Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí6 - 15další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
CNG JAKO PALIVO VOZŮ FLOTILY MALÉHO PODNIKU
Papp, Tomáš ; Prokop, Aleš (oponent) ; Vopařil, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím stlačeného zemního plynu jako paliva ve vozovém parku tvořeném osobními automobily. Zkoumá výhodnost jeho využití jako alternativu k vozidlům poháněným ropnými produkty.
Aditiva pro paliva moderních spalovacích motorů
Mach, Petr ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je poskytnutí podrobné rešerše o palivových aditivech, zejména jejich vlivu na usazeniny ve spalovacích motorech, opotřebení a životnost motorů a s tím i spjatý vliv na spotřebu paliva. První kapitola má za úkol stručně informovat o automobilových palivech a vysvětlit pojmy, které se v práci nadále objevují. Další kapitola informuje o typech palivových aditiv a jejich použití. Třetí kapitola práce již pojednává o usazeninách ve spalovacích motorech a jejich redukci pomocí detergentních aditiv. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na druhy opotřebení a místa, kde k opotřebení dochází. Zároveň má za cíl ukázat pozitivní vliv aditiv na životnost komponent motorů. Poslední kapitola se věnuje spotřebě paliva v návaznosti na předchozí dvě kapitoly s poukázáním na důležitost aditiv i ve světové spotřebě paliva.
Čtyřválcový řadový zážehový letecký motor
Kučera, Ondřej ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem ocelové ojnice pro letadlový motor Walter Mikron III, který v současné době stále vyrábí a vyvíjí firma PARMA-TECHNIK, s.r.o. Navržená ojnice by tvořila náhradu za současnou duralovou ojnici. Práce dále obsahuje pevnostní analýzu navržené komponenty, ve které bylo cíleno k ověření namáhání ojnice, na základě kterého bylo provedeno vyhodnocení únavové bezpečnosti. Ta je klíčová u dynamicky namáhaných částí spalovacích motorů. Byl zkoumán i vliv změny ojnice na torzní kmitání klikového mechanismu. K tomuto účelu byl sestaven diskrétní torzní model. Výstupem celé práce je výkresová dokumentace nové ojnice, splňující požadavky pro aplikaci v letadlovém motoru.
Li-ion trakční akumulátor 28V/40Ah pro elektrokolo
Bartošek, Martin ; Červinka, Dalibor (oponent) ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Práce pojednává o konstrukci, ochranných obvodech a životnosti lithium iontové baterie pro pohon elektrokola. Celý akumulátor je sestavený z Li-ion článku s označením 18650 od firmy Sanyo, které jsou serio-paralelně pospojovány. Vzhledem k sériovému zapojení článku, je potřeba přidat k jednotlivým článkům také ochranný obvod, aby nedošlo k jejich přebití nebo naopak k hlubokému vybití, na které jsou Li-ion články velmi citlivé. V případě absence těchto obvodů by mohlo dojít k nenávratnému poškození celého akumulátoru. Na životnost Li-ion článku má vliv mnoho aspektů. Tyto aspekty mají vliv na provoz samotného elektrokola. Mají vliv na jeho dojezd a také na počet cyklů nabití a vybití vůči nemalé ceně akumulátoru.
Analýza nákladů inženýrských staveb
Klec, Martin ; Kudrna, Jan (oponent) ; Výskala, Miloslav (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem „Analýza nákladů inženýrských staveb“ se zabývá porovnáním nákladů na životní cyklus liniových staveb s asfaltovým povrchem vůči nákladům na životní cyklus liniových staveb s betonovým povrchem. V teoretické části práce je pojednáváno o cenách, nákladech, kalkulacích a rozpočtech. Následují kapitoly o historii a současném stavu, rozdělení pozemních komunikací, konstrukci vozovky, životním cyklu stavby a rozdílech mezi cementobetonovým a asfaltovým krytem. Praktická část diplomové práce je rozčleněna na tři dílčí části. V každé z nich jsou na praktickém příkladu porovnány náklady na životní cyklus liniové stavby s asfaltovým povrchem vůči nákladům na životní cyklus liniové stavby s betonovým povrchem a vše je graficky znázorněno.
Výpočty životnosti konstrukčních uzlů v obráběcích strojích
Novotný, Lukáš ; Marek, Tomáš (oponent) ; Holub, Michal (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je porovnat výpočty životností konstrukčních uzlů v obráběcích strojích dle jednotlivých výrobců. První část práce se zabývá popisem třech důležitých částí obráběcího stroje a to valivými vedeními, ložisky a kuličkovými šrouby. Hlavní částí práce je samotná rešerše výpočtů životnosti dle různých firem a jejich následné srovnání.
Inženýrská optimalizace šroubového spoje zatíženého cyklicky
Pavlíček, Tomáš ; Kubík, Petr (oponent) ; Vosynek, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá zlepšením životnosti cyklicky namáhaného šroubového spoje. Pro správné stanovení rozkmitu napětí ve šroubu je nezbytné znát přesně tuhostní konstantu spoje C. V rámci této práce bylo provedeno srovnání analytických přístupů pro její výpočet u spojení se zašroubovaným šroubem s hlavou. Na základě srovnání s numerickým řešením byl vyhodnocen jako nejpřesnější přístup podle normy VDI 2230. Dále byl posuzován vliv velikosti hodnoty předpětí na životnost šroubu. Bylo zjištěno, že optimální hodnota předpětí odpovídá stavu, kdy přesně dochází ke ztrátě sevření spojovaných součástí. Poslední část této práce byla zaměřena na konstrukční úpravy, které zlepší životnost spoje. Byly posuzovány tyto konstrukční úpravy: poddajný šroub, velkoplošná a distanční podložka. Nejvýraznějšího zvýšení životnosti bylo docíleno pomocí distanční podložky.
Čtyřválcový řadový zážehový letecký motor
Kučera, Ondřej ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem ocelové ojnice pro letadlový motor Walter Mikron III, který v současné době stále vyrábí a vyvíjí firma PARMA-TECHNIK, s.r.o. Navržená ojnice by tvořila náhradu za současnou duralovou ojnici. Práce dále obsahuje pevnostní analýzu navržené komponenty, ve které bylo cíleno k ověření namáhání ojnice, na základě kterého bylo provedeno vyhodnocení únavové bezpečnosti. Ta je klíčová u dynamicky namáhaných částí spalovacích motorů. Byl zkoumán i vliv změny ojnice na torzní kmitání klikového mechanismu. K tomuto účelu byl sestaven diskrétní torzní model. Výstupem celé práce je výkresová dokumentace nové ojnice, splňující požadavky pro aplikaci v letadlovém motoru.
Aditiva pro paliva moderních spalovacích motorů
Mach, Petr ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je poskytnutí podrobné rešerše o palivových aditivech, zejména jejich vlivu na usazeniny ve spalovacích motorech, opotřebení a životnost motorů a s tím i spjatý vliv na spotřebu paliva. První kapitola má za úkol stručně informovat o automobilových palivech a vysvětlit pojmy, které se v práci nadále objevují. Další kapitola informuje o typech palivových aditiv a jejich použití. Třetí kapitola práce již pojednává o usazeninách ve spalovacích motorech a jejich redukci pomocí detergentních aditiv. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na druhy opotřebení a místa, kde k opotřebení dochází. Zároveň má za cíl ukázat pozitivní vliv aditiv na životnost komponent motorů. Poslední kapitola se věnuje spotřebě paliva v návaznosti na předchozí dvě kapitoly s poukázáním na důležitost aditiv i ve světové spotřebě paliva.
Stanovení opotřebení stavebních konstrukcí
Szturc, Jakub ; Aigel, Petr (oponent) ; Výskala, Miloslav (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je stanovit opotřebením stavebních konstrukcí členěných do funkčních a stavebních dílů z hlediska materiálové náročnosti. Teoretická část se věnuje kalkulačnímu vzorci, struktuře nákladů, funkčním a stavebním dílům v rámci oceňování a opotřebení. Praktickou část tvoří oceňování stavebních objektů pomocí oceňovací vyhlášky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí6 - 15další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.