Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 103 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Počítačová hra s umělou inteligencí
Ludrovan, Tomáš ; Goldmann, Tomáš (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Práce se zabývá vývojem počítačové hry pro více hráčů a prozkoumáním možností použití umělé inteligence pro implementaci entit řízených počítačem. Hra je psána v programovacím jazyce C++ a využívá knihovnu SDL2 pro realizaci uživatelského vstupu a výstupu na obrazovku. Mimo jiné jsou zde také popsány různé běžně používané algoritmy z oblasti umělé inteligence, které hra využívá buď přímo, nebo jejich upravenou variantu.
Labyrintová 2D hra
Čepelková, Kateřina ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Vlnas, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na návrh a implementaci generátoru bludišť s využitím celulárních automatů a dalších algoritmů. Cílem je integrovat generátor do labyrintové hry s využitím technik vyhledávání cest a rozmístění nepřátel, konkrétně využitím rejection samplingu. Hra je implementovaná v herním enginu Godot. Navržená hra obsahuje bonusové herní předměty, unikátní nepřátelé s vlastní herní AI a úrovňový systém. Přínosem práce je univerzální generátor bludišť, který lze využít pro procedurální generaci obsahu i v jiných hrách a rozšíření možností tvorby herního obsahu.
Herní mechaniky založené na různých úhlech pohledu
Zdeněk, Jan ; Polášek, Tomáš (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit jednoduchou počítačovou hru v Unity, která je založena na změně perspektivy. Dále toto řešení obsahuje procedurální generování úrovní, které je implementováno za využití celulárního automatu a algoritmu marching squares. Výsledkem je tedy hra spadající do žánru roguelike, která uživateli poskytuje možnost změny perspektivy z pohledu shora na pohled z profilu. Hlavním úkolem hráče je dosáhnout co nejvyšší úrovně a postupným vylepšováním postavy získat výhodu do následujícího běhu.
Tower-defense/attack hra v Unity
Kratschmer, Tomáš ; Milet, Tomáš (oponent) ; Vlnas, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je shrnout základní aspekty her a představit často využívané koncepty, algoritmy a mechaniky (nejen) u karetních her a současně je demonstrovat na počítačové hře ByteWars. Tato práce se zaměřuje především na techniky umělé inteligence, jako je vyhledávání nejlepších cest v grafu (mapě) podle různých kritérií a prohledávání stavového prostoru pomocí metody ExpectiMiniMax pro možnost hraní hry počítačem. Každá hra musí být nějak zábavná a musí zaujmout hráče, proto tato práce pojednává i o konceptech herního designu. Výsledkem této práce je i samotná hra, která je volně dostupná na portálu itch.io. Ta je vyvinuta v populárním herním enginu Unity s pomocí programovacího jazyka C#.
Hra v Unity
Zahálka, David ; Vlnas, Michal (oponent) ; Starka, Tomáš (vedoucí práce)
Tato závěrečná práce se zaměřuje na vytvoření 2D rogue-like počítačové hry na styl Vampire Survivors s procedurálními prvky. Hra je implementovaná v herním enginu Unity. Mapa hry je procedurálně generovaná za využití Perlinova šumu a Celulárních automatů.
2D plošinová hra v Unity
Fulla, Roman ; Vlnas, Michal (oponent) ; Karas, Matej (vedoucí práce)
The objective of this Bachelor's thesis is to analyse in detail the history and the current state of development of 2D platformer games. To achieve this goal, various successful titles and currently in use game engines are examined. The acquired knowledge is applied in design and subsequent implementation of a short video game demo, presenting various aspects of game development. Unique mechanics serve the purpose of an innovative element. The resulting demo is presented in the form of a short video. Thus, this thesis provides a new perspective on the development of platformer games.
Demonstrace kryptografických problémů formou interaktivní vzdělávací hry
Fišarová, Anežka ; Mezina, Anzhelika (oponent) ; Mikulec, Marek (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřená na návrh a realizaci kryptografické interaktivní vzdělávací hry. Věnuje se různým kryptografickým šifrám vybraných tak, aby i člověka mimo obor mohly seznámit s danou problematikou názornou a zábavnou formou. Jako programovací jazyk byla použita Java a JavaFX. Práce se sestává ze čtyř částí, z nichž první dvě jsou orientované na teoretickou část kryptografie a druhé dvě na praktické využití a vývoj v kódu. Jako motivace pro hráče bylo využito bodové ohodnocení za správně vyluštěné šifry. Dále práce obsahuje volbu obtížnosti, která má vliv na to, jaké šifry budou hráči prezentovány. Na závěr práce autor reflektuje nad výsledky a zkoumá možnosti dalšího vylepšení uvedených metod.
Retrospektivní hra pro dva hráče
Vybíral, Jan ; Bartoš, Pavel (oponent) ; Pospíchal, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem 2D vesmírné arkádové počítačové hry. V úvodu je popsána historie i současnost herního průmyslu a počítačové grafiky. Dále se text věnuje použitým knihovnám OpenGL a SDL, návrhu herních principů, realizaci grafiky a zvuku, koliznímu systému, uživatelskému rozhraní, ovládání a objektovému návrhu aplikace. Druhá část popisuje samotnou implementaci navrženého systému v programovacím jazyce C++. Nakonec práce obsahuje informace o testování a zhodnocení výsledného produktu.
Specifika režimu DPH pro oblast elektronického prodeje počítačových her
Štefka, Vojtěch ; Schulz,, Jaroslav (oponent) ; Brychta, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou DPH pro oblast elektronického prodeje počítačových her. Práce obsahuje teoretické vymezení základních pojmů s následnou identifikací podnikatelského prostředí včetně povinností v oblasti DPH, které jsou pro vymezený okruh subjektů relevantní. Obsahem návrhové části je metodika zahrnující postupy a doporučení týkající se plnění povinností souvisejících s DPH. Metodický návod je určen pro tuzemské osoby povinné k dani, jež poskytují elektronické služby osobám nepovinným k dani z celého světa.
Motivační výuková hra na platformě Android
Kučera, Martin ; Očenášek, Pavel (oponent) ; Kreslíková, Jitka (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvoření prototypu výukové hry, která by měla usnadnit rozhodování při výběru zaměření budoucího studia nebo záliby. Záměrem hry je poskytnout názorný a především velmi pozvolný úvod do problematiky logických systémů. Teoretická část práce se zabývá tématy potřebnými pro návrh hry. Vysvětluje logické systémy, hradla, klopné obvody, věnuje se žánrům počítačových her a zaměřuje se zejména na puzzle hry včetně jejich historie. Dále diplomová práce představuje problematiku multiplatformního vývoje pro mobilní zařízení i počítače, stručně popisuje několik známých multiplatformních knihoven. K závěru předvádí a srovnává několik vybraných aplikací, které slouží pro podporu výuky logických systémů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 103 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.