|
Most mezi GLUT a knihovnou pro tvorbu uživatelských rozhraní
Friesse, Jan ; Smrž, Pavel (oponent) ; Vyskočil, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou tvorby grafických 3D aplikací s použitím knihovny OpenGL. Jsou zde vysvětleny základy architektury knihovny GLUT, její hlavní výhody a nevýhody a popsány alternativní implementace GLUT API. Dále je zde popis nejznámějších grafických knihoven pro tvorbu uživatelského rozhraní, ve kterých je možné tvořit aplikace využívající OpenGL spolu s jejich hlavními výhodami a nevýhodami. Následuje návrh architektury nové implementace knihovny GLUT s použitím vybrané knihovny pro tvorbu uživatelských rozhraní. Nejdůležitější část práce se zabývá popisem vlastní implementace, která se nachází na přiloženém CD. Nakonec jsou popsány možnosti dalšího vývoje implementované knihovny.
|
|
Měření výkonnosti grafického akcelerátoru
Dvořák, Milan ; Šolony, Marek (oponent) ; Jošth, Radovan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá měřením výkonnosti grafických akcelerátorů. Popisuje vlastnosti současných grafických akcelerátorů a existující řešení měření jejich výkonu. Navrhuje vlastní metodiku pro měření výkonu a popisuje způsob implementace aplikace v OpenGL s využitím knihoven GLUT a GLEW. V poslední části se testuje několik grafických karet, zkoumají se faktory ovlivňující testování a diskutují se naměřené výsledky.
|
|
Jednoduchá hra v OpenGL
Čapek, Radovan ; Šiler, Ondřej (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na problematiku počítačové grafiky a tvorby her. Popisuje fyzikální model chování auta a implementuje ho v podobě závodní hry. Hra načítá modely formátu 3ds a obsahuje mnoho zajímavých vizuálních technik. Teoretické základy těchto technik jsou v práci rozebrány. Výstupem práce je kromě programu samotného i tutoriál, jak dané techniky naprogramovat.
|
| |
|
Efektivní uživatelské rozhraní pro editaci parametrických křivek
Ondruch, Milan ; Sumec, Stanislav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
V současnosti je ke křivce přistupováno nejčastěji pomocí polygonu složeného z řídících bodů. Zvláště u složitých křivek se výsledek ztrácí ve změti čar tvořících tento polygon. Tato bakalářská práce navrhuje algoritmus editující křivku bez použití řídících bodů. Výsledkem je nástroj upravující křivku intuitivním způsobem, připomínajícím práci s plastickou hmotou. Ukázkový program je implementován v jazyce C++ s grafickým výstupem přes knihovnu OpenGL a okenní nadstavbou OpenGlut.
|
|
Načítání GIS dat z databází projektu TerraGear
Samia, Michel ; Herout, Adam (oponent) ; Hrubý, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a realizací systému pro poskytování, načítání a zobrazování geografických dat z databází projektu TerraGear s využitím knihovny SimGear. Systém zpřístupňuje digitální model terénu uložený v souborech ve formátu Binary TerraGear skrze jednoduchý aplikační protokol nad protokolem TCP/IP a zobrazuje jej pomocí knihovny FreeGLUT.
|
| |
|
Programovatelné shadery v OpenGL
Radil, Přemek ; Havel, Jiří (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
V dnešní době se OpenGL používá převážně pro tvorbu počítačových her, CAD programů, aplikací virtuální reality, leteckých simulací či vědeckotechnických vizualizací. Tato bakalářská práce se zabýva tvorbou shaderů v jazyce OpenGL shading Language a jejich připojením právě k OpenGL aplikacím. Jejím cílem je popsat postupy tvorby efektů vytvářejících hloubku ostrosti, záři a měkké stíny a poskytnout o těchto postupech tutoriál. První kapitoly sdělují informace o OpenGL a rozšiřující knihovně OpenGL Utility Toolkit a také ukazují některé obecné postupy potřebné k dosažení výše uvedených efektů. Poslední kapitoly se pak věnují přímo shaderům vytvářejícím tyto efekty.
|
|
Načítání GIS dat z databází projektu TerraGear
Samia, Michel ; Herout, Adam (oponent) ; Hrubý, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a realizací systému pro poskytování, načítání a zobrazování geografických dat z databází projektu TerraGear s využitím knihovny SimGear. Systém zpřístupňuje digitální model terénu uložený v souborech ve formátu Binary TerraGear skrze jednoduchý aplikační protokol nad protokolem TCP/IP a zobrazuje jej pomocí knihovny FreeGLUT.
|
|
Efektivní uživatelské rozhraní pro editaci parametrických křivek
Ondruch, Milan ; Sumec, Stanislav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
V současnosti je ke křivce přistupováno nejčastěji pomocí polygonu složeného z řídících bodů. Zvláště u složitých křivek se výsledek ztrácí ve změti čar tvořících tento polygon. Tato bakalářská práce navrhuje algoritmus editující křivku bez použití řídících bodů. Výsledkem je nástroj upravující křivku intuitivním způsobem, připomínajícím práci s plastickou hmotou. Ukázkový program je implementován v jazyce C++ s grafickým výstupem přes knihovnu OpenGL a okenní nadstavbou OpenGlut.
|