Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza product placementu v českých filmech z let 2010, 2013, 2016, 2019 a 2022
Holan, Ondřej ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce měla za cíl potvrdit domněnku, že s příchodem streamovacích služeb budou čeští filmoví tvůrci nuceni častěji sáhnout po product placementu, aby zvýšili své rozpočty poté, co mnoho diváků bude chodit méně častěji do kina. Bylo předpokládáno, že produkty budou ve filmech ukázány ve spojitosti s hlavní postavou, která předmět bude aktivně využívat po dlouhou dobu. Definované období pro výzkum bylo mezi léty 2010 až 2022, aby bylo možno zkoumat efekt uzákonění umístění produktu v českém právu a také aby byl zkoumán vliv koronavirové pandemie na filmový průmysl. Dané časové rozpětí bylo rozděleno na pět vždy tři roky po sobě jdoucích období. Vzhledem k množství filmů plánovaného k analýze, byla použita metoda kvantitativní obsahové analýzy. Značná část hypotéz se nepotvrdila. Potvrdily se pouze předpoklady, že bude patrný nárůst v četnosti product placementu, nárůst v četnosti unikátních značek, nárůst v procentuálním poměru dominantního záběru vůči zbylým záběrům a vyšší četnost unikátních značek u filmů s nižšími rozpočty. Mezi hlavní příčiny nepotvrzení hypotéz patří malý výzkumný vzorek, porovnávání více období najednou, situace v českém právu a také celosvětová pandemie koronaviru.
Specifika českého filmového vkusu v sociologické perspektivě
Smoljaková, Natálie ; Holeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Balon, Jan (oponent)
Cílem práce je nalezení společných prvků mezi nejnavštěvovanějšími filmovými díly za poslední dvě dekády a na jejich základě určení specifických preferencí českých filmových diváků. Pomocí analýzy několika nejoblíbenějších filmových děl posledních dvou desetiletí v České republice se práce pokouší zjistit, zda mají tyto filmy nějaké společné prvky, případně které to jsou, a zda jsou typické výhradně pro Českou republiku (resp. českého diváka) a zda tedy existuje jakýsi specifický český filmový vkus. Tímto vkusem je pak myšlena zejména prefernce určitých typů příběhů, hrdinů nebo žánrů. Při definování těchto jednotlivých prvků je vycházeno z teorie Ervinga Goffmana, převážně pak z jeho analýzy rámců organizace zkušenosti. Ke zjištění této specifičnosti je použito srovnání s americkou produkcí, tedy s nejnavštěvovanějšími filmovými díly v USA v posledních dvou dekádách. Toto srovnání pak poukazuje jak na shodné prvky v obou zkoumaných oblastech, tak zároveň dává vyniknout tendencím, které jsou typické pro české diváky, potažmo pro vkus českého filmového diváka. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Stereotypy zobrazování protektorátní doby v současné filmové tvorbě
Stiburková, Anna ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce Stereotypy zobrazování protektorátní doby v současné filmové tvorbě se zaměřuje na zkoumání stereotypních tendencí zobrazování fikčních světů určených historickou předlohou ve filmové tvorbě tématicky situované do období Protektorátu Čechy a Morava. Předmětem výzkumu jsou především genderové stereotypy fikčních postav a stereotypizace fikčního prostředí na příkladu kostýmů, masek, dobových rekvizit, hudebního doprovodu a dalších prvků narace. Teoretický rámec práce se opírá především o poznatky uvedené v Úvodu do sémantiky fikčních světů Bohumila Fořta a o Narativní způsoby v české literatuře Lubomíra Doležela. Poznatky o teorii stereotypizace jsou čerpány z práce Nicka Laceyho Image and Representation: Key Concepts in Media Studies a Pierra Sorlina Europian cinemas, Europian societies 1939-1990. Pro získání potřebných informací o filmové tvorbě byly využity publikace Radomíra D. Kokeše Rozbor filmu a Davida Bordwella a Kristin Thompsonové Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Výzkumným vzorkem, na kterém je tato tendence prezentována, je české válečné drama Operace Silver A, které velmi podrobně zobrazuje každodenní realitu života v protektorátním období. Cílem práce bylo zjistit míru genderové stereotypizace fikčních postav a rozdíly mezi touto stereotypizací v porovnání se...
Zobrazování žen v českém filmu v období diktatur
Havlíčková, Michaela ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce Zobrazování žen v českém filmu za dob diktatur se věnuje tématu ženských postav ve filmech ovlivněných nacistickou a komunistickou propagandou. Za cíl si klade prozkoumat společné a rozdílné rysy, kterými se zobrazování žen dané filmy vyznačovaly. V případě filmů pod vlivem komunistické propagandy se práce konkrétně zabývá obdobím 1948-1956. K analýze ženských filmových postav bylo vybráno 15 filmů, které splňují kritérium ženy v hlavní nebo v jedné z hlavních rolích. Teoretická část se věnuje ukotvení tématu diplomové práce, proto je v ní pojednáváno o propagandě, dále o fenoménu nacistické a komunistické propagandy, vývoji české kinematografie a role ženy v nacistické a komunistické ideologii. V části praktické je pak využit k analýze model Jense Edera - Hodiny postavy.
"Hliník se odstěhoval do Humpolce". Fenomén kultovního filmu (nejen) v českém prostředí.
TRUBKA, Jiří
Diplomová práce se zabývá fenoménem kultovního filmu, jeho teoretickým vymezením, jeho historií od jeho počátku do současnosti, v zahraničním i českém prostředí. Dalšími tematickými okruhy jsou možné kategorie kultovních filmů, vybraní kultovní tvůrci, fanouškovské aktivity, které jsou podstatné pro nabytí kultovního statusu díla. Záměrem práce je reflektovat fenomén kultovního filmu a analyzovat vybrané české filmy: Marečku, podejte mi pero!, Pelíšky a Kouř za cílem zjistit, zdali tato díla splňují kritéria kultovního filmu dle charakteristik vybraných teoretiků. Výsledná analýza potvrdí či vyvrátí moji hypotézu a ukáže, zdali v českém prostředí není užití pojmu kultovní film nahodilé a má své podložení.
Výtvarná koncepce filmu "1984" podle knihy George Orwella. Antiutopie a totalita v české a světové kinematografii.
Othmanová, Sofie ; IBLOVÁ, Radmila (vedoucí práce) ; BORÁROS, Henrich (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem antiutopie a totality v české a světové kinematografii a dále zpracovává návrh výtvarné koncepce filmu Devatenáct set osmdesát čtyři podle knihy George Orwella. Teoretická část této práce se zabývá definicí vztahu mezi antiutopií a totalitou, jejich charakteristickými prvky a jak se projevují ve filmu. Tento fenomén je z hlediska výtvarného řešení podrobněji rozebírán v rozborech vybraných filmů. Druhá část této práce pak řeší samotný návrh výtvarné koncepce filmu. Koncepce je zpracována od urbánního celku po jednotlivé exteriérové a interiérové dekorace a návrhu jejich realizace.
Causa Kajinek: mediální reflexe. Od reality k filmovému zpracování.
Pavlisová, Veronika ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce s názvem Causa Kajínek: mediální reflexe. Od reality k filmovému zpracování pojednává o osudu doživotně vězněném vrahovi Jiřím Kajínkovi. Svůj trest si odpykává za vraždu plzeňského podnikatele a jeho bodyguarda. Ty se staly v roce 1993. Kajínek byl k doživotnímu trestu odsouzen v roce 1998. Případ byl převeden i na filmová plátna. V roce 2010 měl v kinech premiéru český hraný film režiséra Petra Jákla ml. Kajínek. Práce se zaměřuje jak na tento film, tak rozebírá zveřejněné recenze z českého tisku i odborných periodik. Práce se zabývá také mediálním obrazem kauzy, a to s důrazem na rok 1993 (spáchání vražd), 1998 (Kajínkovo doživotní odsouzení), 2000 (Kajínkův útěk z mírovské věznice a následné dopadení). Cílem práce je prezentovat výsledky referování o této kauze, nad kterou se dodnes vede řada polemik o Kajínkově vině či nevině.
Státní podpora filmového průmyslu v ČR a její odraz na kvalitě české filmové výroby v první dekádě 21. století
Dočkalová, Tereza ; Czesany Dvořáková, Tereza (vedoucí práce) ; Slováková, Andrea (oponent)
Práce se zabývá systémem státní podpory české kinematografie po roce 1989, detailněji se věnuje zejména působení Státního fondu pro podporu a rozvoj české kinematografie (SFPRČK) v letech 2005 až 2009. Cílem práce je poskytnout co nejkomplexnější informace o tom, jaké druhy filmů (hraný, dokumentární aj.) SFPRČK podpořil, zda a jak výše podpory souvisí s komerčním potenciálem daného filmu, zda a do jaké míry výše poskytnuté podpory ovlivňuje realizovatelnost daného filmu, zda portfolio podpořených filmových projektů daný rok souvisí s výší příjmů SFPRČK nebo se složením Rady SFPRČK. Pro účely práce byl vypracován obsáhlý přehled všech podpořených projektů SFPRČK v daných letech, který obsahuje informace o producentovi, režisérovi, stopáži, roku premiéry a druhu daného filmového projektu. Součástí práce je množství srovnávacích grafů a přehledových tabulek. Práce vychází z primárních zdrojů v podobě Výročních zpráv SFPRČK. Obecnější kapitoly o formování legislativního rámce státní podpory české kinematografie vychází z příslušných zákonů a sněmovních tisků. Součástí práce je i kapitola zabývající se otázkami distribučního charakteru čerpající z dat Českého statistického úřadu a Unie filmových distributorů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Sociologická analýza sexuality v současných českých hraných filmech
Pok, František ; Kotík, Michal (vedoucí práce) ; Čížek, Tomáš (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje ze sociologické perspektivy sexualitu v současných českých hraných filmech. Filmové médium patří v sociologii mezi marginální oblast výzkumu, zvláště v české akademické sféře. Práce se proto pokouší přesvědčit, že je opodstatněné se tomuto fenoménu věnovat s mnohem větší intenzitou, jelikož daný výzkum může přinést velmi podnětné výsledky. Práce mapuje historii a teorii přístupů sociologie k filmu. Dále vymezuje svůj teoreticko-analytický pohled na lidskou sexualitu. Vychází ze sociální konstrukce reality a zároveň odmítá biologický determinismus. Teoretické ukotvení je vytvořeno z inspiračních myšlenek autorů, kterými jsou Michel Foucault, Jefrey Weeks, Pierre Bourdieu a v neposlední řadě Laury Mulvey. Z tohoto teoretického základu buduje následnou metodologickou a analytickou část. Ve filmech se pokouší práce odkrývat dominantní maskulinní a heterosexuální ideologii. Na popisu vybraných scén analyzuje jakými mechanismy (kamera, střih, mizanscéna…) film konstruuje sexualitu a jak v nich funguje daná ideologie. Odhaluje nerovnosti v reprezentaci ženské a mužské sexuality, a také mezi heterosexuální a homosexuální orientací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.