|
Podnikání zahraničního subjektu v České republice z daňového hlediska
Lonská, Andrea ; Lukáš, Zdeněk (vedoucí práce) ; Krinesová, Martina (oponent)
Předmětem diplomové práce jsou vybrané daňové aspekty podnikání zahraniční osoby v České republice. První kapitola pojednává o obecných podmínkách podnikání zahraničních osob v České republice. Ve druhé kapitole je charakterizován český daňový systém. Ve třetí kapitole jsou detailněji rozebrány vybrané aspekty daně z příjmů právnických osob a ve čtvrté kapitole aspekty daně z přidané hodnoty. Obsahem páté kapitoly je správa daní. V závěrečné kapitole je daná problematika aplikována na příkladu vstupu zahraniční osoby na český trh.
|
|
Zvláštnosti podnikatelského prostředí, obchodní a kulturní zvyklosti: Japonsko
Kotrčová, Eva ; Mertlíková, Františka (vedoucí práce) ; Hájková, Eliška (oponent)
Práce analyzuje podnikatelské prostředí Japonska a posuzuje jeho výhody a nevýhody z pohledu zahraničního podnikatele,který chce vstoupit na japonský trh.Zabývá se všeobecnými informacemi o této zemi a popisuje vývoj japonského hospodářství a jeho současný stav. Dále se věnuje zahraničnímu obchodu Japonska a jeho struktuře a perspektivním odvětvím pro zahraniční firmy. Zabývá se také obchodními vztahy Japonska a EU a ČR a podmínkami vstupu na trh. Jako poslední se práce zaměřuje na japonskou obchodní etiketu.
|
|
Nástup Číny v Mezinárodním Obchodě
Zezulová, Hana ; Jakš, Jaroslav (vedoucí práce) ; Konečný, Čestmír (oponent)
Diplomová práce podrobně analyzuje úlohu Číny v mezinárodním obchodě. V první části nabízí přehled historického vývoje Čínského hospodářství v minulém století, s pozorností věnovanou zejména ekonomickým reformám jako jednomu z hlavních stimulů čínského ekonomického růstu. Druhá část prezentuje dnešní hospodářskou situaci Číny, s využitím maximálně aktuálních údajů. Práce se zde také podrobně věnuje dopadům vstupu Číny do WTO, a jejím vztahům s hlavními obchodními partnery ? Evropskou unií a Spojenými státy. Ve třetí části je vypracována SWOT analýza čínského hospodářství a obchodu, a jsou navrženy některé možné scénáře dalšího vývoje Číny.
|
| |
| |
|
Podnikatelské prostředí, obchodní zvyklosti a kulturní specifika Švýcarska
Šťastná, Dagmar ; Sztogrynová, Miroslava (vedoucí práce) ; Řehounek, Miroslav (oponent)
Práce se zabývá podnikatelským prostředím, obchodními zvyklostmi a kulturními specifiky Švýcarska. Analyzuje obchodní jednání se švýcarským obchodním partnerem, uvádí užitečné rady firem, které mají zkušenosti se švýcarským trhem. Dále nastiňuje ekonomický pohled na Švýcarsko ? tato část práce je věnována švýcarskému hospodářství, zahraničnímu obchodu mezi Švýcarskem a Českou republikou, Švýcarskem a Evropskou unií, členství země v mezinárodních organizacích. Poslední kapitola diplomové práce pojednává o švýcarském podnikatelském prostředí.
|
|
Možnosti podnikání vybrané firmy na singapurském trhu
Grégrová, Magda ; Sztogrynová, Miroslava (vedoucí práce) ; Šípková, Martina (oponent)
Předmětem diplomové práce jsou možnosti vstupu zahraniční firmy na singapurský trh. První část představuje Singapur jednak z hlediska základních informací o teritoriu, obyvatelstvu, obchodních zvyklostech, ekonomickém prostředí, zahraničních vztazích, a jednak se zaměřuje na možnosti, které nabízí tento trh zahraničním exportérům. Pozornost je věnována kulturním specifikům a následně jsou uvedena doporučení vyplývající z interkulturních odlišností ve vztahu k evropské kultuře a ve vztahu k marketingové politice exportující firmy. Druhá část se zabývá českou společností Mauting spol. s.r.o., která vyváží své výrobky do více než 40 zemí světa a rovněž do Singapuru. Pozornost je soustředěna především na mezinárodní marketingovou strategii firmy, důraz je kladen na propagační politiku, adaptaci marketingového mixu na singapurský trh a na závěr je zhodnocena úspěšnost vstupu na singapurský trh.
|
|
Zvláštnosti podnikatelského prostředí v Jihoafrické republice
Rychetská, Šárka ; Mertlíková, Františka (vedoucí práce) ; Korandová, Jiřina (oponent)
Práce popisuje pomocí jednotlivých faktorů podnikatelské prostředí v Jihoafrické republice a poukazuje na odlišnosti zvyků a chování při obchodních jednáních. Práce nejdříve rozebírá základní charakteristiku země, jako jsou geografické, demografické a politické faktory, potom popisuje zemi po ekonomické stránce (jsou zde zahrnuty údaje o HDP, inflaci, nezaměstnanosti, struktuře ekonomiky, zahraničním obchodě a dalších ekonomických ukazatelích). Práce dále poskytuje přehled o legislativě týkající se podnikání, o zahraničních investicích, technologiích, situaci s pozemky a trhem práce. Naposled jsou zmíněny zvyky a chování jihoafrických manažerů, jejich styl při jednáních a jsou uvedeny kulturní rozdíly mezi jihoafrickými manažery bílé a černé pleti.
|
| |
|
Zvláštnosti podnikatelského prostředí francouzského regionu Languedoc- Roussillon
Tůmová, Monika ; Mišovská, Soňa (vedoucí práce) ; Mertlíková, Františka (oponent)
Cílem této bakalářské práce je seznámit čtenáře s francouzským regionem Languedoc-Roussillon, přinést souhrnné informace o teritoriu, jeho ekonomickém a podnikatelském prostředí, zahraničním obchodě a poukázat na možnou spolupráci České republiky s tímto regionem. Práce podává informace o základních ekonomických ukazatelích - HDP, zaměstnanosti, průmyslu, zemědělství, turistickém ruchu, dopravě, zahraničním obchodu.Pojednává o podnikatelském prostředí v regionu a programech na podporu podnikání. Konec práce je věnován obchodním příležitostem českých výrobců v tomto regionu a obchodnímu jednání
|