Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Autorskoprávní aspekty vývoje a využití umělé inteligence (AI)
Heinzel, Matyáš ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Autorskoprávní aspekty vývoje a využití umělé inteligence (AI) Abstrakt Diplomová práce se zaměřuje na autorskoprávní aspekty, jež jsou spojeny s vývojem a využíváním AI. Ve světle stále rostoucího významu AI ve společnosti diplomová práce popisuje, jak tato technologie ovlivňuje autorské právo. Práce se zaměřuje na obecný výklad pojmu AI, rozebírá pojem dílo ve smyslu autorského zákona a dále se věnuje oblasti automatizované analýzy textů a dat, která je nezbytná pro vývoj technologií AI. Navíc se diplomová práce zabývá tvorbou děl s pomocí AI. Hlavním cílem diplomové práce je podrobně analyzovat úpravu licencí k rozmnožování díla pro účely automatizované analýzy textů nebo dat a popsat právní režim výstupů generovaných za použití AI. V tomto ohledu se diplomová práce rovněž věnuje podmínkám, za kterých mohou vzniknout autorská práva k výstupům generovaným s pomocí AI. V souhrnu by diplomová práce měla poskytnout ucelený přehled pro uživatele AI z řad veřejnosti a zlepšit jejich porozumění a orientaci ve vztahu AI a autorského práva. Analýza licencí k rozmnožování díla pro účely automatizované analýzy textů nebo dat ukázala, že právní úprava nevědomky brzdí inovace v oblasti AI na území EU tím, že omezuje přístup k datům a zvyšuje náklady na vývoj, což může vést k vytváření méně kvalitních nástrojů AI. Lze...
Galerie moderního umění Brno
Jaroměřský, Ondřej Oldřich ; Obrtlík, Jan (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je návrh galerie moderního umění v Brně, v České republice. Objekt slouží jako nové kulturně vzdělávací centrum, které v místě výstavby vytváří nový orientační bod pro obyvatele Brna. Řešený pozemek se nachází poblíž historického jádra města Brna, v ulici Benešova, na místě bývalých hradeb u městského okruhu Koliště. U hlavního vstupu na pozemek se nachází tramvajová zastávka Malinovského náměstí. Na pozemek dále vedou dvě cesty z plánovaného městského parku, který vznikne na místě odstavného kolejiště Českých drah. Poslední přístup pro pěší a cyklisty je z nově navržené lávky přes ulici Koliště, která bude městský park propojovat s novým parkovacím domem v ulici Koliště. Přilehlé okolí objektu včetně parteru s parkovými úpravami navazuje na budoucí vývoj brněnské ringstrasse, a dotváří tak plánovaný vegetační pás kolem historického jádra města. Navrhovaný objekt se šestipodlažní, přičemž dvě podzemní podlaží slouží převážně pro parkování nejen pro návštěvníky galerie, ale také pro obyvatele přilehlého okolí. Do podzemních garáží se lze dostat dvěma bezbariérovými vstupy, které se nachází naproti hlavnímu vstupu do galerie, vjezd pro vozidla je umístěn v ulici Koliště dle nového regulačního plánu, který zde plánuje vystavět parkovací dům. Samotná část galerie je tvořena čtyřmi nadzemními podlažími, kde středová část dispozice slouží jako převýšené atrium procházející přes všechny nadzemní podlaží zastřešený proskleným světlíkem. Tento prostor slouží k vystavování velkoformátového umění, které lze i zavěsit do prostoru. V prvním nadzemním podlaží se kromě přednáškového sálu, šaten a dvou kanceláří pro vedení galerie nachází také místnost pro workshopy, otevřený prostor s možností občerstvení, technická místnost a tři schodiště, která prochází všemi podlažími, včetně suterénů. První schodiště se nachází v zadní části podlouhlého atria a společně s výtahy umístěnými rovněž zde, slouží jako hlavní vertikální komunikace v objektu. Zbylá dvě schodiště s výtahy slouží jako únikové cesty v případě požáru, které v prvním nadzemním podlaží vedou ven z objektu. Všechna podlaží také spojuje hydraulický nákladní výtah, který slouží pro zásobování a dovoz uměleckých děl do objektu. Zbylá nadzemní podlaží o stejné dispozici slouží primárně jako expoziční prostory s možností výhledu do atria díky galerijním ochozům. Nachází se zde vždy i hygienické zázemí pro návštěvníky objektu a také přípravny pro expoziční prostory. Architektonický vzhled budovy je do značné míry inspirován brněnskou architekturou 20. století, ať už co se týče materiálového kontextu či tvarosloví objektu. Těžkou a důstojnou podnož budovy tak tvoří provětrávaná fasáda s keramickým obkladem z cihelných pásků, která zdůrazňuje vážnost a důležitost instituce, která v objektu sídlí. Obvodový plášť zbylých tří podlaží je rovněž tvořen provětrávanou fasádou, avšak z prohnutých perforovaných panelů z eloxovaného hliníku a bílým práškovým nástřikem. Tato vrchní část objektu jakoby zahalena oponou zdůrazňuje křehkost a výjimečnost expozice uměleckých děl, které tak chrání před světem a zároveň vyzdvihuje jejich důležitost v současné společnosti.
Podnikatelský záměr
Voráček, Jakub ; Korvas, Jiří (oponent) ; Sládková, Jitka (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o podnikatelském záměru. Vyhledává podnikatelské příležitosti na trhu s uměleckými díly. Zabývá se založením společnosti, vyhledáváním mladých umělců a prezentováním jejich produktů a služeb zákazníkům s cílem dlouhodobé prosperity podnikatelského subjektu.
Autorský deník a jeho využití ve výtvarné výchově
Bouchalová, Anna ; Gajdošíková, Pavla (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Bakalářská práce na téma Autorský deník a jeho využití ve výtvarné výchově se zabývá fenoménem deníku v kontextu výtvarného umění s vazbou na pedagogickou praxi. První část uvádí obecné teoretické ukotvení v charakteristice a historickém vývoji s odkazem na literární tvorbu, problematiku autorského deníku a výčtem obecně známých výtvarných umělců využívajících deníky. Taktéž uvádí příklady tematických výstav s námětem deníkové práce. Pro pochopení rozmanitosti deníků jsou uvedeni výtvarní umělci, kteří ve své tvorbě uplatňují některé ze znaků deníkových záznamů. V textu jsou taktéž zodpovězeny otázky, proč je kresba hlavním prostředkem těchto výpovědí a jaký význam pro nás zabývání se deníkovou tvorbou má. V praktické části autorka implementovala zásady deníku ve vlastním projektu, jehož výsledkem jsou čtyři velkoformátové kresby ze čtyř měsíců. Každý den byly na výchozí čtvrtku zaznamenány denní postřehy a myšlenky. Papír se tak stal specifickým vizuálním záznamem prožitků odrážející období, ve kterém vznikly. Postřehy z tohoto projektu a teoretický základ byl východiskem poslední části didaktické. Ta popisuje pedagogický a tvořivý deník v pedagogické praxi. Posledním uvedeným jsou tři praktické návrhy do hodiny výtvarné výchovy inspirované tvorbou vizuálních umělců Inge Kosková, Özlem Altin a...
Max Dvořák a obrat (dějin) umění k uměleckému dílu
Murár, Tomáš
V posledních letech rakousko-uherské monarchie je možné v literatuře i výtvarném umění sledovat destabilizaci doposud platných hodnot ve vztahu k tradici, která již nebyla schopna dostatečně vyjadřovat svět v jeho úplnosti. Tento proces je možné pozorovat také v uměleckohistorickém zkoumání, a to v jeho odklonu od výzkumu autonomního vývoje umění k definici uměleckého díla myšlením doby jeho vzniku. Tato proměna je ztotožňována zejména s vlivem duchovních věd (Geisteswissenschaften), které rozvíjel i historik umění českého původu Max Dvořák. V příspěvku bude na příkladu jeho myšlení ukázáno, jak uměleckohistorická definice uměleckého díla může souviset s uměním raného 20. století, tedy jakožto vymezující se vůči doposud platným myšlenkovým konceptům pozdního 19. století.
Sourozenci ve skupině dětí předškolního věku a jejich výtvarný projev.
OTTOVÁ, Bohdana
Bakalářská práce pojednává o možnostech arteterapeutických přístupů v prostředí mateřské školy. Je zaměřena na výtvarnou tvorbu sourozeneckých dvojic. Práce je rozdělená na dvě části. V první, teoretické části se zabývá charakteristikou dítěte a dětství, vývojem dítěte po stránce tělesné, psychické a sociální. Zabývá se vlivem rodiny a rodinného prostředí, sourozenců a sourozeneckých konstelací na vývoj dítěte. Dále se dotýká významu a obsahových složek předškolního vzdělávání a působení vrstevnické skupiny. Popisuje základní znaky dětského výtvarného projevu a teoretické možnosti přesahu arteterapie do výtvarné tvorby v mateřské škole. V druhé, praktické části práce jsou uvedeny kazuistiky čtyř sourozeneckých dvojic a analýza jejich tvorby, v kontextu okolností a období jejího vzniku. Výzkum je realizován v prostředí mateřské školy. Cílem bylo zjistit, jakým způsobem se ve výtvarném projevu sourozenců promítají zkušenosti z rodinného prostředí, jakým způsobem se sourozenci vzájemně ovlivňují a zda se tato skutečnost v jejich výtvarném projevu objevuje. Zjistili jsme, jakými způsoby společná přítomnost uvedených sourozenců ovlivňuje jejich aktivitu ve skupině a poukázali na možnost otevření cesty k řešení jejich adaptačních potíží i individuálních témat skrze výtvarnou tvorbu.
O mýtu a věčném návratu v umění
Novotná, Karolína ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Gajdošíková, Pavla (oponent)
Bakalářská práce O mýtu a věčném návratu v umění má za cíl představit a propojit pojmy jako jsou mýtus, rituál, archetyp, praobraz, obraz a návrat. V práci se zabývám poutí a labyrintem, jako cestou člověka životem, v niž hledá symboly a odkazy v obrazech, které se stávají průvodci na cestě. Teoretická práce je rozdělena na tři části - Mýtus, Návrat a Obraz. Všechny tři jsou pak propojeny právě onou poutí, cestou či nití, kterou člověk po cestě nalézá. Téma obrazu je stěžejní ve všech třech částech této práce, protože jen díky němu, se neviditelné stává viditelným. V didaktické části představuji výtvarnou aktivitu, která je zaměřena na Návrat v umění, k počátkům umění a kultury samotné - k jeskynním malbám. Ve výtvarném projektu se snažím celé téma mé bakalářské práce uchopit výtvarně, vytvořením malé knihy, která je tištěna na pauzový papír. Je zde kladen důraz na propojenost mezi stránkami "minulými, nynějšími a budoucími". Poslední částí je příloha, která obsahuje výtvarné práce na téma "Labyrint", které vytvořili mí přátelé na základě mého zadání. Každý k labyrintu přistoupil z jiného úhlu a vytvořil tak svůj osobitý pohled na dané téma. KLÍČOVÁ SLOVA mýtus, rituál, obraz, archetyp, návrat
Right Convolutional Neural Network For Classification Illustrations In Artworks
Sikora, Pavel
This paper deals with the image classification problem in the field of artworks. The articleuses a custom dataset from artworks with eight classes of some not common objects and illustrations.This dataset is used to train three convolutional neural networks for classification. All classificationresults are well discussed and evaluated with an example on the images from a dataset.
Strach v prostoru
Savincová, Karolína ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Gajdošíková, Pavla (oponent)
Diplomová práce se zabývá konceptem strach v prostoru. Pomocí a/r/tografického výzkumu autorka zkoumá koncept a proměny jeho chápání během procesu tvorby uměleckého a pedagogického díla. V první části autorka popisuje teoretický a metodologický rámec výzkumu, popisuje návrh výzkumu a definuje pojmy s ním související. V druhé části autorka představuje vlastní způsob uchopení konceptu v prostoru a definuje pojmy, které s tímto tématem souvisí. Koncept zkoumá prostřednictvím reflexe vlastní tvorby, a to nejdříve umělecké, a pak i pedagogické. V rámci umělecké tvorby autorka seznamuje čtenáře s procesem vzniku jejího uměleckého díla a jeho následné reflexe, ze které vychází při tvorbě výtvarného úkolu. Ve třetí části analyzuje primární dokumenty za pomoci třífázového kódování a poté ze získaných kódů vytváří konceptové mapy, které slouží pro vizualizaci zobrazení výsledků výzkumu. Data získaná z výzkumu interpretuje. Ve čtvrté části autorka shrnuje výsledky výzkumu, odpovídá na výzkumné otázky a hodnotí dosažení cíle výzkumu. Z výsledků analýzy primárních dokumentů a porovnáním konceptových map zjišťuje, zda se proměňuje chápání konceptu na základě zkušeností získaných při tvorbě uměleckého a pedagogického díla. Také dochází k poznatkům ohledně podobnosti a odlišnosti uměleckého a pedagogického díla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.