Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sto let Švejka: proměny kritické recepce románu Jaroslava Haška
Mašek, Filip ; Malý, Radek (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá jedním stoletím české kritické reflexe románu Jaroslava Haška Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války, tedy obdobím od vydání prvního dílu v roce 1921 do roku 2021. Pomocí recenzí v tisku, literárně kritických polemik, vybraných literárně vědeckých studií a relevantních článků sledujeme proměnu kritického diskurzu o zmíněném díle. Vzájemnou koherenci nahlížených pramenů zajišťuje důraz na intratextualitu, přehledový charakter práce doplňují odkazy na další práce. Jednotlivé texty poté tato práce nejen shromažďuje v podobě bibliografických záznamů a rekapitulací klíčových tezí, ale pomocí interpretačních bloků je uvádí do kulturního, historického či společenského kontextu. Pomocí interpretací tvoříme narativ vrcholící v závěru, když podáváme zprávu o vývoji kritické recepce díla. Osudy dobrého vojáka Švejka jsou po svém vydání přijaty mezi širokým čtenářstvem, avšak literární kritika je až na výjimky ignoruje. Rehabilitace se dílo dočkává v druhé polovině 20. let 20. století díky tehdejším kritickým polemikám. Od té doby prochází román několika revizemi - ve 30. letech je interpretován jako proletářský román, během druhé světové války je nacisty zakázán a po komunistickém převratu v roce 1948 je nahlížen optikou socialistického realismu a je akcentována jeho...
Mediální obraz kultury v týdenících Respekt a Reflex
Jermanová, Barbora ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Cílem diplomové práce "Mediální obraz kultury v týdenících Respekt a Reflex" ke kultuře ve společensko Teoretická část této práce se věnuje popisu vlivů na produkci kulturní žurnalistiky. Zabývá se výkladovému pojetí kultury od antropologického pojetí, přes pojetí Frankfurtské a Birminghamské školy až po současné přístupy k postoji ke kultuře a kreativním průmyslům. To vše je zasazeno do kontextu studia médií a masmédií, které rovněž ovlivňují kulturní produkci. Výsledky analytické části pak představují pojetí kultury na základě popisu redakčních řístupů ke kulturním tématům a analýzu obsahů daných týdeníků. V závěru práce Klíčová slova Kulturní žurnalistika, kultura v médiích, kultura, média, společnost,
Specifika tvorby novinářských a fanouškovských muzikálových recenzí
Kuzmová, Tereza ; Štechová, Markéta (vedoucí práce) ; Jansa, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá specifiky souvisejícími s tvorbou novinářských a fanouškovských muzikálových recenzí. V teoretické části práce jsou postupně představeny základní charakteristiky kulturní žurnalistiky, a obsahové a formální aspekty recenze jakožto publicistického žánru. Vymezena jsou zde také specifika divadelní recenze, která je druhem recenze umělecké. V této části je zároveň stručně prezentována problematika definice muzikálu jako divadelního žánru, a jeho vývoje ve světě i v České republice, včetně nastínění situace na současné české muzikálové scéně. V závěru teoretické části je představen český fenomén posledních let, kterým je aktivní tvorba fanouškovských recenzí muzikálových inscenací. Praktická část této bakalářské práce je pak založena na vlastním kvalitativním výzkumu tvorby muzikálových recenzí, provedeném metodou rozhovoru s návodem. Na základě čtyř uskutečněných rozhovorů se dvěma amatérskými a dvěma profesionálními muzikálovými recenzenty, a následném rozboru těchto rozhovorů, jsou v práci určena specifika tvorby recenzí muzikálu, včetně míry jejich významu. Součástí práce je zároveň komparace amatérského a profesionálního přístupu k psaní recenze muzikálové inscenace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.