Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 106 záznamů.  začátekpředchozí85 - 94dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Genderové stereotypy v sociální práci
KLEČKOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá problematikou genderu v sociální práci, zejména genderových stereotypů u sociálních pracovnic a sociálního pracovníka v Českých Budějovicích, pracujících s cílovou skupinou seniorů a seniorek. Cílem práce je zjistit jejich povědomí o genderu a genderových stereotypech, které se vyskytují v sociální práci, a zjistit ovlivnění genderovými stereotypy při výkonu jejich profese. Teoretická část zahrnuje úvod do genderové problematiky a základních pojmů spojených s danou tématikou včetně vývoje genderu ve společensko-historickém kontextu a jeho propojením se současnou podobou české sociální práce. Vymezení těchto souvislostí je podkladem pro vypracování výzkumné části práce. Jejím obsahem je zpracování, analýza a vyhodnocení uskutečněných polostrukturovaných rozhovorů a vlastního pozorování. V rámci provedeného kvalitativního výzkumu se autorka zaměřila na čtyři tematické okruhy související s problematikou genderových stereotypů, které následně porovnala s uskutečněným pozorováním. Z výsledků je patrný rozdíl v samotném vnímání genderových stereotypů pracovníkem a pracovnicemi během práce s klientkami a klienty a autorkou práce. Výzkum také ukazuje, že posouzení genderu a genderových stereotypů v sociální práci se seniorskou populací je značně ztížené díky odlišné výchově a kulturní i společenské době. Práce může sloužit pro odbornou i širokou veřejnost jako uvědomění a porozumění genderu a genderovým stereotypům v sociální práci a to nejen při práci se seniorkami a seniory. Získaná data mohou sloužit k rozšíření výzkumu a odbourání genderových stereotypů v sociální práci.
Vývoj pánského obleku ve 20. století na pozadí socio-kulturních změn
Balko, Michal ; Hucková, Barbara (vedoucí práce) ; Sabo, Miroslav (oponent)
Bakalářská práce s názvem Vývoj pánského obleku ve 20. století na pozadí socio-kulturních změn má za cíl sledovat linie postupného vývoje pánské garderoby v období 20. století a vlivy, jež na ni působily z oblasti kulturní, sociální či ekonomické a to hlavně na územní Evropy a částečně také USA. Krom oděvní módy sleduje práce také vývoj v rámci reklamy a propagace, prvky kreativní kultury, jež jsou zásadním médiem a podmínkou šíření módy jako takové. K dosažení těchto cílů se v práci využívá informací z dostupných povětšinou cizojazyčných publikací a zároveň periodik, která vycházela ve zkoumané době. Skrze konkrétní obchodní informace v nich obsažené je možno v praktické části potvrdit či vyvrátit fakta z části teoretické.
Vzájemná interakce problematiky body image a médií
Adamcová, Kristina ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Skokanová, Dagmar (oponent)
Obsahem bakalářské práce je popis vlivu médií na vnímání lidského těla, speciálně u mladých žen. Je zde diskutováno působení jednotlivých druhů médií typu televize, novin, časopisů a nejnověji i internetu. Práce se také zabývá vlivem body image na politiku a vzhled politiků. Dále vztahem mezi body image a tvorbou pro děti, kterou v mnoha směrech ovlivňuje, a tím modeluje další generace. Na základě dotazníků byl proveden výběr nejatraktivnějších osobností, které byly rozděleny do typových skupin. Těch je celkem sedm, jak u mužů, tak žen. Byly dány do souvislosti vybrané nejatraktivnější celebrity a jednotlivé demografické údaje (věk, pohlaví, vzdělání a velikost místa bydliště). Také je zde rozebrán vztah mezi výběrem populární osobnosti a typem pleti, kterou respondent preferoval. Poté následuje analýza, zda si dotazovaní myslí, že jsou mladší lidé atraktivnější než starší a zda si myslí, že dnešní společnost vytváří tlak na lidi, aby byli fyzicky atraktivní. Poslední otázka se týká názoru lidí na prosazování "skutečné krásy" a jako předchozí otázky, i tato byla v souvislosti s vybranými nejpreferovanějšími osobnostmi.
The emerging market of cosmetics for men: An investigation of consumer behavior in Czech republic
Orlichová, Zuzana ; Chytková, Zuzana (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat bariéry přijetí kosmetiky u českých mužů prostřednictvím průzkumu trhu a průzkumu chování spotřebitelů - jaký vztah mají muži ke kosmetice, proč používají některé kosmetické přípravky, zatímco jiné odmítají. Pokud jde o trh s kosmetikou pro muže, jsou zde překážky, které brání mužům v přijetí kosmetiky. Cílem této práce je odhalit, co spůsobuje tyto bariéry a popsat jaký vliv mají na spotřební chování mužů. Tyto východiska jsou doplněny o doporučení pro výrobce kosmetiky jako lépe kapitalozovat z příležitostí vycházejícich z tohto trhu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 106 záznamů.   začátekpředchozí85 - 94dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.