Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí6 - 15další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mikuláškovo náměstí Brno
Švéda, Petr ; Fišer, Jiří (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Štěpánek, Ladislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší jeden stavební objekt rozsáhlejšího urbanistického návrhu v lokalitě Mikuláškova náměstí ve Starém Lískovci v Brně. Řešené území leží mezi 2 řadami osmipodlažních panelových domů. Hlavním záměrem bylo ponechat co největší plochu zeleně pro rekreační účely a zároveň vytvořit v místě plnohodnotné náměstí sloužící jako centrum veřejné vybavenosti. Řešením jsou zelené střechy, částečné zapuštění budov pod zem a svahování terénu u zadní části staveb tak, aby byly střechy veřejně přístupné a staly se součástí parku. Pro lepší prostupnost území je organicky tvarované "dvojnáměstí" přemostěno lávkou, která zároveň tvoří bránu mezi náměstími. Kulturní centrum je navrženo s důrazem na variabilitu prostoru. Kolem celého hlavního sálu je navržen ochoz, což umožní širší spektrum využití, např. i pro netradiční divadla. Důležité jsou velké společenské a výstavní prostory, které jsou v různých výškových úrovních. Průhledy skrz ně skýtají vzrušující pocit a pohled do prostoru. Stavba je propojena s okolím jak do strany náměstí v 1NP, tak v 2NP do parku, což umožní konání letních akcí i v exteriéru v přímé návaznosti na program uvnitř.
LABORARTORY BRNO
Šiška, Jaroslav ; Drápal, Jaroslav (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Predmetom návrhu je galéria architektúry, poňatá však vo vyššom zmysle slova ako chrám architektúry. Tomuto silnému motívu sa výrazne podraďuje urbanizmus, ale aj dispozičné a prevádzkové riešenie. Akcent vychádzajúci z urbanistického riešenia upozorňuje na nadradenosť vzťahov. Koncept prevažne umelého osvetlenia priestorov galérie podtrhuje filozofiu návrhu a stálosť osvetľovanej expozície. Dôraz je kladený na vystavované umelecké dielo a ľudskú koncentráciu naň bez akýchkoľvek rušivých faktorov.
LABORARTORY BRNO
Štukheil, Petr ; Drápal, Jaroslav (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Navrhovaná galerie se nachází na exponovaném nároží ulic Milady Horákové a Koliště v Brně. Celý koncept vychází ze dvou kontrastních elementů charakterizující dané místo – „napětí“ a na první pohled ne příliš zřejmý „klid“. Prvním z nich je automobilová doprava. Jedná se o rušné místo plné aut, dynamiky, neklidu a napětí odvíjející se od přilehlé křižovatky. Jestliže tuto dynamickou vrstvu v určité výšce přehlédneme, naskytne se nám pohled na krásnou siluetu města, která je naopak statická a neměnná. Galerie je tvořena dvěma jednoduchými hmotami. Dvoupodlažní hmota ze světlého pohledového betonu uzavírající vnitroblok představuje zázemí galerie (klid). Vykonzolovaný „tubus” 3.-5. NP zahrnuje hlavní výstavní prostory (napětí). Navazuje na zástavbu ulice Milady Horákové a při pohybu člověka směrem od historického centra tvoří její počátek. Zároveň opticky uzavírá třídu Kapitána Jaroše, která dnes nemá žádné kompoziční ukončení. Dominantním prostorem hmoty zázemí je dlouhé, úzké a převýšené vstupní foyer s přímým schodištěm do hlavního výstavního prostoru. Výstavní prostory jsou navrženy variabilně, aby se daly přizpůsobit jednotlivým typům expozic. Nabízí se venkovní prostory před galerií, na střešní terase, foyer s dominantním schodištěm, prostory bez denního světla a hlavní výstavní prostor se světlou výškou 14 m. Uzavřené prostory bez denního osvětlení jsou vhodné především pro multimediální expozice. Hlavní výstavní sál s horním denním osvětlením je určen zejména pro velké modely či prostorově náročné exponáty. Výrazným prvkem tohoto prostoru je velké “oko” poskytující výhled na siluetu historického centra Brna. Rušná křižovatka je přitom přehlížena.
Výškový objekt Brno
Vlčková, Kristýna ; Kotek, arch Jakub (oponent) ; Dulenčín, Juraj (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je architektonická studie, zabývající se návrhem výškového objektu, umístěného v Brně, na křižovatce ulic Šumavská a Veveří. Celý objekt je věnován prostorám kreativního centra, sdružujícího veškeré kreativní profese a prostorám Kunsthalle, sloužící k prezentaci práce umělců. Navrhovaný objekt s výškou 143,2 metrů má kubický tvar a je opláštěn minimalistickou fasádou. Nedílnou součástí návrhu je i přilehlý parkový výstavní prostor.
Nová synagoga Opava
Gracová, Michaela ; Velek, Jan (oponent) ; Dulenčín, Juraj (vedoucí práce)
Zadaním diplomovej práce bolo vypracovanie architektonickej štúdie novej synagógy v Opave, ktorá i s ďalšími potrebnými objektami vytvorí uzavretý celok využívaný židovskou náboženskou obcou a jej členmi. Výsledkom návrhu je novostavba komunitného centra. To má za úlohu obnoviť existenciu a podporiť rozvoj židovskej komunity, ktorá už po druhej svetovej vojne nenašla cestu späť do opavy. Tri separátne objekty pokrývajú potreby tejto komunity pre plnohodnotný každodenný i duchovný život. Tam patrí vzdelávanie, ktoré sa odohráva v knižnici, sídlo židovskej obce a jej vedúcich osobností, priestory rituálnej očisty mikve a komerčný priestor predajne kosher potravín či výrobkov. Nevyhnutnosťou je kosher reštaurácia zabezpečujúca náležité stravovanie. Dôležitou súčasťou sú i priestory kultúrneho vyžitia formou umeleckých či iných výstav a akcií. Hlavným priestorom komplexu je synagóga, kde sa konajú modlitby, oslavy sviatkov a stretávanie.
Galerie moderního umění
Aulisa, Marco ; Fišer, Jiří (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Pěnčík, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce vychází z architektonické studie předmětu Ateliérové tvorby AG032 a konstrukční studie předmětu Komplexního projektu AG036. Předmětem této bakalářské práce je návrh novostavby Galerie moderního umění. Řešené parcely číslo 272/51 a 272/56, na nichž je stavební záměr umístěn, se nachází v katastrálním území městské části Město Brno, přičemž hlavní přístup na pozemek je z ulice Benešova. Stavba je na pozemku situována v blízkosti hranice parcely s ulicí Koliště, tedy na jeho severovýchodní straně. Již ze samotné situace okolních ulic vyplývá základní koncept projektu, kterým je snaha o vyrovnání nerovnosti zástavby. Současně je jedním z kladených cílů zastavět parcelu tak, aby zůstal zachován ráz okružní třídy kolem středu města. Na podobu konečného návrhu měly velký vliv dvě urbanistické osy, a sice severní a jihozápadní, z nichž jedna charakterizuje zástavbu ve směru od budovy Magistrátu města Brna a druhá je charakteristická pro stavby nacházející se ve směru budovy hlavního nádraží. Oba tyto směry se pomyslně střetávají ve středu navrhovaného objektu. Navrhovaná stavba je čtyřpodlažní, přičemž podzemní podlaží slouží i jako podzemní garáž. V první nadzemním podlaží se nachází kavárna, která je propojena s novým venkovním prostorem s pobytovými schody. Dispozice galerie ve všech podlažích je řešena multifunkčně. Třetí nadzemní podlaží částečně slouží i jako terasa. Pro navrhovanou stavbu je charakteristické navození pocitu jejího odlehčení, což bylo docíleno zapuštěním prvního a třetího nadzemního podlaží dovnitř a rovněž zaoblením rohů fasády druhého nadzemního podlaží. Významným prvkem stavby je také řešení vniku přirozeného světla. V rámci výstavních ploch je přirozené osvětlení řešeno plně prosklenou fasádou, kdy je mezi jednotlivá skla vložena fólie, která pohltí veškeré přímé paprsky. Dovnitř objektu se tak dostane pouze neutrální disperzní světlo. Zbylé opláštění stavby je řešeno betonovým obkladem v jeho přirozeném provedení.
Návštěvnické centrum CARBON
Turčíková, Monika ; Chuděj, Tomáš (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Horská obec Trojanovice stojí v současné době před zásadní výzvou, kterou je revitalizace areálu nevyužívaného černouhelného dolu Frenštát. Přestavbou dolu dojde k uzavření kapitoly hornické činnosti v Trojanovicích, což s sebou přináší nejen slibnou budoucnost bez hrozby, která nepříznivě ovlivňovala pohled na budoucí rozvoj celého regionu, ale také výzvu pro vznik něčeho nového a inspirativního pro budoucí generace. Cílem revitalizace je přeměna dlouhodobě veřejně nepřístupného komplexu na otevřené a vstřícné místo nabízející spoustu příležitostí pro práci, bydlení a trávení volného času. Předmětem řešení bakalářské práce je vybudování návštěvnického centra, které se má stát součástí nově vzniklé místní části v areálu bývalého dolu. Návštěvnické centrum bude funkčně doplňovat turistické cíle v Beskydech. Nabídne expozice s odkazem na minulost, kdy bude prezentována historie místa a uhelné těžby, a budoucnost, která poukáže na výhody využívání alternativních zdrojů energie.
Galerie moderního umění
Aulisa, Marco ; Fišer, Jiří (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Pěnčík, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce vychází z architektonické studie předmětu Ateliérové tvorby AG032 a konstrukční studie předmětu Komplexního projektu AG036. Předmětem této bakalářské práce je návrh novostavby Galerie moderního umění. Řešené parcely číslo 272/51 a 272/56, na nichž je stavební záměr umístěn, se nachází v katastrálním území městské části Město Brno, přičemž hlavní přístup na pozemek je z ulice Benešova. Stavba je na pozemku situována v blízkosti hranice parcely s ulicí Koliště, tedy na jeho severovýchodní straně. Již ze samotné situace okolních ulic vyplývá základní koncept projektu, kterým je snaha o vyrovnání nerovnosti zástavby. Současně je jedním z kladených cílů zastavět parcelu tak, aby zůstal zachován ráz okružní třídy kolem středu města. Na podobu konečného návrhu měly velký vliv dvě urbanistické osy, a sice severní a jihozápadní, z nichž jedna charakterizuje zástavbu ve směru od budovy Magistrátu města Brna a druhá je charakteristická pro stavby nacházející se ve směru budovy hlavního nádraží. Oba tyto směry se pomyslně střetávají ve středu navrhovaného objektu. Navrhovaná stavba je čtyřpodlažní, přičemž podzemní podlaží slouží i jako podzemní garáž. V první nadzemním podlaží se nachází kavárna, která je propojena s novým venkovním prostorem s pobytovými schody. Dispozice galerie ve všech podlažích je řešena multifunkčně. Třetí nadzemní podlaží částečně slouží i jako terasa. Pro navrhovanou stavbu je charakteristické navození pocitu jejího odlehčení, což bylo docíleno zapuštěním prvního a třetího nadzemního podlaží dovnitř a rovněž zaoblením rohů fasády druhého nadzemního podlaží. Významným prvkem stavby je také řešení vniku přirozeného světla. V rámci výstavních ploch je přirozené osvětlení řešeno plně prosklenou fasádou, kdy je mezi jednotlivá skla vložena fólie, která pohltí veškeré přímé paprsky. Dovnitř objektu se tak dostane pouze neutrální disperzní světlo. Zbylé opláštění stavby je řešeno betonovým obkladem v jeho přirozeném provedení.
Přestavba domu
Mironiuková, Iveta ; Vlček, Ing Karel (oponent) ; Vlček, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce byla zpracována na úrovni projektové dokumentace pro provádění stavby. Tématem je projekt přestavby domu bývalé školy z roku 1890 v obci Třešť, který je momentálně nevyužíván. V budově se nově sloučí prostory knihovny, infocentra, multifunkčního sálu, ZUŠ a výstavní prostory. Projekt řeší přestavbu stávajícího objektu včetně sanace vlhkosti zdiva chemickou injektáží a novou přístavbu hygienického zázemí a únikové cesty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí6 - 15další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.