Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 91 záznamů.  začátekpředchozí78 - 87další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh dashboardů pro MBI metriky
Kožušník, Martin ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Pražský, Petr (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je návrh dashboardů pro MBI metriky. V teoretické části je pojem metrika zasazen do kontextu MBI metodiky a pojem dashboard do problematiky Business Intelligence a Corporate Performance Management v malých a středních podnicích. Teoretická část je řešena analýzou informačních zdrojů. Při návrhu dashboardů je využit nástroj MS Excel PowerPivot. Autor práce přispěl k řešenému tématu návrhy dashboardů, posouzením významu Business Intelligence a Corporate Performance management v malých a středních podnicích a návrhem rozšíření stávajícího klasifikačního systému metrik o tzv. branžová řešení.
Hodnocení výkonnosti poboček
Fraňková, Zuzana ; Scholleová, Hana (vedoucí práce) ; Málek, Martin (oponent)
Cílem práce je navrhnout metodiku měření přípěvku poboček k tvorbě ekonomické přidané hodnoty EVA. Dalším cílem je návrh reportingu poboček mateřské společnosti. Výstupem práce je report v podobě dashboard pro finančního ředitele společnosti. Obsahem reportu ve formě dashboard jsou kromě klasických finančních ukazatelů FPIs také klíčové ukazatele výkonnosti KPIs. Návrh je tvořen na základě finanční analýzy, rozboru EVA a metodiky přístupu Business Performance Management, který popisuje, jak nejlépe získat klíčové KPIs.
Design informací
Herch, Jan ; Slánský, David (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na design informací v business intelligence. Spojuje kognitivní psychologii, grafický design a design informací, aby vybavila čtenáře informacemi a dovednostmi o vytváření efektivních reportů a dashboardů. Práce uvádí nejenom teorie, ale vysvětluje i jejich principy. V praktické části jsou teoretické poznatky aplikovány v praxi na vzorový dashboard, který opravuje dosavadní řešení fiktivní společnosti Alfa Kampeny. Ačkoli je práce primárně zaměřena pro vývojáře BI reportů a dashboardů, myšlenky v ní obsažené použijí i všichni ti, kteří v podnicích tvoří grafy a tabulky.
Analýza možností řešení výběru reportingových nástrojů
Hodinka, Pavel ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Kanda, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá výběrem nástrojů sloužících k reportingu a manažerským výstupům pro telekomunikační společnost spadající objemem své činnosti do kategorie malých a středních firem. Teoretická část práce se zaměřuje na obecnou problematiku Business Intelligence, nalezení a sestavení doporučení pro kvalitní reporting a výstupy a také na způsob jak vybrat z široké nabídky správnou variantu odpovídající požadavkům Praktická část popisuje důvody, které vedly konkrétní společnost k potřebě reportingových nástrojů. Sumarizuje potřeby firmy a analyzuje trh potencionálních produktů. Tato část je uzavřena výběrovým procesem, který na základě vytvořených kritérií hodnotí jednotlivé produkty a hledá optimální variantu řešení. Tato práce vznikla na základě teoretických znalostí získaných v průběhu studia, praktických zkušeností a konzultací s odborníky v oblasti reportingu. Zároveň může posloužit při sumarizaci požadavků a pro nalezení možností společnostem, které hledají optimální nástroje pro reporting a výstupy.
Realizace Revenue Assurance kontroly ve společnosti Vodafone CZ
Zapletal, Jakub ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Matyáš, Radek (oponent)
Tato diplomová práce popisuje kontrolní prostředí v telekomunikační společnosti Vodafone a.s. v týmu Revenue Assurance a jejím hlavním cílem je návrh realizace a implementace nové kontroly v prostředí Revenue Assurance. Mezi dílčí cíle práce pak patří přiblíţení samotného termínu Revenue Assurance, aby čtenář pochopil základní souvislosti, a vysvětlení jeho různého chápání ve společnostech obecně. Práce dále vymezuje vztah Revenue Assurance k ostatním firemním kontrolním oblastem, jako jsou např. controlling, risk management a interní audit, a vysvětluje základní rozdíly mezi nimi. Zároveň vysvětluje vztah mezi Revenue Assurance a zákonem Sarbanes-Oxley. Na obecné vymezení termínu Revenue Assurance pak navazuje samotné chápání funkce Revenue Assurance v telekomunikační společnosti Vodafone CZ. Nosnou částí práce je popis samotného návrhu, realizace a implementace kontroly do provozu ve společnosti, čemuţ předchází popis zvolené metody a analýza telekomunikačního prostředí. Závěrečná část práce se věnuje tomu, zda se kontrolu podařilo úspěšně nasadit, a jak fungovala během své existence. Podle počtu případů a sumě odhalených peněţních úniků pak stanovuji přínos pro samotnou společnost.
Vizualizace dat v podnikové praxi.
Greif, Tomáš ; Švecová, Lenka (vedoucí práce) ; Theodor, Michal (oponent)
Diplomová práce popisuje v teoretické části základní principy vizualizace dat. Popsány je význam vizualizace dat v podnikové praxi, význam a použití jednotlivých typů grafů. V další části je vysvětlena tvorba a využití složitějších vizualizací a možnosti vizuální manipulace. Poslední kapitola teoretické části se věnuje klíčovým vlastnostem moderních technologií, které vizualizaci dat podporují. V praktické části jsou tyto principy aplikovány na reálných příkladech z podnikové praxe. Zvolené příklady jsou záměrně odlišné a zahrnují tyto oblasti -- finanční řízení podniku, provozní řízení procesů, analýza ekonomické efektivity procesů.
Hodnocení CPM aplikací - analytických portálů
Tománek, Jiří ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá hodnocením CPM aplikací -- Analytických portálů. Na základě prostudování kritérií pro hodnocení těchto aplikací různých autorů ve třetí kapitole, jsou zvolená vlastní kritéria pro hodnocení aplikace pro tvorbu dashboardů a reportů v softwaru Microsoft Office SharePoint Server 2007. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je analyzováno rozdělení CPM aplikací jednotlivých výrobců softwaru. V druhé kapitole jsou analyzovány nejdůležitější funkce CPM aplikací a jejich zařazení do portfolia jednotlivých výrobců, což představuje první cíl diplomové práce. V praktické části jsou zpracována data fiktivní společnosti Matastav do podoby potřebné k tvorbě dashboardů a reportů. Ve čtvrté kapitole jsou vytvořeny dashboardy a reporty softwarem MOSS 2007. Je zde vysvětlena jak tvorba jednotlivých dashboardů a reportů, tak potřebný hardware a instalace softwaru. Na základě vytvořených kritérií je v páté kapitole zhodnocen tento softwarový produkt a vytvořené dashboardy. Tím je splněn druhý cíl diplomové práce.
Analýza trhu aplikací CPM
Jastrabová, Michaela ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Tato práce se věnuje modernímu konceptu řízení Corporate Performance Managementu, který vychází ze speciálních metodik, procesů, metrik a nástrojů určených pro měření výkonu podniku. První část práce popisuje základní koncepci CPM a jeho teoretické přístupy a pokračuje popisem aktuálního stavu na trhu a rozdělení dodavatelů dle typu vyvíjených řešení. Další části práce jsou praktické a souvisí se samotným testováním aplikací. Nejprve jsou nadefinována kritéria pro určitou skupinu CPM nástrojů a na jejich základě jsou analyzovány dvě vybrané aplikace. Výstupem této práce je zhodnocení testovaných aplikací, které představuje vlastní názor na práci s nimi. Právě tato část představuje největší přínos práce.
Integrace MS Excel a Business Objects
Žižka, Ondřej ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Hauzírek, Michal (oponent)
Cílem práce je analyzovat a navrhnout změnu v reportingu hypotečních procesů v prostředí GE Money Bank z řešení postaveného na aplikaci MS Excel do stavu, kdy je hypoteční reporting integrován do řešení na platformě BusinessObjects a zároveň provést srovnání nového řešení s původním stavem. Mezi dílčí cíle patří vyčíslení časové úspory a přínosů plynoucí z integrace a nastínění dalšího stupně integrace "Generace 2". Těchto cílů bude dosaženo díky shromáždění teoretických znalostí problematiky Business Intelligence, mé vlastní účasti na reálném projektu v praxi a konzultací poznatků s odborníky v oboru. Hlavní přínos práce je v navrhnutí a rozboru řešení reportování ve firmě, které umožní zrychlit a automatizovat procesy měření, které byly neefektivní a náročné na časové kapacity pracovníků. Práce je rozdělena do čtyř hlavních celků. První teoreticky zaměřená část přibližuje úlohu Business Intelligence ve firmě a čtenáři jsou seznámeni se současnými trendy. Druhá část má již praktické pozadí. Analyzuje se zde Business Intelligence architektura v GE Money Bank. Povědomí o architektuře a datových zdrojích je důležité k následnému porozumění propojení BusinessObjects s produkční databází. Ve třetí části je představen projekt "Integrace hypotečního měření z MS Excel do BusinessObjects" a je také navrženo, jakým způsobem by měla integrace měření do BusinessObjects probíhat. V posledním celku jsou shrnuty mé vlastní závěry, formulace přínosů integrace a nastíněn výhled do budoucna. V neposlední řadě je zde uvedeno i ponaučení plynoucí z projektu, nebo co by bylo možné příště udělat lépe.
CPM a zavedení dashboardingu v praxi
Koucký, Jiří ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Zajíc, Ján (oponent)
Corporate Performance Management (CPM) je široce pojatá koncepce zaměřená na řízení výkonnosti společnosti a související s využitím technologií Business Intelligence (BI). CPM a s ní spojené technologie jsou v současnosti jednou z nejvíce sledovaných oblastí v podnikové informatice. Důvodem jsou sílící konkurence na trhu, jeho globalizace a dynamické změny a s tím stále rostoucí potřeba podniků efektivně řídit svoji výkonnost. Cílem teoretické části diplomové práce je seznámit čtenáře s touto koncepcí, s jejími součástmi a vazbou na podnikovou informatiku. Práce je zaměřena na specifickou oblast CPM, kterou je monitoring a analýza, neboli též dashboarding. Je provedena analýza monitoringové a analytické funkcionality softwarového řešení Microsoft Office PerformancePoint Server 2007 (PPS). Vymezeny jsou pojmy dashboard a scorecard a analyzovány charakteristiky a členění dashboardů. Na zavádění dashboardingu do podniků existují různé "best-practices" přístupy. V práci je zmíněno několik těchto praktik a dále základní pravidla pro správný design dashboardů. V závěru teoretické části práce jsou zhodnoceni přední světoví dodavatelé CPM řešení. Cílem praktické části práce je návrh a dokumentace CPM dashboardingového řešení nad podnikovými daty reálné obchodní společnosti, která poskytuje konzultantské služby a vyvíjí software v oblasti technologií BI. Řešení je navrženo v nástroji PPS a jeho účelem je podpora managementu společnosti z hlediska sledování efektivity interních a externích projektů a podnikatelských aktivit společnosti. Nejedná se o definitivní CPM řešení, ale o krok, který by mohl odhalit další nedostatky v organizaci a podnítit snahu společnosti o zavedení vlastního celopodnikového CPM řešení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 91 záznamů.   začátekpředchozí78 - 87další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.