Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hierarchické kódování pohyblivých obrazů
Špaček, Milan ; Rášo, Ondřej (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá hierarchickým kódováním – škálováním – pohyblivých obrazů u v současné době velmi využívaných kompresních algoritmů MPEG-2 a MPEG-4. Škálování je proces, při němž je kódovaný datový tok rozdělen do odstupňovaných vrstev, přizpůsobených především možnostem přenosových médií a schopnostem koncových zařízení. Obsahem základní vrstvy je signál v omezené kvalitě. Obsahem jedné či více rozšiřujících vrstev je pak doplňující obrazová informace, rozšiřující signál na plnohodnotný tvar. Dekodér v závislosti na svých schopnostech a vnějších okolnostech může dekódovat pouze relevantní vrstvy z přijatého bitového toku. Práce se v teoretické části zaměřuje na podrobný popis kódování a dekódování videosignálu dle standardů MPEG při použití tří typů škálování. Konkrétně se jedná o prostorové, kvalitativní SNR a Fine granular škálování. V praktické části práce byla vytvořena výuková aplikace v prostředí Matlab, s vlastním grafickým uživatelským rozhraním, jenž v sobě implementuje funkce provádějící prostorové, kvalitativní SNR a Fine granular škálování. Na základě uživatelsky zadaných vstupních parametrů provádí škálování obrazu a následně zobrazí výstupy jednotlivých vrstev po provedení škálování a po rekonstrukci obrazu. Vstupem programu, na němž je hierarchické kódování prováděno, je obrázek v podobě bitové mapy libovolných rozměrů, ve formátu RGB.
Srovnání komprimačních algoritmů pro video ve vysokém rozlišení
Dvořák, Martin ; Polák, Ladislav (oponent) ; Slanina, Martin (vedoucí práce)
Bakalářské práce se zabývá srovnáním a analýzou jednotlivých nástrojů u současných komprimačních algoritmů využívaných pro komprimaci videa ve vysokém rozlišení. Sekvence videosignálů vyžadují velké množství paměti pro jejich uchovávání a zabírají velkou šířku pásma při jejich přenosu, proto je nutné videosignály komprimovat a to s ohledem na kvalitu videosignálu po dekomprimaci. Práce se zaměřuje hlavně na rozdíly mezi jednotlivými algoritmy a celkově jejich funkci. Součástí práce je databáze komprimovaných videosekvencí, porovnání výkonnosti jednotlivých algoritmů a srovnání subjektivní kvality komprimovaných videosekvencí.
Srovnání videokodeků
Urbánek, Pavel ; Svoboda, Pavel (oponent) ; Bařina, David (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou videokodeků a jejich srovnáním. První část tohoto dokumentu poskytuje čtenáři základní informace o problematice kódování a dekódování videa, dále přibližuje jednotlivé kodeky a problematiku standardizace. Jsou představeny transformace jako DCT a DWT, dále intra a inter snímková predikce a entropická kódování. Druhá část je zaměřena na návrh testování a konkrétní srovnání včetně vyhodnocení. K samotném srovnání jsou použity metody PSNR, SSim a BD-PSNR.
Přehrávač videa využívající FPGA
Sigmund, Stanislav ; Slaný, Karel (oponent) ; Vašíček, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá možnostmi a realizací dekomprese a přehrávání video-sekvencí na platformách, obsahující FPGA. Pro implementaci přehrávače je použita platforma FITKit, která má k dispozici VGA-konektor a dostatečně velkou paměť RAM. Jako paměťové médium je použit pevný disk se souborovým systémem FAT32.
Analýza kvality obrazu v digitálních televizních systémech
Bednarz, Robin ; Slanina, Martin (oponent) ; Kratochvíl, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou kvality obrazu v digitálních systémech a obsahuje teoretický popis metod subjektivního a objektivního hodnocení kvality obrazu. Práce obsahuje krátkodobou a dlouhodobou analýzu kvality obrazu pozemní televize DVB-T. Měření a experimenty byly provedeny pomocí analyzátoru kvality obrazu Rohde&Schwarz DVQ a softwaru MPEG2 Quality Monitor a MPEG2 Elementary stream analyzer.
Trasování významných bodů ve videosekvenci nestacionární kamery
Studený, Pavel ; Davídek, Daniel (oponent) ; Horák, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou trasování bodů získaných z videosekvence kamery, která je držena rukou. Práce je zaměřena na případ pohybující se kamery a statického pozadí a jevů, které jsou s tímto případem spojeny a mohou nastat. Je zde zkoumán pohyb kamery, který je dán jeho směrem a rychlostí. Cílem této práce je zvolení a následná implementace tří principiálně odlišných metod, vhodných k trasování významných bodů pro případ pohybující se kamery a jejich následné srovnání podle daných kritérií. Na základě toho srovnání bude za předem definovaných podmínek zvolen algoritmus, který si nejlépe dokázal poradit s trasováním těchto bodů.
Image Stabilization
Ohrádka, Marek ; Beneš, Radek (oponent) ; Číka, Petr (vedoucí práce)
This thesis deals with digital image stabilization. It contains a brief overview of the problem and available methods for digital image stabilization. The aim was to design and implement image stabilization system in JAVA, which is designed for RapidMiner. Two new stabilization methods have been proposed. The first is based on the motion estimation and motion compensation using Full-search and Three-step search algorithms. The basis of the second method is the detection of object boundaries. The functionality of the proposed method was tested on video sequences with contain visible shake of the scene, which has beed created for this purpose. Testing results show that with the proper set of input parameters for the object border detection method, successful stabilization of the scene is achieved. The rate of error reduction between images is approximately about 65 to 85%. The output of the method is stabilized image sequence and a set of metadata collected during stabilization, which can be further processed in an environment of RapidMiner.
Porovnání možností komprese multimediálních signálů
Špaček, Milan ; Mišurec, Jiří (oponent) ; Škorpil, Vladislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá porovnáním možností komprese multimediálních signálů se zaměřením na videosignál a užívané kodeky. Detailně popisuje především kódování a dekódování videosignálu dle standardů MPEG. V teoretické části jsou uvedeny charakteristické vlastnosti obrazového signálu a zdůvodnění potřeby použití komprese pro jeho záznam a přenos. Dále jsou vysvětleny metody s jejichž pomocí je odstraněna nadbytečnost (redundance) a zbytečnost (irelevance) z kódovaného obrazového signálu. Rovněž jsou diskutovány způsoby měření kvality obrazového signálu. Samostatná kapitola je věnována charakteristickým rysům v současnosti používaných a perspektivních kodeků. V praktické části práce byly vytvořeny funkce v prostředí Matlab, implementované do grafického uživatelského rozhraní, jenž simulují činnost funkčních bloků kodéru a dekodéru. Na základě uživatelsky zadaných vstupních parametrů provádí kódování a dekódování obrazu složeného ze snímků ve formátu RGB a následně zobrazí grafické i numerické výstupy z jednotlivých funkčních bloků. Implementovány jsou algoritmy pro úvodní zpracování vstupní sekvence snímků včetně podvzorkování, dále též DCT, kvantování, kompenzace pohybu a k nim inverzní operace. Samostatné kapitoly jsou věnovány popisu realizace kodeku v prostředí Matlab a výstupům z jednotlivých kroků zpracování. Dále jsou též diskutovány srovnání kompresních algoritmů a vliv změny parametrů na výstupní podobu signálu. V závěru práce jsou shrnuty zjištěné poznatky.
Výukový video kodek
Dvořák, Martin ; Hála, Ondřej (oponent) ; Slanina, Martin (vedoucí práce)
Prvním cílem diplomové práce je prostudování základních principů komprimace obrazových signálů. Seznámení se s technikami používanými pro redukci zbytečnosti a nadbytečnosti v obrazovém signálu. Druhým cílem je, na základě těchto informací, realizovat jednotlivé komprimační nástroje v programovém prostředí Matlab a sestavit tak jednoduchý model video kodeku. Diplomová práce obsahuje popis realizace tří základních komprimačních bloků a sice - kódování uvnitř snímku, mezisnímkové kódování a kódování s proměnnou délkou slova - podle standardu MPEG-2.
Přehrávač videa využívající FPGA
Sigmund, Stanislav ; Slaný, Karel (oponent) ; Vašíček, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá možnostmi a realizací dekomprese a přehrávání video-sekvencí na platformách, obsahující FPGA. Pro implementaci přehrávače je použita platforma FITKit, která má k dispozici VGA-konektor a dostatečně velkou paměť RAM. Jako paměťové médium je použit pevný disk se souborovým systémem FAT32.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.