Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 500 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Empatie pedagogů volného času a její vliv na děti staršího školního věku při mimoškolních zájmových aktivitách
ZÁMEČNÍKOVÁ, Jana
Cílem práce je na základě výpovědí respondentů zjistit, jak pedagogové volného času uvažují nad empatií a jak považují empatii a empatické chování k dětem staršího školního věku při mimoškolních zájmových aktivitách ve své profesi za důležité. Dále je cílem zjistit, jaký vliv prostřednictvím empatického chování zaznamenali ve vztahu k dětem staršího školního věku při mimoškolních zájmových aktivitách a s jakými případnými limity se ve své práci mohou setkat. Teoretická část obsahující tři hlavní kapitoly čerpá z teoretických zdrojů, které se k tématu vztahují. Přiblíží různé pohledy na empatii, pojednává o významu volného času a o možnostech jeho trávení, soustředí se zejména na děti a mládež v souvislosti s mimoškolními zájmovými aktivitami. Pozornost je zde zaměřena na osobnost pedagoga volného času. V poslední kapitole je charakterizována cílová skupina mládeže v pubertálním období a jsou zmíněna specifika této skupiny. V teoretické části jsou rovněž uvedeny psychologické aspekty, které se k tématu vztahují. V praktické části jsou představeny základní parametry výzkumu, které jsou realizovány prostřednictvím kvalitativního a výzkumného šetření za účelem získat formou vyprávění výpovědi pedagogických pracovníků. Průzkumné polostruktukturované rozhovory respondentů vedou k analýze a interpretaci dat prostřednictvím otevřeného kódování. Na závěr jsou shrnuty výzkumné výsledky a zhodnoceny dosažené cíle.
Volnočasové aktivity v Blatné v období 1918-1968
TKADLEC, Ondřej
Práce se zabývá vývojem volnočasových aktivit v Blatné v letech 1918-1968 a analyzuje formování místních spolků a vliv historických událostí na jejich vývoj. Jednotlivé kapitoly systematicky mapují vývoj těchto aktivit v různých historických obdobích s využitím historických pramenů z digitálního archivu a dalších zdrojů. První kapitola definuje pojem volný čas, druhá představuje historii města a důležitá místa spojená s volným časem. Následující kapitoly detailně prozkoumávají volnočasové aktivity. Závěrečná kapitola shrnuje vliv jednotlivých historických období na aktivity v Blatné, což přispívá k lepšímu porozumění historickému vývoji místních spolků a volnočasových aktivit.
Využití hudebních prvků a činností na letním dětském táboře
MAŠKOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se zabývá představením hudby a s ní spojených aktivit v kontextu volnočasové pedagogiky, s hlavním zaměřením na návrh vhodných aktivit pro letní dětské tábory. První část je zaměřena na teoretické představení volnočasové pedagogiky, základních hudebních pojmů a letních táborů. Druhá část se zabývá navržením konkrétních aktivit spojených s hudbou při přímé práci s dětmi na pobytovém táboře. Všechny aktivity byly aplikované na táboře organizovaném Spolkovým Domem ve Vlašimi. Hlavním cílem je představení vhodných her, aktivit a činností, které se dají aplikovat nejen na táboře, ale i v dalších volnočasových zařízeních.
Vliv volného času na sociálně patologické jevy u žáků 2. stupně základní školy
BOBROVÁ, Jana
Práce se zabývá vlivem volného času na sociálně patologické jevy u žáků 2. stupně základní školy. Teoretická část popisuje pojem volný čas a jeho význam, dále funkce a faktory, které na volný čas působí. Následně charakterizuje sociálně patologické jevy, zabývá se příčinou vzniku těchto jevů i jejich členěním společně s prevencí. Obsahuje také výzkumné šetření založené na kvantitativním výzkumu. Cílem práce je zjistit, zda má volný čas vliv na sociálně patologické jevy u žáků 2. stupně základní školy.
Výchovný vliv trenéra kolektivních sportů na děti mladšího školního věku
HOSENSEIDLOVÁ, Hana
Práce se zabývá výchovným působením trenéra na děti mladšího školního věku v rámci kolektivních sportů. Teoretická část nejprve objasňuje důležité pojmy, které souvisí s tématem, tj. pedagogika, edukace, výchova, volný čas, výchova mimo školu a zájmové vzdělávání. Poté charakterizuje děti mladšího školního věku a trenéra. Praktická část práce využívá polostrukturovaného rozhovoru s trenéry, kteří objasňují svůj postoj k výchově dětí během tréninku a ukazují, jaký je hlavní cíl, kterého by chtěli při práci s dětmi dosáhnout.
Proměna spontánní dětské hry v posledním století
KAPUSTOVÁ, Jana
Tato práce se pokouší nahlédnout shody a odlišnosti ve hře dětí v mladším školním období u zástupců různých generací. Sběr dat se uskutečnil na území obce Putim s respondenty, kteří v této obci mladší školní období prožili. Teoretická část práce je věnována pojmu hra, charakteristickým rysům mladšího školního období a fenoménu prožitku, jehož nositelem je hra. Praktická část je tvořena anketním šetřením, v rámci kterého jsou zhodnocována fakta, získaná prostřednictvím rozhovorů s respondenty.
Centrum pro sport a volný čas Brno
Vacenovská, Veronika ; Vostrejž, Dušan (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je architektonická studie centra pro sport a volný čas v Brně za Lužánkami, které má doplnit prostor o možnosti dalších sportovních aktivit. Cílem návrhu je zajistit široké spektrum sportů, fitness aktivit, wellness a rekreace, různé volnočasové aktivity nebo jen návštěvu obchodní pasáže, která je hlavní tepnou celého centra a umožňuje lidem průchod mezi centrem pro volný čas, krytým bazénem a nákupního centra v Králově poli. Objekt je navržen jako montovaný železobetonový skelet doplněný ocelovou příhradovou konstrukcí v prostoru sportovní haly a lezecké stěny. Obvodový plášť je navržen jako odvětrávaný z betonových desek s fotokatalytickou funkcí.
Centrum volného času Brno
Kubačka, Jan ; Teplý, Vladimír (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Štěpánek, Ladislav (vedoucí práce)
Cílem tohoto projektu byl návrh komplexu pro volnočasové aktivity. Tento pozemek, který je mírně svažitý na jih, se nachází v městě Brně, v části Nový Lískovec, v současném parku mezi ulicemi Chironova a Plachty. Po zvážení konceptu byl objekt – obyčejný čtverec – jednoduše situován do přirozeného středu všech pěších komunikací. Kolem tohoto vytyčeného středu bylo vytvořeno malé náměstí, které je obklopeno čtyřmi nepravoúhlými stavbami s unikátním konstrukčním systémem. Celý soubor se v zachovaném parku navenek jeví kompaktně, takže návštěvník pocítí dělení objektu na menší celky až uvnitř náměstí, do kterého ústí čtyři vstupy ve stopách původních komunikací. Komplex je členěn na čtyři funkční celky. Přes sport, gastronomii, kulturní sál až ke komerčním prostorům. Některé ze čtyř objektů byly navrženy jakou dvoupodlažní a k přístupu do provozů v druhém nadzemním podlaží slouží ochoz, který je veden okolo celého náměstí a je propojen s přízemím třemi vertikálními komunikacemi.
Mimoškolní pohybové aktivity dětí ve věku 12-14 let
Hynek, Josef ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Strejcová, Barbora (oponent)
Název práce: Mimoškolní pohybové aktivity dětí ve věku 12-14 let Cíl práce: Cílem této práce je identifikovat způsob trávení, množství volného času u prepubescentů a jaký mají děti pohybový režim. Jaké druhy pohybových aktivit provozují a kdo je ke sportu přivedl. Dále jaký mají vztah ke školní TV a zda jsou jejich rodiče pohybově aktivní. Metoda: Data jsme sebrali pomocí anketního šetření. Výzkumu se zúčastnilo 103 dětí ve věku 12-14 let. 27 dětí bylo z Perštejna (16 chlapců a 11 dívek) a 76 dětí z Klášterce nad Ohří (38 chlapců a 38 dívek). Výsledky: Potvrdilo se, že hlavním impulsem k tomu aby děti byli pohybově aktivní, jsou rodinní příslušníci. Dále se nám potvrdilo, že počet sportujících chlapců je vyšší než počet dívek v tomto věkovém rozmezí.
Volný čas a jeho vliv na rizikové chování dospívajících
Babcová, Tereza ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
(česky): Tématem diplomové práce je volný čas a jeho vliv na rizikové chování u dospívajících. Cílem práce bylo charakterizovat vztah mezi způsobem trávení volného času a rizikovým chováním u dospívajících. První část práce je věnována teoretickým východiskům pro výzkum. Jsou zde vymezeny pojmy volný čas a jeho specifika u dospívajících, zvláštní pozornost je věnována i zájmové činnosti. Následně je charakterizováno období dospívání. Závěr teoretické části se věnuje rizikovému chování, jeho jednotlivým formám a faktorům, které ho ovlivňují. Druhá část práce je věnována výzkumnému šetření, které proběhlo na Semilsku. Na základě analýzy odborné literatury a realizovaných výzkumů se podařilo sestavit výzkumný nástroj - dotazník. Pomocí analýzy získaných dat pak bylo možné naplnit cíl práce a charakterizovat tak vztah mezi způsobem trávení volného času a projevy rizikového chování u dospívajících. Byl prokázán vliv pravidelné účasti na zájmové činnosti jako jednoho s protektivních faktorů rizikového chování. Dále byl statisticky potvrzen vztah mezi místem a způsobem trávení volného času a rizikovým chování. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 500 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.