Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 96 záznamů.  začátekpředchozí76 - 85dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tvorba vzdělávacího projektu v mateřské škole Úzkokolejnou železnicí za poznáním tradičních řemesel a profesí
HOUSEROVÁ, Vlasta
Cílem bakalářské práce je představit předškolním dětem prostřednictvím projektové výuky řemesla, která jsou pro město Kamenici nad Lipou tradiční. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část nese název: "Úzkokolejnou železnicí za poznáním tradičních řemesel a profesí" a zabývá se problematikou projektového učení, poodhalí pojem učení prožitkem a charakterizuje vývoj řemesel v regionu od historie po současnost. Praktická část s názvem: "Putování s mašinkou Emilkou" obsahuje celoroční projekt, ve kterém je zakomponováno deset řemesel, každé v jedné kapitole. Pro všechna řemesla jsou nabízeny aktivity zaměřené na všestranný rozvoj dětí ve věku od pěti do šesti let. Tyto činnosti jsou v jednotlivých kapitolách hodnoceny závěrečnou evaluací. Využití tématu v praxi je doloženo fotodokumentací.
Herecké prožívání a představování
Švarc, Michal ; PAVELKA, Tomáš (vedoucí práce) ; GROSSMANNOVÁ-MÁLKOVÁ, Marie (oponent)
Tuto práci píši jako sebereflexi svého hereckého vývoje za posledních osm let, tedy od vstupu na DAMU až po mé současné angažmá. Zaměřuji se na problémy, které souvisí s tvorbou postavy, jako neschopnost průběžného jednání, podehrávání, křeč apod. v kontextu hereckého prožívání a představování. Využívám onoho osmiletého prostoru k tomu, abych popsal, jak na mě tyto problémy v různých fázích mého vývoje působily, jak jsem k nim přistupoval a jak jsem se je pokoušel řešit.
Zázemí identity
Kleinerová, Zuzana ; Kleinerová, Klára (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce Zázemí identity / Za zemí identit je sérií akcí ve kterých usiluji o nalezení harmonie mezi kouzlem umění a života. Rozhodla jsem se iniciovat situace, „performance“ zprostředkovávající autentické, silné prožitky. V sebereflexivním pojetí inklinuji k performanci spjaté s životem. Vycházím ze své performanční praxe, ve které se síla a autenticita projevila především ve výměně energií mezi divákem a performerem. Začala jsem si stanovovat ideální podmínky performance za kterých by mohlo k této výměně a autentickému prožitku dojít. Podmínky pro vztah vzájemného prožívání situace „performera“ a „diváka“. V listopadu roku 2015 vznikl plán na sérii „autentických performancí“. Společné utváření „performančního“ počinu jsem ukotvila v konceptu identity, která je nekonečně formována ve vztazích a je nikdy nekončícím procesem vyjednávání. S obrazy vysněných setkání se ve jménu autentičnosti vystavuji anonymitě veřejného prostoru a čekám na moment svojí identifikace. Tím je moment, kdy si mě osoba, „divák“, který již mojí součástí je v rámci určité sociální role, všimne. Zasahuji do jeho každodennosti a svým způsobem ji získávám pro svou akci. To každodennost mnou zvoleného „diváka“ akci dotváří. Je zasazena do kontextu jeho života a stává se kompletní. V průběhu realizace se mi naskytla příležitost vystavovat v Palais de Tokyo. S vědomím významu takové příležitosti pro rozvoj vlastní umělecké kariéry jsem ji přijala jako výzvu postavit se čelem k podmínkám instituce, které jsou v naprostém rozporu s těmi, které jsem si dříve sama stanovila. V roli diváka jsem ve jménu věrnosti svým dosavadním zásadám v galerii chtěla být neviditelná a svou přítomnost se snažila utajit před skupinou, se kterou jsem měla možnost vystavovat. Východiskem poslední částí je nutnost. Poslední částí je obhajoba. A cíl: mít titul. V Brně, v prostoru Malé Ameriky mám 19. 5. zprostředkovat autentické prožitky z uplynulých situací, kterých je k dnešnímu dni (20. 4.) třiatřicet...
Fantastický okamžik. Na hranici reálného.
Dašková, Michaela ; Smetana, Matěj (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci jsem navázala na téma, které jsem řešila v teoretické části. Zabývám se studiem tzv. fantastického momentu, jeho vznikem, popisem a vyvoláváním... Knížka je dokumentací mojí sběratelské činnosti a současně mých intervencí v soukromých diváku jen těžko přístupných místech mých blízkých. Kniha vychází ve 4 kusech. V ideálním případě bych ji ráda nechala vytisknout v nákladu asi 100 kusů a poskytla v galeriích k prodeji. Takto bude na několika vybraných místech v Brně k dispozici na půjčení.
Žiju tarot
Oplatková, Hana ; Vondřejcová, Silvie (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Osobní balíček karet vytvořený na základě půlročního průzkumu a dokumentací denních prožitků. Balíček obsahuje 49 karet a je inspirován sadou 78 tarotových karet. Textový obsah – rub karty byl vytvořen podle deníkových záznamů. Líc karty byl vybrán jako reprezentace dějů obvykle se odehrávající v dny, kdy daná denní karta vycházela.
Fenomenologie dotyku a touhy
Vojtěšková, Jitka ; Hanzlová, Alžběta (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Zátiší vznikají na základě interakcí vztahujících se k určité situaci, místu a prožitku. Jsou složena z předmětů, které se na daném místě nacházely. A to jak z mých vlastních, tak vypůjčených nebo darovaných mými „společníky“. Reflektují čas, vzpomínku. Jsou fyzickou připomínkou prožitku. Zátiší jsou manipulovaná, inscenovaná, skládají se z různých artefaktů, jež jsou symbolickým nositelem skutečnosti, jež jim předcházela. Obrazy mohou působit na vnímání emocí spojených s pojetím krásy, pomíjivosti, úpadku, evokovat pocit práznoty, reflektovat čas – nevratný moment. Fotografie zobrazují banální, všední předměty, často tak samozřejmé a opomíjené. Co po nás zůstává ... Co přetrvává...Co odejde...Co je pryč... Podobné scénáře získávají různé významy, hledání toho, co je již nepřítomné.
Kostým v divadle hraném dospívající mládeží
Pařízek, Aleš ; PROVAZNÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; VOSTÁREK, Karel (oponent)
Diplomová práce s názvem Kostým v divadle hraném dospívající mládeží se pokouší o náhled do specifické oblasti, která je součástí tvorby jakékoliv divadelní inscenace. V teoretické rovině pohlíží na pojem kostým z hlediska současné teatrologie - definuje jeho funkci jako jeden z důležitých znaků divadelní komunikace a vnímá ho jako výrazný stylotvorný prvek divadelní inscenace. Shrnuje vývoj kostýmu v různých obdobích historie evropského divadla a zabývá se jeho využitím v rámci školského řádového divadla. V užším pohledu otevírá otázku funkce oděvu, jako kostýmu v civilním životě. Specifikuje ho jako důležitý projev identifikace s příslušností k určitým skupinám - subkulturám a nahlíží rovněž do problematiky využití kostýmů při zážitkových akcích typu LARP a Cosplay. Na konkrétních příkladech několika divadelních inscenací ukazuje různé varianty práce s kostýmem v divadle hraném současnou dospívající mládeží. Ve výzkumné části nabízí rámcový pohled na problematiku využívání kostýmu v divadelních souborech základních uměleckých škol a jejich veřejných prezentacích.
Herectví: Diagnóza ?
Nechvátal, Matěj ; SÍLOVÁ, Zuzana (vedoucí práce) ; KORČÁK, Jakub (oponent)
Tato práce je shrnutím zkušeností nabytých v době studia. Srovnává poměry studentského, nezávislého a profesionálního divadelního provozu. Termín diagnóza slouží jako možná metafora v přístupu k uvažování o herecké profesy i k samotné herecké praxi. Práce pojednává o různých druzích pracovního stresu. Snaží se analyzovat a popsat jejich původ. Klade otázky: Může být herecká profese považována za povolání pro choromyslné? Do jaké míry je tato profese choroboplodná? Hledá odpověďi na otázky týkající se fenoménů vžívání se, prožívání role, ztělesnění a přetělesnění. Vychází přitom ze srovnání zkušeností ze zkoušení zcela rozličných žánrů ve zcela rozličných prostorách a druzích provozu.
Objekt v interakci s divákem
Stránská, Marianna ; ŽIŽKA, Tomáš (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
ANOTACE Tato diplomová práce není vědeckou prací čí historickou rešerší, je především reflexí mé vlastní praxe, tedy mé umělecké tvůrčí činnosti zaměřující se na diváka v interakci s objektem. Klíčová slova - divák, objekt, interakce, komunikace, zážitek, zkušenost, sen, imaginace, dětství, hra, kolaborace, happening, instalace, performance, site specific, "komunikační hra", Tato diplomová práce je rozdělena v zásadě na tři hlavní části: kontext, praxe a reflexe. První část reflexe / souvislosti přináší úvahu nad dnešní formou divadla jako svébytným a nenahraditelným médiem schopným uspět v dnešním zrychleném světě internetu a televize. Ptá se, jak by mělo dnešní divadlo vypadat. A v této souvislosti zkoumám vztah divadla a jiných druhů umění. Zároveň se zvoleným tématem Objekt v interakci s divákem přicházím s novým druhem terminologie a definuji umění, které se snaží zapojit do akce diváka. Snažím se téma zařadit do vědecko-historického kontextu a hledám podobnosti v tvorbě dalších umělců. Zkoumám možné druhy interakce a na konkrétních příkladech popisuji vztah mezi autorem, divákem a dílem. Druhá část práce předešlé myšlenky staví do konfrontace s vlastní praxí / zkušeností. Popisuje ideje, poznatky a postřehy. Dokumentuje vývoj projektu ?Odpočívárna smyslů? a dalších návazných projektů zaštítěných ?značkou? ORBIS PICTUS aneb... Z této zkušenosti formuluje záměr a smysl těchto projektů. Třetí část práce, reflexe / odraz, se zabývá možnostmi interakce v rámci jevištního díla. Vrací se k divadelní formě se zkušeností z interaktivních expozic. Zabývá se symboly, kterými lze diváka motivovat a vyprovokovat k participaci na procesu díla. Hledá možnosti jak upoutat divákovu pozornost. V neposlední řadě ukazuje vývoj tohoto smýšlení na praktických příkladech.
Přínosy zážitkového vzdělávání pro osobnostní rozvoj jednotlivce
HORTOVÁ, Ilona
Diplomová práce Přínosy zážitkového vzdělávání pro osobnostní rozvoj jednotlivce se zabývá významem zážitkových kurzů a aktivit ve vzdělávání pro osobnostní růst dospělých. Práce je zaměřena na popis okolností, které doprovázejí současné oblasti zážitkového vzdělávání, s důrazem na působení a pedagogický přínos jednotlivce. V práci jsou dále zmíněny principy a metody zážitkového vzdělávání. Vlastním cílem výzkumné práce je definování oblastí osobnostního rozvoje, pro které může zážitková pedagogika připravit vhodné tréninkové prostředí. Výzkumná část práce tak přinese přehled nejdůležitějších oblastí osobnostního rozvoje, které si jednotlivci po absolvování zážitkového programu osvojili.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 96 záznamů.   začátekpředchozí76 - 85dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.