuje hudební nástroje, účastníky a aktivity s prvky muzikoterapie.
Implementace informačního systému ANDI do logopedické praxe
HOLAKOVSKÁ, Eva
Práce se zabývá rozvojem softwarového projektu ANDI, který pokrývá potřeby pro tvorbu a archivaci záznamů logopedické praxe. Práce se zabývá využitelností aplikačního softwaru ANDI pro širší skupiny zákazníků. Následuje kvalitativní výzkum, na jehož základě jsou vybrané subjekty představující možné archetypy potencionálních budoucích uživatelů. Na základě rozhovorů s těmito subjekty je sestaven seznam specifických požadavků, jejichž implementace rozšiřuje funkcionality systému a jeho praktickou využitelnost. V závěru práce je uvedeno zhodnocení z pohledu autorky a nastínění dalšího možného vývoje projektu, a to jak v rozšíření nové verze ANDI 2.0 do více samostatných logopedických praxí, tak pro navázání spolupráce s komerčním projektem Logapka.
Motivace ke studiu studijního programu speciální pedagogika
STRNADOVÁ, Jitka
Bakalářská práce se zabývá motivací studentů ke studiu studijního programu speciální pedagogiky. Konkrétně se v práci autorka zaměřila na studenty z JCU, UJAKu, UPOLu, kteří studují první nebo druhý ročník. Cílem práce je odhalit, zda motivace studentů ke studiu je spíše vnitřní nebo vnější.
Využívání pomůcek pedagogiky Marie Montessori při výuce žáků s mentálním postižením
KABOŇOVÁ, Hana
Cílem bakalářské práce je zhodnotit dlouhodobější využívání pomůcek Marie Montessori při výuce žáků s mentálním postižením. Teoretická část nastiňuje nové paradigma celého oboru speciální pedagogiky a vymezuje předmět a cíle psychopedie. Následující kapitola vysvětluje pojem mentální postižení a vývoj terminologie s ním spojenou. Samostatná kapitola je věnována vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Poslední kapitola popisuje vědecké vzdělávání Marie Montessori, principy Montessori pedagogiky jako alternativního směru vzdělávání, zaměřuje se na připravený didaktický materiál a jeho využívání při práci s dětmi s mentálním postižením - poruchou intelektového vývoje. Výzkumný proces v praktické části je realizován metodou kvalitativního přístupu a je využito výzkumného designu případové studie a částečně též mnohonásobné případové studie. Bylo využito kvalitativních technik sběru dat, jako jsou metody zúčastněného pozorování a hloubkového rozhovoru, analýza zaměřená na zjišťování úrovně školních dovedností a výsledků činnosti ve sledovaných oblastech v průběhu jednoho školního roku. Použit byl i deník výzkumníka a studium dokumentace. V závěru bakalářské práce je na základě výzkumného šetření a získaných teoretických poznatků potvrzeno naplnění stanoveného cíle. Je zde zhodnocena a zanalyzována úroveň dosažených výukových cílů v předmětu matematika ve vybraném učivu při dlouhodobějším využívání pomůcek Montessori pedagogiky u vybraných žáků s mentálním postižením. Používání dalších pomůcek tohoto pedagogického systému i mimo sledovanou oblast se ukázalo jako přínosné.
Preventivně-výchovná péče pro děti, žáky a studenty s rizikem vzniku a vývoje poruch chování
STROHMEROVÁ, Kristýna
Ve své bakalářské práci se zabývám preventivně-výchovnou péčí pro děti, žáky a studenty s rizikem vzniku a vývoje poruch chování. Teoretická část práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole vysvětluji pojem speciální pedagogika. Na to navazuje kapitola, ve které se podrobněji věnuji poruchám chování, kterými se zabývá speciálně pedagogická disciplína etopedie. Ve třetí kapitole představuji jednotlivá zařízení, která se věnují preventivně výchovné péči. V závěrečné kapitole se dopodrobna věnuji střediskám výchovné péče. V praktické části jsem si zvolila dva cíle. Nejprve jsem zjistila, jakým způsobem jsou ve střediscích výchovné péče poskytovány diagnostické, preventivně výchovné a poradenské služby. Druhým cílem bylo zmapování moderních trendů v těchto službách. Pro své šetření jsem zvolila kvalitativní výzkum, metodu dotazování, techniku polostrukturovaného rozhovoru. Pro vyhodnocení dat jsem zvolila myšlenkové mapy, z rozhovorů jsem vyčlenila celkem 8 jednotlivých kategorií, které jsem znázornila pomocí myšlenkových map a dále detailněji rozebrala. Výzkumným souborem byli zaměstnanci vybraných středisek. Práce nabízí ucelený pohled na způsob poskytování diagnostických, preventivně výchovných a poradenských služeb ve střediskách výchovné péče v Kraji Vysočina. Dále jsou v práci zmapovány moderní trendy v této oblasti a jejich aplikace ve střediskách. Bakalářská práce a její výsledky mohou přinést ucelený pohled na poskytování diagnostických, preventivně výchovných a poradenských služeb ve střediskách výchovné péče v kraji Vysočina. Tato práce je přínosná pro rodiče dětí, pedagogické pracovníky nebo pro dospívající. Dále může být přínosem pro další pracovníky středisek výchovné péče.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 91 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.