| |
| |
|
Artificial intelligence for Mariáš
Kaštánková, Petra ; Veselý, Pavel (vedoucí práce) ; Pangrác, Ondřej (oponent)
Tato práce se zabývá implementací karetní hry Mariáš a umělé inteligence pro tuto hru. Hra je určena pro tři hráče a lze ji hrát jak s jinými lidmi, tak s počítačovým protivníkem. Hra je navržena jako klient- server aplikace, přičemž hráč se ke hře připojuje pomocí webové stránky. Základ umělé inteligence tvoří algoritmus Minimax. Pro jeho urychlení používáme Alfa-Beta prořezávání, hashovací tabulky k ukládání ekvivalentních stavů hry a různé heuristiky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
| |
| |
|
Čertovy obrázky v historii a současnosti (výtvarná realizace mariášových karet)
SMILOVÁ, Vendula
Tato diplomová práce se skládá ze dvou základních částí. Z části teoretické, kterou právě držíte v ruce a z části praktické, kterou najdete ve zmenšené verzi reprodukova-nou v obrazové příloze a jejíž originály budou prezentovány při její obhajobě. V praktické části své práce jsem vytvořila kompletní soubor mariášových karet, technikou kolorovaného linorytu. V teoretickém doprovodu výtvarné části se zabývám historií a současností karetní hry. Dočtete se o původu karet, o jejich cestě na evropský kontinent a jejich putování po něm, o kartách v českých zemích a o současném karetním světě. Dále se věnuji druhům karet, zejména kartám mariášovým (ty dokonce tvoří samostatnou kapitolu), karetním hrám (především hrám na našem území a hrám hraným mariášovými kartami), techno-logii výroby karetních listů a hráčům. Celou jednu kapitolu jsem pak zasvětila povídání o mé praktické realizaci kolekce mariášových karet, kde objasňuji jak volbu tématu, tak vznik jednotlivých figur a barevnost.
|