|
Marketingové využití dat internetových obchodů
Přichystal, Jakub ; Šperková, Lucie (vedoucí práce) ; Jašek, Pavel (oponent)
Práce se zabývá možnostmi využití zákaznických dat internetovými obchody za účelem zefektivnění marketingových procesů. Cílem práce je pomocí analýzy dostupných dat získat přehled o chování zákazníků a jejich preferencích. Za využití poznatků získaných při analýze jsou navrhnuty možnosti, jak tyto informace využít pro lepší cílení marketingové komunikace a segmentaci zákazníků. Teoretická část práce popisuje zdroje dat, jejich využití a metriky využívané k měření marketingových kampaní. Praktická část obsahuje případovou studii s analýzou dostupných dat a návrhy jak poznatky získané analýzou využít pro marketingové kampaně. Přínosem práce je popis jak jednoduše získat konkurenční výhodu na základě analýzy dostupných dat za využití volně dostupných prostředků.
|
|
Cílená marketingová komunikace v rámci CCM software
Mimra, Jonáš ; Palovská, Helena (vedoucí práce) ; Vácha, Štěpán (oponent)
Ve své diplomové práci se snažím objasnit oblast personalizace obsahu na základě vstupních dat. Práce se zabývá relativně novou oblastí přímého marketingu v personalizovaných dokumentech doručovaných koncovým příjemcům různými kanály, který představuje klasický tisk a e-mail. Je zde poukázáno na důležitost vyhodnocování a analýzy dat příjemce a na základě zpětné vazby upravovat další komunikaci. Cílem práce je popsat vývoj aplikace v software pro řízení komunikace se zákazníkem a prokázat jeho účinek.
|
|
Zpracování zákaznických dat a jejich využití
Bartelová, Jana ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Sládková, Pavlína (oponent)
Tématem diplomové práce je sběr, analýza a využití zákaznických dat v podniku pro účely marketingu. Získaná data o zákaznících slouží jako vstup pro analytické procesy, které produkují relevantní informace využívané při tvorbě cílených marketingových kampaní. Vzhledem k tomu, že bez poznání a identifikace potřeb zákazníků se dnes podnik neobejde, je teoretická část zaměřena především na metody analýzy dat jako je segmentace, profilace, skórování zákazníka a výpočet hodnoty zákazníka. Významnou částí teoretického celku je webová analytika, která sleduje a sbírá data o chování zákazníka na webových stránkách. Praktická část práce je postavena na případové studii internetového obchodu, ve které jsou identifikovány a řešeny problémy konkrétního podniku při realizaci e-mailingu. Nástroj Silverpop Engage přináší nové možnosti v souvislosti s využitím zákaznických dat a je podpůrnou technologií, která pomáhá nalezené nedostatky odstranit. Hlavním cílem práce je ukázat nové možnosti realizace e-mailových kampaní s využitím behaviorálních dat a popsat způsoby využití zákaznických dat pro různé typy kampaní.
|