Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Návrh řídicí jednotky autonomního vozidla
Vobruba, Martin ; Formánek, Martin (oponent) ; Adámek, Roman (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem řídící jednotky autonomního vozidla. Nová jednotka nahrazuje předešlou, ke které nebyl dostupný zdrojový kód a nedala se tedy nijak upravovat její funkcionalita. Úkolem řídící jednotky je přijmout zprávu od nadřazeného počítače, zpracovat ji, dle příkazu ovládat pohony a informovat řídící počítač o jejich současném stavu. Nejprve byla provedena rešerše dané problematiky (kinematika vozidla, CAN sběrnice). Praktická část práce se zabývá analýzou předešlé jednotky, která je klíčová k jejímu nahrazení. Následuje tvorba firmwaru a navržení hardwaru. Poslední praktickou částí je otestování funkčnosti jednotky.
Topologická optimalizace konzoly uchycení elektrického akčního členu turbodmychadla
Směšný, Jan ; Kudláček, Petr (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Topologická optimalizace využívá matematických metod k vývoji co nejefektivnějších součástí, z hlediska mechanických vlastností a hmotnosti. V dnešní době běžně používaný nástroj pro vývoj součástí nejen v automobilním, leteckém a vesmírném průmyslu. Práce se zabývá topologickou optimalizací kovové konzoly, sloužící k uchycení elektrického akčního členu k turbodmychadlu. Na sestavu turbodmychadla působí vnější vlivy z nich nejvýznamnější jsou vibrace od motoru. Pro modální a optimalizační výpočet bylo využito programu Ansys Workbench. Cílem optimalizace byla minimalizace hmotnosti a maximalizace vlastní frekvence. Při optimalizaci je zohledněn jednoduchý způsob výroby součásti pomocí konvenčních metod (stříhání, ohýbání), který zůstane stejný i pro optimalizovanou součást. Zároveň je dbáno na to, aby se hodnota vlastní frekvence soustavy konzola-akční člen pohybovala nad budící frekvencí od motoru. Výslednou optimalizací bylo zjištěno, že vhodným odebíráním materiálu je možné součást odlehčit o 22 %, aniž by byly výrazně zhoršeny její dynamické vlastnosti.
Výpočtové modelování a analýza využitelnosti materiálů s tvarovou pamětí pro aplikace v oblasti mechatronických aktuátorů
Ševčík, Roman ; Skalka, Petr (oponent) ; Ševeček, Oldřich (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá výpočtovým modelováním materiálů s tvarovou pamětí a jejich aplikací v aktuátorech. Rešeršní část práce vysvětluje základní princip fungování materiálů s tvarovou pamětí, různé možnosti jejich využití a modelování, a také princip návrhu aktuátorů s využitím těchto materiálů. Další kapitola se zabývá tvorbou modelu v SW Ansys, testováním tohoto modelu a jeho následným využitím pro modelování aktuátoru. Dalším krokem je otestování zvoleného modelu aktuátoru při různých parametrech výpočtové analýzy. Poslední kapitola se zabývá popisem obecného postupu modelování materiálů s tvarovou pamětí, doporučeními pro nastavení výpočtové analýzy a možností použití a realizace zvoleného aktuátoru.
Magnetostričkní materiály pro mechatronické aplikace
Rusková, Miroslava ; Kovář, Jiří (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Cieľom práce je vypracovať prehľad a využitie magnetostrikčnych materiálov a matematicky popis ich chovania. Magnetostrikcia je fyzikálna vlastnosť materiálu, ktorá sa vyskytuje vo väčšine feromagnetickych materiáloch a vedie k mnohym účinkom v tychto materiáloch. Magnetostrikčné materiály sa stále častejšie vyskytujú v rôznych odvetviach inžinierstva.
Měření tvarově složitých dílů s využitím zpracování obrazu
Sujová, Sára ; Březina, Michal (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá témou merania opotrebenia pastorka REA aktuátora využívaného pri regulácii systému obtokového ventilu turbodúchadla. Prvá teoretická časť práce popisuje témy obtokových ventilov, aktuátorov, ozubených kolies a optických metód. V druhej časti je realizovaná metóda merania pastorka s využitím digitálneho mikroskopu a aplikácie na meranie šírky zubov pastorka navrhnutej v prostredí MATLAB.
Návrh exoskeletu
Štancl, Jan ; Lázna, Tomáš (oponent) ; Kopečný, Lukáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce „Návrh exoskeletu“ se zabývá vývojem prototypu protetického exoskeletu ukazováčku. Exoskelet je určen pro pacienta, který přišel o distální a střední článek ukazováčku. Exoskelet se skládá ze třech článků. Distální a střední článek jsou poháněny jedním lineárním aktuátorem, proximální článek je pasivní. Články jsou mezi sebou mechanicky spojeny. Otočný potenciometr snímá úhel ohybu na kloubu MP, což odpovídá požadované pozici exoskeletu. Zpětnou vazbu o pozici exoskeletu poskytuje optická závora, která snímá otáčky motoru.
Konstrukční návrh experimentálního zařízení pro zkoušení zdvihu a přítlačné síly aktuátoru
Zatloukal, Tomáš ; Vaněk, František (oponent) ; Horák, Marek (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem zařízení pro zkoušky tepelného spínače. Zaměřuje se především na konstrukci, avšak nepomíjí ani potřebné měřící vybavení, postupy měření a další specifikace. První část práce popisuje požadavky kladené na vývoj experimentálního zařízení. Další část řeší výběr snímače polohy a snímače síly, součástí je rozsáhlá studie možností. Následný úsek práce pojednává o systému automatické regulace a měření teploty, uvádí potřebné parametry komponentů a navrhuje jejich implementaci. Závěrečná část práce popisuje, jak se dospělo k navržené konstrukci zařízení. Nechybí pevnostní analýzy a postupy měření při tlakové a tahové zkoušce.
Overview of active flow control methods and their application
Daňko, Matúš ; Brožek, Petr (oponent) ; Dvořák, Petr (vedoucí práce)
Purpose of this study is to create an overview of currently the most used active flow control methods and their application. Thesis also contains brief historical overview of flow control development along with comparison of individual methods.
Bezsenzorové řízení rychlosti a polohy stejnosměrného kartáčového motoru malého výkonu
Svoboda, Jan ; Hanák, Pavel (oponent) ; Prajzner, Václav (vedoucí práce)
Práce se zabývá bezsenzorovým řízením stejnosměrných kartáčových motorů malého výkonu, používaných v aktuátorech firmy Honeywell. V úvodu seznamuje s řízením stejnosměrných motorů a s používanými metodami snímání jejich rychlosti a polohy. Zvolenou bezsenzorovou metodou je zde metoda detekce komutačních pulzů v signálu proudu motoru. Tyto pulzy vznikají při přeskakování kartáčů mezi lamelami komutátoru. Správným vyhodnocením komutačních pulzů lze získat informaci o rychlosti otáčení a poloze motoru. Práce zkoumá tuto poměrně novou metodu detekce komutačních pulzů. Na naměřených vzorcích signálu demonstruje problémy, které vznikají při jejím použití a dále navrhuje vhodná řešení číslicového zpracování signálu s komutačními pulzy. Spolehlivost navržených metod zpracování signálu je testována na sadě naměřených signálů za různých podmínek, následně je z navrhovaných vybrána nejlepší metoda zpracování signálu, kterou by mohl používat systém bezsenzorového řízení.
Aktuátor řídicí plochy letounu - modelování a řízení
Kolář, Bohumil ; Kopečný, Lukáš (oponent) ; Pohl, Lukáš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je sestavení a řízení modelu aktuátoru, který aproximuje chování reálného aktuátoru při zátěži. Práce popisuje jednotlivé typy aktuátorů a jejich vlastnosti. Dále je popsán matematický model aktuátoru. Tento model se skládá z motoru a zátěže. Matematický model je aplikován v prostředí Simulink, kde byla navrhnuta a přidána regulační struktura. Práce popisuje i stavbu reálného aktuátoru a následně jeho testování v prostředí ControlDesk. Jednotlivé výsledky testování jsou v podobě přechodových charakteristik.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.