Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  předchozí7 - 16dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh elektrického kladkostroje
Bádr, Miroslav ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem práce bylo vytvořit technickou dokumentaci k elektricky poháněnému kladkostroji s ručně poháněným pojezdem. Zadány byly základní parametry jako nosnost, zdvih a rychlost zdvihu. Nejprve byl proveden výpočet zatížení čepů, pojezdových kol a volné kladky. Následně byl proveden výpočet pro správnou volbu lana, volné kladky, lanového bubnu a ložisek pro lanový buben. Po tomto výpočtu následoval výpočet pro správnou volbu elektromotoru a spojky. Dokumentace byla doplněna obrázky a tabulkami, které jsou umístěny u jednotlivých rozhodujících uzlu kladkostroje. K dokumentaci byl vytvořen jak výkres navrhovaného zařízení tak výkresy jednotlivých podsestav.
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu 12000 kg / M4
Ujčík, Miroslav ; Malášek, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem zdvihového mechanismu mostového jeřábu s nosností 12 000 kg, který bude sloužit jako dílenský jeřáb s pravidelným využíváním. První část této práce je věnována kritické rešerši obdobných existujících řešení, na základě které je vybrána vhodná koncepce uspořádání. Druhá část práce se zabývá samotnému výpočtu hlavních rozměrů zdvihu, na základě kterých jsou zvoleny jednotlivé komponenty. Jedná se o nosné prvky lanového systému, kam patří kladky, lano a lanový buben. U lanového bubnu je proveden pevnostní výpočet. Ve třetí části jsou návrhy a výpočty částí zdvihového mechanismu tj. elektromotor, spojka, brzda a převodovka. Finální část se zabývá výpočtem a kontrolou bubnového čepu, ložiska a kontrolním výpočtem pera. Součástí práce je také výkresová dokumentace, která obsahuje výkres celkové sestavy zdvihového mechanismu a svařovací podsestavy.
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu
Vydra, Tomáš ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem zdvihového mechanismu mostového jeřábu s nosností 12 500 kg. V úvodní části práce je uvedena kritická rešerše rozdílných koncepcí, jejíž výstupem je vzájemné porovnání a výběr vhodného koncepčního uspořádaní pro navrhovaný mechanismus. Návrhovým výpočtům jednotlivých částí zdihu předchází stručný teoretický úvod do dané problematiky s odůvodněním volby zvolených komponent. Na základě výpočtů jsou nejprve vybrány nosné prvky lanového systému, jmenovitě lano, vodící a vyrovnávací kladky, lanový buben a části samotného zdvihového mechanismu jako je elektromotor, převodovka a brzda se spojkou. Další část práce obsahuje pevností výpočty bubnu, čepu a určení trvanlivosti ložisek jeho uložení. Součástí práce je výkresová dokumentace obsahující celkovou sestavu zařízení a svařenec lanového bubnu.
Zdvihový mechanismus jeřábu 25 t
Strommer, Bohumír ; Malášek, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Náplní této bakalářské práce je návrh zdvihového mechanismu jeřábové kočky o nosnosti 25 000 kg. Návrh spočívá ve výpočtech hlavních rozměrů jednotlivých částí zdvihového mechanismu, jako průměry vodících kladek, celkové rozměry navíjecího bubnu, průměr lana, dále pak ve volbě převodovky, brzdy, spojky a elektromotoru. Je zde obsažen pevnostní výpočet lanového bubnu a výpočet trvanlivosti ložiska. Součástí práce je výkresová dokumentace celkové sestavy jeřábové kočky a svařence lanového bubnu.
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu 32 t
Wiesenberg, Adam ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vypracovat návrh zdvihového mechanismu dílenského mostového jeřábu pro nosnost 32 000 kg. Úvodní část práce je zaměřena na stručné seznámení se s danou problematikou, následně je uvedena kritická rešerše obdobných existujících konstrukčních řešení s navazujícími kapitolami zabývajícími se zhodnocením koncepcí a výběrem vlastního řešení a poté následuje kapitola Klasifikace jeřábu a zdvihového ústrojí. Druhá část práce se zabývá návrhem a výpočtem hlavních parametrů zdvihového mechanismu zahrnující také volbu ocelového lana, kladek lanového kladkostroje a výpočet rozměru lanového bubnu. V dalších částech je proveden návrh a kontrola lanového bubnu, volba jednotlivých komponent zdvihového mechanismu například elektromotoru, převodovky, brzdy a spojek. Závěr práce obsahuje výběr a způsob kontroly ložisek, návrh čepu bubnu a postup kontroly spoje těsného pera. Nedílnou součástí práce je také výkresová dokumentace celkové sestavy zdvihového mechanismu a svařovací podsestavy lanového bubnu.
Návrh elektrického kladkostroje
Hovádek, Pavel ; Malášek, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a konstrukcí elektricky poháněného kladkostroje s ručním pojezdem. Obsahuje úvodní rešeršní část současného poznání tématu, volbu z různých koncepcí řešení a samotný výpočet. Přiložena je také výkresová dokumentace.
Zdvihový mechanismus jeřábové kočky
Dokoupil, Jan ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Hloska, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší návrh zdvihového mechanismu se jmenovitou nosností 20000 kg. Výpočty určují parametry kladkostroje, rozměry lanového bubnu, jeho uložení a pevnostní kontrolu. Je navržen pohon mechanismu a zpracována výkresová dokumentace sestavy mechanismu, svařovací sestavy lanového bubnu a výrobního výkresu čela lanového bubnu.
Jeřábová kočka
Odehnal, Jiří ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje návrhu zdvihového ústrojí jeřábové kočky s nosností 10 000 kg. Dle zadaných parametrů jsou vypočteny rozměry lana, lanového bubnu, vyrovnávací kladky a hlavních dílů kladnice, kterými jsou vodící kladky, čep kladek, bočnice a příčník. Práce dále obsahuje pevnostní kontrolu lanového bubnu a jednotlivých dílů kladnice, návrh pohonu zdvihového ústrojí a výkresovou dokumentaci sestavy kladnice a vybraných dílů.
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu 16 t
Kolegar, Vojtěch ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
V bakalářské práci je řešen návrh zdvihového mechanismu jeřábové kočky mostového jeřábu o jmenovité nosnosti 16 000 kg. Úvodní část je věnována kritické rešerši již existujících obdobných řešení s následnou volbou vhodné koncepce. Hlavní část je tvořena výpočtem základních parametrů zdvihu, na které navazuje volba jednotlivých částí mechanismu jako je ocelové lano, vodící a vyrovnávací kladka a kladnice s hákem. Dále je provedena volba a kontrola lanového bubnu, elektromotoru, převodovky a brzdy. Poslední část je věnována volbě a kontrole ložiska, ložiskového tělesa, pera výstupního hřídele převodovky, čepu a návrhu svarů pro spojení čepu s lanovým bubnem. Výstupem této bakalářské práce je zhotovení výkresové dokumentace celkové sestavy zdvihového mechanismu a svařovací podsestavy lanového bubnu.
Zdvihový mechanismus jeřábové kočky
Juda, Lukáš ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem zdvihového mechanismu jeřábové kočky o nosnosti 16 000 kg. Práce obsahuje výpočty základních parametrů zdvihu (průměr lana, průměry kladek, celkové rozměry lanového bubnu, návrh elektromotoru, převodovky, frekvenčního měniče, zubových spojek a brzdy zdvihového mechanismu), pevnostní kontrolu lanového bubnu a výpočet ložiska pro uložení lanového bubnu. Součástí práce je výkres sestavení přesněji výkres celkové sestavy zdvihového mechanismu a výkres svarku lanového bubnu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   předchozí7 - 16dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.