|
Získávání a výběr zaměstnanců
Klementová, Nikol ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Kuřetová, Jana (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat proces získávání a výběru zaměstnanců ve společnosti Hachette Filipacchi 2000 s.r.o., porovnat zjištěné skutečnosti s teoretickými východisky, identifikovat přednosti a nedostatky v této oblasti personální práce a pokusit se navrhnout lepší řešení.
|
| |
|
Analysis of the benefits in subsidiary of foreign company in the Czech Republic
Šeniglová, Katarína ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Tarhonská, Jitka (oponent)
Práce je zaměřena na pracovní motivaci a stimulaci zaměstnanců. Jejím cílem je analyzovat zaměstnanecké výhody poskytované společností v konkrétním podniku. Zároveň ním je zhodnotit jednotlivé benefity a navrhnout zlepšení týkající se této problematiky. Politika benefitů je považována za významný nástroj v oblasti stimulace zaměstnanců. Teoretická část je věnována obecným pojmům souvisejícím s danou tématikou, motivačním teoriím a stimulujícím prostředkům. Praktická část obsahuje popis společnosti, ale taktéž odráží průběh a výsledky dotazníkového šetření. Individuálně je řešena konzultace s personální ředitelkou. Závěrem práce jsou podklady a návrhy pro zlepšení zaměstnaneckých výhod.
|
|
Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců ve společnosti SAP BSCE
Čamrová, Klára ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Švůgerová, Anna (oponent)
Práce seznamuje čtenáře se současnými trendy v oblasti vzdělávání a rozvoje zaměstnanců a poskytuje uspořádaný pohled na problematiku, vysvětluje základní pojmy, formy, metody vzdělávání a rozvoje zaměstnanců a vytváří základ pro pochopení významu vzdělávání a rozvoje zaměstnanců. Teoretická část práce je zaměřena především na pochopení pojmů, rozdělení základních metod vzdělávání a rozvoje do tří skupin -- on the job, off the job a metod na rozhraní. Pro úplnost jsou zachyceny i vývojové směry a trendy, kterými se vzdělávání a rozvoje zaměstnanců ubírají, a legislativní úprava podnikového vzdělávání v České republice. Součástí práce jsou také vybraná statistická data ze šetření Další odborné vzdělávání Evropského statistického úřadu z roku 2006. Praktická část zahrnuje popis a analýzu vzdělávacích a rozvojových aktivit ve společnosti SAP BSCE, včetně jejich následného zhodnocení, případně navržení zlepšení.
|
| |
|
Business ethics
Pokrievka, Martin ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Role etiky v podnikání zvykne být podceňována a často se setkáváme s tvrzením, že podnik upřednostňuje vlastní zisk před uplatňováním etiky vůči svému okolí. Cílem této práce je prokázat, že etika má v podnikání své pevné místo a že její uplatňování dokáže být přínosem pro všechny zainteresované strany. Tohle je demonstrováno na třech vybraných oblastech podnikání, kterými jsou reklama, vztahy vůči spotřebitelům a vztahy vůči zaměstnancům. Tato bakalářská práce zároveň v krátkosti představuje model společenské odpovědnosti firem a roli, kterou v ní sehrává etika.
|
| |
|
Analýza spokojenosti zaměstnanců podniku z oblasti telekomunikací
Kůstková, Jana ; Bedrnová, Eva (vedoucí práce) ; Surynek, Alois (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku spokojenosti zaměstnanců. Jejím cílem bylo zjistit a zhodnotit míru spokojenosti zaměstnanců obchodního oddělení společnosti z oblasti telekomunikací, odhalit faktory, jež spokojenost ovlivňují a následně navrhnout opatření, která by pomohla stávající stav zlepšit. Práce je rozdělena do tří částí. Nejprve jsou uvedeny cíle práce, předpoklady pro výzkum, stanoveny pracovní hypotézy a metody řešení. Následují teoretická východiska zkoumání pracovní spokojenosti zabývající se pracovní spokojeností, motivací a jejich vztahy a faktory, které je ovlivňují. Empirická část je věnována stručné charakteristice společnosti a respondentů. Analýza obsahuje popis a zhodnocení informací získaných pomocí elektronického dotazníku zakončená návrhy opatření pro zlepšení stávajícího stavu.
|
| |
|
Motivational system of a retailing company as a way of builing employees´ loyalty
Levrincová, Vieroslava ; Turnerová, Lenka (vedoucí práce) ; Khelerová, Vladimíra (oponent)
V této bakalářské práci si zodpovíme základní otázky týkající se nastavení motivačního systému zaměstnanců a nástrojů, které při tom můžeme použít, včetně optimalizace zaměstnanecké loajality. Z důvodu lepšího zacílení a praktické využitelnosti této práce, omezíme naše uvažování na obor retailingu. Cílem práce je tedy analyzovat motivační systémy retailingové firmy a jejich vliv na loajalitu zaměstnanců. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je seznámení se ze základními teoretickými východisky a nástroji motivace zaměstnanců. Mimo knižních postupů a teorie se zaměříme také na aktuální trendy a směřování této oblasti. V praktické části ověříme fungováni teoretických postupů v reálu, konkrétně na příkladu retailingové firmy Notes, a.s. Na základě dotazníkového šetření zaměstnanecké spokojenosti vyhotovíme obraz fungování motivačního systému této společnosti a identifikujeme jeho silné a slabé stránky. Všechny poznatky shrnuté v této práci by nám v závěru měly posloužit pro návrh řešení případných nedokonalostí motivačního systému zmíněné firmy.
|