|
Cash pooling jako moderní nástroj pro korporátní klientelu
Paulík, Libor
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku v oblasti Cash Poolingu v bankovním sektoru České republiky. V teoretické části jsou definovány základní pojmy, jejich stručná charakteristika a právní zařazení v oblasti Cash Managementu a Cash Poolingu. Empirická část práce se zabývá analýzou Cash Poolingu z hlediska korporátní klientely a bankovního sektoru. Při analýze této části jsou využita dvě dotazníková šetření, která jsou zaměřena na nabídku bankovního sektoru a poptávku korporátní sféry v oblasti Cash Poolingu. Následuje vyhodnocení obou dotazníkových šetření a na základě výsledků určena predikce budoucího vývoje Cash Poolingu v České republice. Z obou analýz je patrné, že nabídka a poptávka po Cash Poolingu je ovlivněna jinými faktory.
|
|
Bankovní rizika na českém trhu hypotečních úvěrů
CHALOUPKOVÁ, Barbora
Téma předkládané práce je zaměřeno na bankovní sektor a na to, zda je schopen redukovat a nakolik opravdu redukuje bankovní rizika na trhu hypotečních úvěrů v podmínkách doznívající hospodářské krize. Podnikání bankovních institucí je ovlivněno děním v reálné ekonomice a tyto vnější podmínky spoluutvářejí dění na úvěrovém trhu. Cílem práce je tedy vyhodnocení závažnosti bankovních rizik na trhu hypotečních úvěrů v České republice. V práci jsou vymezena bankovní rizika a způsoby jejich redukce ze strany bank a je zde nastíněn hypoteční úvěr pro fyzické osoby, právní prostředí hypotečního úvěru a podmínky pro jeho poskytnutí. Zabývám se také praktickou ukázkou, ze které je patrné chování banky vzhledem ke klientovi při poskytování hypotečního úvěru. Na závěr jsem vyhodnotila situaci v dané oblasti České republiky a v členských zemích Evropské unie, aby mohla být na základě mezinárodního srovnání vyhodnocena relativní závažnost bankovních rizik na trhu hypotečních úvěrů v České republice.
|
|
Asymetrické informace v poskytování bankovních služeb
DVOŘÁKOVÁ, Aneta
Cílem bakalářské práce je posoudit asymetrickou informovanost v oblasti poskytování bankovních služeb na příkladu hypotečních úvěrů. Asymetrická informace je sledována ve vztahu k regulačním nástrojům z pohledu bank a klientů. Práce rovněž obsahuje komparaci jednotlivých nabídek bankovních institucí a výběr nejvhodnější varianty rovněž v kontextu s asymetrií informací.
|
|
Transformační proces v České republice ve druhé polovině devadesátých let 20. století
Měřička, Martin ; Szobi, Pavel (vedoucí práce) ; Tajovský, Ladislav (oponent)
Cílem mé diplomové práce je komplexní analýza transformačního procesu v České republice se zaměřením na druhou polovinu devadesátých let 20. století. V první částí práce se stručněji zaměřím na analýzu transformačního a privatizačního procesu v letech 1991 - 1996. Důraz bude kladen zejména na zvolené koncepce privatizace a jejich kritiku. V samostatné podkapitole pak kriticky zhodnotím proces 1. a 2. vlny kupónové privatizace. Druhá část bude tvořena analýzou finanční krize v letech 1996 - 1997 a zabývat se budu především jejími příčinami a provedenými opatřeními. V dalších kapitolách práce se poté zaměřím na otázku tzv. třetí vlny kupónové privatizace, privatizaci bank a roli fungování Fondu národního majetku a Konsolidační agentury. Zpracování zvoleného tématu bude výsledkem analýzy vydaných pramenů, nejnovější odborné literatury a článků. Důležitou součástí bude také studium dobového tisku a rozhovory s některými ekonomy, které proběhly či probíhají v hromadných sdělovacích prostředcích. V poslední řadě se pokusím získat osobní rozhovor s některým ze zainteresovaných aktérů tohoto složitého procesu.
|
|
Implementace CRM v bankovním sektoru
Pernikl, Michal ; Maryška, Miloš (vedoucí práce) ; Hromas, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá oblastí informačních systémů využívaných pro podporu řízení vztahů se zákazníky v organizacích. Problematika CRM systémů je v této práci řešena z pohledu jejich implementace a zacílena na bankovní sektor. Cílem této práce je vytvořit návrh věcného postupu implementace CRM systému v bankovním sektoru, který bude představovat návod, jehož účelem bude poskytovat doporučení a upozorňovat na kritické faktory úspěšnosti v jednotlivých fázích projektu. Takto vytvořený návod disponující poměrně detailním popisem jednotlivých fází projektu bude velmi přínosný zejména pro bankovní instituce, kterým umožní vyvarovat se v průběhu projektu již známých problémů a dovést tak projekt implementace CRM systému do úspěšného konce. V teoretické části práce bude uživatel práce seznámen s teoretickým konceptem CRM a následně detailněji s jeho dílčími oblastmi. Velký důraz je v této části kladen zejména na CRM procesy. Následně budou uživateli práce představeny také samotné CRM systémy, jejich základní rozdělení, funkcionalita a v neposlední řadě také jejich začlenění do IS/ICT architektury organizace. V závěru teoretické části je provedena identifikace specifických potřeb CRM systému v podmínkách bankovního sektoru. Praktická část práce se již věnuje implementaci CRM systému v bankovním sektoru. V úvodu této části je uživateli práce představen přístup k návrhu věcného postupu implementace CRM systému v bankovním sektoru a následně je mu obecně představen samotný návrh. Aby bylo možné takto vytvořený návrh považovat za korektní, bylo potřeba tento návrh konfrontovat s reálným projektem implementace CRM systému v reálné bankovní instituci. Proto je v další části práce představena bankovní instituce, s jejímž projektem implementace CRM systému bude navržený věcný postup implementace porovnán. V závěru práce je pak přistoupeno k detailnímu přestavení navrženého postupu a k jeho konfrontaci s reálným projektem implementace CRM v bankovním sektoru.
|
|
Etické kodexy v sektoru finančních institucí
Rezková, Petra ; Vymětal, Petr (vedoucí práce) ; Lisa, Aleš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou etických kodexů a jejich rolí v zastřešujících organizacích finančního sektoru. V první teoretické části je nastíněn význam a funkce etického kodexu, jeho znaky, vývoj, výhody a úskalí. Druhá část práce navazuje podrobnějším zkoumáním etických kodexů ve finanční sféře, včetně rozebrání fenoménu společenské odpovědnosti firem. Důležitost zavádění etických kodexů je znázorněna na příkladu finanční krize v USA. Cílem práce je zhodnotit vyspělost nynějších kodexů, ukázat praktické příklady a rozdíly mezi jednotlivými etickými kodexy v konkrétních zastřešujících organizacích finančního sektoru v České republice a z toho vyvodit závěry pro vytvoření "ideálního" etického kodexu, pokud takový existuje.
|
|
Analýza bankovních služeb a organizace jejich řízení ve zvolené bankovní instituci
DVOŘÁKOVÁ, Sabina
Práce je zaměřena na analýzu bankovních služeb a organizaci jejich řízení v České spořitelně, a.s.. Cílem práce bylo zanalyzovat historické a současné přístupy managementu s případným navržením zlepšení manažerských přístupů do budoucna a hodnocení výstupů vzhledem ke konkurenceschopnosti nabídky z pohledu zákazníka. První část práce obsahuje prostudovanou literaturu. Byl zde popsán nepostradatelný základ pro praktickou část. Nejdůležitější části jsou funkce řízení a nové trendy, organizace a typy organizačních struktur, analýza prostředí, řízení vztahů se zákazníky, popis struktury a fáze vztahu a poslední téma služby a bankovní sektor. Praktická část práce obsahuje charakteristiku společnosti, popisuje její historii, organizaci České spořitelny a současnou transformaci banky. Ve vlastním výzkumu je prováděno dotazníkové šetření a SWOT analýza aplikovaná na Českou spořitelnu. Bylo zjištěno, že banka má velmi stabilní a silnou pozici na trhu, která přetrvává již několik let. Nicméně, je třeba stále upevňovat postavení a přizpůsobit se rostoucí konkurenci. Banka by se měla držet strategie Konfrontace, která využívá silných stránek k odvrácení případného ohrožení. Od roku 2011 do roku 2014 probíhá v bance transformace. Přeměna by měla přispět k lepšímu vztahu se zákazníky a uspokojování jejich potřeb.
|
|
Využití sociálních sítí v bankovním sektoru v ČR
Balcar, Filip ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Měsíček, Libor (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou využívání sociálních sítí v bankovním sektoru České republiky. Jejím cílem je na základě vlastního průzkumu aktuálního stavu působení vybraných českých bank na sociálních sítích navrhnout sadu doporučení pro úspěšné působení bank v prostředí sociálních sítí. Práci tvoří čtyři hlavní kapitoly. První kapitola shrnuje poznatky týkající se problematiky sociálních sítí získané v již obhájených diplomových pracích. Druhá kapitola se na problematiku sociálních sítí zaměřuje teoreticky, popisuje aktuální nejdůležitější světové sociální sítě, navrhuje jejich dělení podle typických vlastností a popisuje nejdůležitější způsoby využití sociálních sítí v podnikání. Třetí kapitola obsahuje vlastní průzkum využívání sociálních sítí vybranými českými bankami, definici kritérií pro jeho hodnocení a vlastní vyhodnocení. Na základě provedeného průzkumu je poté ve finální čtvrté kapitole uvedena sada doporučení, která jsou využitelná pro úspěšné působení bank na sociálních sítích.
|
|
Iceland's economy in the context of the global financial and economic crisis
Bořuta, Lukáš ; Cihelková, Eva (vedoucí práce) ; Bartušková, Hana (oponent)
Bakalářská práce analyzuje dopady světové finanční a ekonomické krize na islandskou ekonomiku, ale i Island jako celek. Práce popisuje specifika islandské ekonomiky a události, které vedly k ekonomickému růstu ze začátku nového tisíciletí. Dále charakterizuje příčiny a dopady světové finanční krize na ekonomickou a politickou situaci země. Podrobněji analyzuje kolaps bankovního sektoru, problémy se spořitelnou Icesave a pomoc, kterou Islandu poskytl Mezinárodní měnový fond a okolní státy. Zároveň stručně popisuje vývoj vztahů mezi Islandem a Evropskou unií, podává obraz o pokrizovém vývoji hospodářství a jeho postupné obnově. Také se zabývá odhady budoucího krátkodobého vývoje ekonomiky. Nakonec charakterizuje hlavní rizika a výzvy, kterým Island na své cestě k úplné obnově čelí.
|
| |