Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Chování spotřebitelů na trhu s volně prodejnými léčivy a doplňky stravy
Jelenová, Veronika
Tato diplomová práce je zaměřena na chování spotřebitelů na trhu s volně prodejnými léčivy a doplňky stravy. Cílem práce je na základě identifikace faktorů ovlivňujících chování spotřebitelů na trhu volně prodejných léčiv a doplňků stravy v České republice vyvodit závěry a doporučení pro subjekty působící na daném trhu. Orientační analýza umožnila popsat situaci na daném trhu a zkoumat rostoucí tendenci spotřeby léčiv a jejich ceny a identifikovat trendy v chování spotřebitelů. Dále je pro zpracování sekundárních dat využita analýza časové řady a regresní analýza prokazující závislost počtu balení distribuovaných volně prodejných léčiv do lékáren a prodejen vyhrazených léčiv a jejich ceny. Pomocí dotazníkového šetření jsou charakterizovány trendy v chování spotřebitelů na daném trhu. Z výsledků shlukové analýzy jsou definovány 4 segmenty spotřebitelů působících na daném trhu. Na závěr je zkoumán vliv věku, vzdělání a pohlaví spotřebitelů na útratu za volně prodejná léčiva a doplňky stravy. Výsledky primární a sekundární analýzy umožnily vyvodit závěry a doporučení pro subjekty působící na daném trhu.
Analýza marketingových strategií lékáren
Mikulcová, Jitka ; Kostřiba, Jan (vedoucí práce) ; Pokladníková, Jitka (oponent)
Teoretická část diplomové práce definuje základní pojmy z oblasti marketingu a poskytuje celkový přehled marketingových strategií. Dále pojednává o významu marketingu ve zdravotnictví a popisuje možnosti využití internetových technologií širokou veřejností ke kontaktu s odbornými zdravotnickými pracovníky a k získávání informací z oblasti zdravovědy. Praktická část práce pomocí dotazníkového šetření analyzuje názor pacientů na marketingové aktivity lékáren a důležitost prezentace lékáren na internetu. Dotazníky byly distribuovány prostřednictvím vybraných webových a facebookových stránek a osobně přímo v malé neřetězcové lékárně v Berouně. V rámci praktické části také proběhla experimentální reklamní kampaň berounské lékárny zaměřená na tvorbu propagačních materiálů a realizaci internetové komunikace. Výsledky práce dokazují, že mnoho pacientů a klientů lékáren hodnotí jejich marketingové aktivity kladně. Byl zaznamenán i pozitivní trend využívání webových stránek lékáren, případně jejich stránek na sociálních sítích. Klíčová slova: marketing, zdravotnictví, veřejná lékárna, internet, sociální sítě, Česká republika
Marketingové strategie lékárenských sítí na českém trhu
Rejzek, Jan ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Hajdíková, Taťána (oponent)
Cílem diplomové práce je zanalyzovat využívané marketingové nástroje vybrané lékárenské sítě společně s nově definovanou úlohou lékáren v oblasti podpory veřejného zdraví a navrhnout východiska marketingové strategie pro získání konkurenční výhody lékárenské sítě Alphega lékárna v českém prostředí. V první části práce je přiblížena problematika marketingu ve farmacii, marketingového a komunikačního mixu. V další části je charakterizován lékárenský trh v České republice a úloha lékáren v oblasti podpory veřejného zdraví. V analytické části je provedena analýza marketingových nástrojů lékárenské sítě Alphega lékárna s využitím interních sekundárních dat společnosti Alliance Healthcare. V praktické části práce je proveden marketingový výzkum na trhu B2B a B2C. V závěrečné části jsou interpretovány celkové výsledky výzkumu a navržena doporučení pro marketingovou strategii.
Analýza marketingových strategií lékáren
Mikulcová, Jitka ; Kostřiba, Jan (vedoucí práce) ; Pokladníková, Jitka (oponent)
Teoretická část diplomové práce definuje základní pojmy z oblasti marketingu a poskytuje celkový přehled marketingových strategií. Dále pojednává o významu marketingu ve zdravotnictví a popisuje možnosti využití internetových technologií širokou veřejností ke kontaktu s odbornými zdravotnickými pracovníky a k získávání informací z oblasti zdravovědy. Praktická část práce pomocí dotazníkového šetření analyzuje názor pacientů na marketingové aktivity lékáren a důležitost prezentace lékáren na internetu. Dotazníky byly distribuovány prostřednictvím vybraných webových a facebookových stránek a osobně přímo v malé neřetězcové lékárně v Berouně. V rámci praktické části také proběhla experimentální reklamní kampaň berounské lékárny zaměřená na tvorbu propagačních materiálů a realizaci internetové komunikace. Výsledky práce dokazují, že mnoho pacientů a klientů lékáren hodnotí jejich marketingové aktivity kladně. Byl zaznamenán i pozitivní trend využívání webových stránek lékáren, případně jejich stránek na sociálních sítích. Klíčová slova: marketing, zdravotnictví, veřejná lékárna, internet, sociální sítě, Česká republika
Vliv marketingové komunikace na spotřební chování
Palátová, Jana ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Nožičková, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnocení nástrojů komunikačního mixu na příkladu vybrané lékárny a zhodnocení vlivu na spotřební chování jedince. Jako cílový tržní segment při zkoumání nástrojů komunikace jsem si zvolila OTC léčiva, jedná se o sortiment volně prodejných léků, přesněji přípravek Coldrex. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část pojednává o komunikaci a komunikačním mixu, dále o specifikách marketingu ve farmacii, a uvádí přehled důležitých institucí ve farmacii. Praktická část obsahuje analýzu nástrojů komunikačního mixu v lékárně AURA Velká Bíteš, zhodnocení marketingové úspěšnosti a návrh na efektivní komunikační kampaň vybrané lékárny.
Analýza komunikačních nástrojů na podporu farmaceutických výrobků řady Protectum
Zaoral, Jaromír ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Peroutková, Petra Miriel (oponent)
Předmětem této práce je analýza komunikačních nástrojů na podporu farmaceutických výrobků řady Protectum. Z teoretického hlediska jsou v této práci popsána specifika marketingu ve farmacii a je zde přiblížena problematika očního onemocnění věkem podmíněné makulární degenerace a přípravků, které tuto nemoc léčí. Získané teoretické poznatky jsou využity v navazující praktické části. Praktická část této práce se zaměřuje na analýzu trhu s těmito přípravky - trhu s luteinem. Jsou zde popsány hlavní firmy podnikající v tomto odvětví. Jsou zde představeny výsledky průzkumu zabývající se propagací produktů na posílení očí v místě prodeje. Výchozím bodem této práce je analýza komunikačních nástrojů firmy GLIM care z pohledu potřeb SWOT analýzy. Na základě SWOT analýzy jsou navrženy změny ve stávající komunikační strategii firmy.
Vliv farmaceutických společností na rozhodování lékaře při poskytování zdravotní péče
KOCUMOVÁ, Zdeňka
Diplomová práce se zabývá aktuální problematikou vztahů mezi výrobci léčiv a lékaři. Jejím cílem je zjistit, jaký vliv mají farmaceutické společnosti na rozhodování lékaře v rámci poskytování zdravotní péče, podle čeho se lékaři rozhodují při výběru léčiva a zda existují rozdíly v jednotlivých specializacích. Na základě poznatků získaných při výzkumu si práce klade za cíl vytvořit námět ke změnám v oblasti právní úpravy ve vztahu lékaře a farmaceutické firmy a sestavení nových pravidel. Úvodní teoretická část popisuje roli lékaře a farmaceutických firem v současném systému zdravotní péče. V praktické části je popsána metoda kvalitativního výzkumu, charakteristika výzkumného souboru i prostředí a jsou zde prezentovány výsledky standardizovaných rozhovorů s využitím přímých citací. Diskuze je zaměřena na komparaci výsledků práce s názory redaktorů mediálních článků spojené s vlastním názorem autorky. V závěru práce jsou pospána již existující pravidla a autorkou doporučena některá opatření vedoucí ke změnám v postojích veřejnosti. Je zde nastíněn i další problém, který přesahuje rámec diplomové práce a mohl by být námětem pro další výzkum. Na základě shromážděných dat je na závěr práce stanovena hypotéza pro potencionální kvantitativní výzkum. Přínos diplomové práce shledávám v možnosti vyjasnění komplikovaných vztahů mezi lékaři a výrobci léčiv u odborné i laické veřejnosti.
Analýza nástrojů marketingového mixu ve vybrané firmě
Šulcová, Markéta ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Ptáček, Tomáš (oponent)
Práce je zaměřena na analýzu využívání 4P nástrojů marketingového mixu v podmínkách společnosti Novartis s.r.o. Práce analyzuje marketingové nástroje v pořadí: produkt, cena distribuce a propagace obecně a v rámci farmaceutického prostředí. Cílem práce je porovnání teoretických znalostí s postupy používanými jmenovanou společností.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.