Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 92 záznamů.  začátekpředchozí63 - 72dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití nalepovacích tenzometru pro stanovení tlaku v potrubí
Beran, Vojtěch ; Dokoupil, Pavel (oponent) ; Habán, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá využitím nalepovacích tenzometrů pro stanovení tlaku v potrubí. Jedná se o výpočet tlaku z měřené deformace. Cílem této práce je navrhnout matematicko-technické modely k určení vnitřního tlaku potrubí z podélných přetvoření. Navržené modely byly použity na data z provedeného experimentu a výsledky byly porovnány se skutečnými tlaky v potrubí. Práce obsahuje tři modely, které byly vzájemně porovnány. U dvou modelů byla provedena citlivostní analýza. Práce také obsahuje úvodní rešerši problematiky tenzometrů. Do této teoretické části patří i popsání základních znalostí mechaniky těles se zaměřením na tenkostěnné skořepiny.
Ocelová konstrukce skleníku
Neničková, Lucie ; Štrba, Michal (oponent) ; Bajer, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vypracování návrhu a statického posouzení nosné ocelové konstrukce skleníku dle navržené dispozice. Klimatické zatížení (sníh a vítr) je stanoveno pro lokalitu Brno. Součástí práce je technická zpráva s návrhem montážního řešení, statický posudek hlavních nosných částí a vybraných spojů a výkresová dokumentace. Výpočtový model pro stanovení vnitřních sil je realizován v programu Dlubal RSTAB 8.06. Posudky jsou vypracovány ručně dle platných evropských norem.
Statická analýza spojů dřevěných konstrrukcí
Řehová, Jana ; Vlk, Zbyněk (oponent) ; Zídek, Rostislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá analýzou chování tesařských spojů dřevěných konstrukcí, především šikmého zapuštění a čepování. Tyto spoje byly analyzovány klasicky, dle jejich statického působení a normových doporučení. Pro další analýzu spoje šikmého zapuštění byl použit program SCIA Engineer.
Návrh opatření pro snížení energetické náročnosti prodejny potravin
Julinová, Patricie ; Vlach, František (oponent) ; Bečkovský, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá opatřením pro snížení energetické náročnosti prodejny potravin. Modelová prodejna potravin je energeticky vyhodnocena dle doporučených hodnot norem a dle skutečných spotřeb. Hodnoty jsou porovnány. Na základě reálných spotřeb dle dodaných faktur a experimentálního měření termovizní kamerou, Blower Door testem těsnosti obálky budovy a měření intenzitou osvětlenosti je prodejna analyzována pro návrhy opatření snížení spotřeb energie. Nejúspornější opatření je rozšířeno na celou modelovou prodejní síť v České republice.
Mechatronický přístup v dynamice vozidel
Kučera, Pavel ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Havlíček, Miroslav (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá mechatronickým přístupem v dynamice vozidel. Celek je rozdělen na dvě hlavní části, kde v první části jsou prováděny analýzy vibrací, měření a analýza funkce hnacího traktu nákladního vozidla. Druhá část práce popisuje tvorbu výpočtových modelů umožňujících simulovat jízdní stavy, vibrace vozidla, a jejich rozšíření pro vývoj mechatronických systémů. Jsou zde ukázány různé jízdní režimy řízené vytvořeným algoritmem pro mechatronické systémy. Hlavním nástrojem pro vývoj mechtronických systémů je vytvořený simulátor vozila umožňující testovat výpočtové modely v reálném čase.
Sací potrubí jednoválcového motoru
Pavličík, Lukáš ; Janoušek, Michal (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvoření termodynamického výpočtového modelu jednoválcového spalovacího motoru pro Formuli SAE. Jako pohonná jednotka je uvažován jednoválcový motor KTM 500 EXC. Sériové sací potrubí bude modifikováno v souladu s pravidly Formule SAE pro rok 2014. Analýza jednorozměrného proudění je vytvořena v softwaru Lotus engine simulation.
Torzní tuhost rámu Formule Student
Jurnečka, Ladislav ; Ramík, Pavel (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zjištěním torzní tuhosti rámu studentské formule s použitím fotogrammetrického zařízení TRITOP a následným porovnáním s vytvořeným výpočtovým modelem v MKP softwaru. Měření a výpočty jsou provedeny dle postupů, které jsou co nejefektivnější a dosahují nejpřesnějších výsledků. Dále je sestavena optimální metoda pro měření torzní tuhosti v praxi, konkrétně pro budoucí formule série Dragon. V závěru práce jsou shrnuty důvody rozdílných výsledků a návrh optimalizace.
Verifikace modelu pro predikci vlastností spalovacího procesu
Horsák, Jan ; Kilkovský, Bohuslav (oponent) ; Jegla, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá detailním rozborem již dříve vytvořeného výpočtového modelu pro predikci charakteristických parametrů spalovacího procesu ve zkušební spalovací komoře. Odstraňuje nedostatky modelu, které byly rozborem nalezeny, zpřesňuje jej, a následně aplikuje na celkem 11 případů uskutečněných spalovacích zkoušek pro různé pracovní podmínky a paliva. Získaná data konfrontuje s daty zjištěnými v průběhu spalovacích zkoušek, a následně vyhodnocuje přesnost modelu, přičemž hlavním porovnávaným parametrem je velikost měrných tepelných toků do stěn spalovací komory po její délce. Na základě zjištěné přesnosti a objevených nedostatků vyhodnocuje vypovídající možnosti modelu a prezentuje možnosti jeho dalších úprav a možného využití.
Ueharův tepelný oběh
Soška, Michal ; Škorpík, Jiří (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem výpočtového modelu Ueharova tepelného oběhu, který používá jako pracovní médium směs amoniaku a vody. První část práce je věnována problematice určení termodynamických vlastností pracovní směsi, jejichž poznání je nezbytné pro sestavení výpočtového modelu. V druhé části práce je popsána metodika řešení výpočtu oběhu maticovou metodou. Zároveň byl pro účely otestování zvolené metodiky vytvořen také model Kalinova cyklu. Výpočtové modely Ueharova a Kalinova cyklu jsou navrženy v Excelu a jsou nedílnou součástí této práce. Textová část dále obsahuje popis jejich uživatelského rozhraní a algoritmus výpočtu, včetně podrobného popisu použité metodiky návrhu.
Numerický model řídicí jednotky spalovacího motoru
Křepelka, Jan ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou řízení množství vstřikovaného paliva řídicí jednotkou. Model zadaného čtyřválcového motoru a výpočtový model řídicí jednotky byly sestaveny v simulačním softwaru Lotus Engine Simulation. Následně byla provedena kontrola modelu řídicí jednotky pomocí simulace dvou přechodových režimů (akcelerace a přeřazení). Nakonec byla provedena aplikace vytvořeného modelu na Nový Evropský jízdní cyklus (NEDC) a patřičně vyhodnoceny a zpracovány výsledky této simulace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 92 záznamů.   začátekpředchozí63 - 72dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.