Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  předchozí8 - 17dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýzy konstrukcí se seismickým zatížením v různých programových systémech
Navrátilová, Martina ; Nevařil, Aleš (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá srovnáváním odezvy konstrukcí se seismickým zatížením v programech AxisVM a RFEM. Pro výpočet je použita zjednodušená metoda pomocí příčných sil. Výpočty provedené výše uvedenými výpočtovými programy jsou v případě jednodušších příkladů ověřeny i ručním výpočtem. Následně jsou srovnány posuny jednotlivých uzlů na konstrukci.
Probability-based model for network traffic
Bednár, Peter ; Jelínek, Mojmír (oponent) ; Molnár, Karol (vedoucí práce)
This work identifies several basic types of traffic in IP networks and describes main features. The basic network services such as HTTP, VoIP and electronic mail are discussed focusing mainly on HTTP and VoIP probability-based models for network traffic which are applied to the software simulation of real network.
Rozdíly v zapamatování a pochopení antické pověsti přečtené versus uchopené metodami a technikami dramatické výchovy.
Ježková, Kristýna ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá výzkumem, jež porovnává efektivitu a rozdíl dvou protikladných metod užívaných ve školním prostředí. "Metody a techniky dramatické výchovy v kontrastu klasické metody frontální výuky." Cílem této práce je zjistit, zda jednotlivé metody mají vliv, a jak moc rozdílný, pro lepší či horší pochopení a zapamatování dané látky. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se snaží nastínit zadanou problematiku z odborného hlediska, pracuje především s odbornou literaturou. A vytváří tak základ pro praktickou část. Praktická část si nejprve klade výzkumné otázky a volí výzkumné metody. Jako výzkumná metoda je zvolena analýza testů vytvořených na základě odučených lekcí. Východiskem pro praktickou část je kniha "Staré řecké báje a pověsti" od Eduarda Petišky, v níž jsem se zaměřila na jednu konkrétní báji "Trója". Konec praktické části patří zreflektování průběhu lekcí a "poznání", kterého bylo dosaženo díky výzkumu. V závěru bude provedeno shrnutí a vyhodnocení výzkumných otázek.
Historie a užití interpunkce ve francouzském jazyce
Kollrossová, Petra ; Jančík, Jiří (vedoucí práce) ; Suková Vychopňová, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce bude věnována historii a využití interpunkce ve francouzském jazyce. V první části, bude vysvětleno, co to je interpunkce a jaká je její funkce. Dále budou představena interpunkční znaménka používaná ve francouzském jazyce. Následovat bude část o historii interpunkce, specificky její vznik a vývoj až do 21. století. Bude ukázáno, jakým způsobem vývoj tohoto systému zasáhl do vývoje textů a jak ovlivnil autory a tisk knih. V další části upřesním její moderní vývoj a přiblížím některé specifické prvky, které v ní vznikli, zvláště díky internetu. V poslední části budou představena interpunkční znaménka (například tečka, čárka, otazník). V této části bude upřesněno správné použití těchto znamének, jejich využití ve francouzském jazyce a specifický způsob jakým se zapisují.
Nelineární statická a dynamická analýza modelu výškové budovy na účinky zemětřesení
Puža, Martin ; Martinásek, Josef (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtem odezvy konstrukcí na seizmické zatížení pomocí lineárních a nelineárních metod s následným srovnáním jednotlivých výsledků. Pro lineární výpočty je využita zejména metoda příčných sil. Jednotlivé příklady jsou nelineárně analyzovány metodou postupného přitěžování (pushover metoda). Srovnání obou metod je provedeno v závislosti na analytickém výpočtu s programy RFEM 5.30 a Midas Gen pro dané konstrukce.
Rozdíly v zapamatování a pochopení antické pověsti přečtené versus uchopené metodami a technikami dramatické výchovy.
Ježková, Kristýna ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá výzkumem, jež porovnává efektivitu a rozdíl dvou protikladných metod užívaných ve školním prostředí. "Metody a techniky dramatické výchovy v kontrastu klasické metody frontální výuky." Cílem této práce je zjistit, zda jednotlivé metody mají vliv, a jak moc rozdílný, pro lepší či horší pochopení a zapamatování dané látky. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se snaží nastínit zadanou problematiku z odborného hlediska, pracuje především s odbornou literaturou. A vytváří tak základ pro praktickou část. Praktická část si nejprve klade výzkumné otázky a volí výzkumné metody. Jako výzkumná metoda je zvolena analýza testů vytvořených na základě odučených lekcí. Východiskem pro praktickou část je kniha "Staré řecké báje a pověsti" od Eduarda Petišky, v níž jsem se zaměřila na jednu konkrétní báji "Trója". Konec praktické části patří zreflektování průběhu lekcí a "poznání", kterého bylo dosaženo díky výzkumu. V závěru bude provedeno shrnutí a vyhodnocení výzkumných otázek.
Tematika ročního cyklu ve výuce na 1. stupni ZŠ
Plzáková, Petra ; Horská, Petra (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Předkládaná diplomová práce s názvem Tematika ročního cyklu ve výuce na 1. stupni ZŠ se věnuje začleňování témat z oblasti ročního cyklu do výuky na prvním stupni základní školy. Jejím těžištěm jsou pozorování práce dvou učitelů prvních tříd na prvním stupni ZŠ. Teoretická část práce nastiňuje stručný dějinný přehled pojímání učiva o přírodě a společnosti od středověku po současné pojetí. Představuje pojem roční cyklus ve spojitosti s vrstvami roku a plynutím času, s jeho cyklicitou a linearitou. Zprostředkovává čtenáři charakteristiku vývojových specifik žáka na prvním stupni základní školy. Popisuje didaktické postupy, metody a prostředky vhodné ke zprostředkování témat zrcadlících roční cyklus, jako jsou výukový program Začít spolu, integrovaná tematická výuka či projektové vyučování. Empirická část předkládá kvalitativní výzkum zařazování témat z oblasti ročního cyklu do výuky na prvním stupni ZŠ. Výzkum byl realizován na dvou pražských základních školách. Učitelé, kteří byli pro výzkum vybráni, byli po čas výzkumu třídní učitelé v prvním ročníku. Výzkum se zakládá na pozorování přímé pedagogické práce učitelů, hloubkových polostrukturovaných rozhovorech a jako doplňkovou metodu užívá analýzu dokumentů. Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem pojímají učitelé témata vztahující se k ročnímu...
Druhý vatikánský koncil a jeho následovníci
Poslední, Petra ; Veverková, Kamila (vedoucí práce) ; Lášek, Jan Blahoslav (oponent)
Ve své práci jsem se dopracovala k několika závěrům. Svatí otcové Jan XXIII., Pavel IV. a František, kteří následovali odkaz II. vatikánského koncilu a hlásí se k němu, jsou ve společnosti mnohem oblíbenější než papeži, kteří mají odlišný názor a k zatím poslednímu ekumenickému koncilu se nehlásí. Pro veřejnost je zcela klíčová otevřenost osobnosti a přístup papeže k modernizaci církve. Dalším zásadním aspektem pro dnešní církev je bezpochyby mediální svět.
Analýza zásahů Horské služby za období 2013 - 2018
Jelínková, Kateřina ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Vilášek, Josef (oponent)
Název: Analýza zásahů Horské služby v období 2013-2018. Cíle: Cílem diplomové práce je analýza zásahů Horské služby ČR za období 2013-2018 a její statistické vyjádření. Dále si práce klade za cíl souhrnně popsat historii, místo působení a činnost Horské služby. Metody: V diplomové práci jsou použity metody obsahové analýzy a metody sběru dat z dostupných zdrojů a materiálů, metoda popisné statistky a následné srovnání dat. Získaná data jsou prezentována prostřednictvím tabulek a grafů, které jsou detailně popsané a zhodnocené. Výsledky: Výsledkem práce je souhrnný popis Horské služby ČR od vzniku až po současnost, její působení a legislativní pravomoc. Dále jsou popsány horské oblasti, kde Horská služba ČR působí. Jsou zde sepsána a vyhodnocena číselná data všech zásahů Horské služby ČR za období 2013-2018. Tato data jsou doložena přehlednými tabulkami s přesnými počty zásahů a podpořena grafy pro lepší zhodnocení. Klíčová slova: Analýza, zásah, služba, období, pomoc
Měření větrových oscilačních vln na nádrži
Kotaška, Stanislav ; Pelikán,, Petr (oponent) ; Špano, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá otázkou měření větrových oscilačních vln na nádržích, zejména s ohledem na stanovení vlastností vln se zaměřením na stanovení prostorového vlnového spektra. V práci jsou uvedeny základy teorie vzniku a šíření větrových oscilačních vln, rešerše měřicích zařízení a popis pilotního měření se zpracováním naměřených dat v prostředí MATLAB za použití softwarového toolboxu WAFO. V příloze na CD jsou přiloženy vzorové skripty pro zpracování dat z odporového snímače.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   předchozí8 - 17dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.