Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  předchozí6 - 15dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání efektivity tréninku bruslení pomocí obratnostních cvičení a techniky bruslení u kategorie U10 v ledním hokeji
Švejda, Pavel ; Novák, Dominik (vedoucí práce) ; Kregl, Jan (oponent)
Název práce: Porovnání efektivity tréninku bruslení pomocí obratnostních cvičení a techniky bruslení u kategorie U10 v ledním hokeji Cíle práce: Hlavním cílem této diplomové práce bylo pomocí osmi bruslařských testů porovnat efektivitu tréninku bruslení pomocí obratnostních cvičení a pomocí techniky bruslení (power skatingu) v kategorii U10. Metody práce: Pro porovnání výsledků v jednotlivých testech byla využita statistická analýza ANOVA. Do výzkumu se zapojilo celkem 13 hráčů ve věku do 10 let s průměrným tréninkovým věkem 4,73 ± 1,15. Celkem proběhly tři testování, První, před jakoukoliv stimulací pro obě skupiny. Druhé, po šesti týdnech intervence pomocí techniky bruslení, respektive obratnostních cvičení a třetí, po dalších šesti týdnech intervence, kdy se skupiny otočily. Naměřené časy byly zaznamenávány do tabulek a následně statisticky zpracovány. Výsledky: Po druhém měření (POST_1) došlo u skupiny začínající technikou bruslení ke zlepšení u 7 z 8 testů. U skupiny začínající obratnostním bruslením došlo ze zlepšení u 6 z 8 testů. Nejvýraznější zlepšení bylo u obou skupin zaznamenáno u testu na 30 metrů vzad, přičemž u skupiny trénující pomocí techniky bruslení se čas zlepšil o více než 2 a půl vteřiny. Po druhé intervenci (POST_2), kdy se skupiny otočily, došlo u skupiny začínající...
Problematika motorického učení základního leteckého výcviku
Santus, Richard ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Dvorský, Jaroslav (oponent)
5 ABSTRAKT Název: Problematika motorického učení v základním leteckém výcviku Cíle: Cílem této práce je zjistit zda existuje dostatečné množství pramenů zabývajících se problematikou motorického učení v létání a dále popsat teoretická východiska procesu motorického učení v různých fázích základního leteckého výcviku tak, aby bylo možno získané poznatky využít k praktickému výzkumu nebo praktickému užití obecně jak instruktory (např. k zefektivnění procesu motorického učení v létání), tak potenciálními zájemci o základní letecký výcvik, kteří se dopředu chtějí hlouběji seznámit s danou problematikou. Metody: Použitou metodou je analýza dostupné literatury a komparace s vlastními poznatky z instruktorské a examinátorské činnosti. Výsledky: Zjišťování, zda existuje dostatečné množství pramenů zabývajících se problematikou motorického učení v leteckém výcviku, skončilo konstatováním, že byla nalezena pouze jediná odborná práce, která motorické učení vztahuje přímo do specifického prostředí kabiny letadla. K dispozici je uspokojivé množství metodik leteckého výcviku, které jsou dobře aplikovatelné v současnosti. Přínosem pro literaturu tohoto odvětví by byla práce na téma porovnání účinnosti motorického učení v simulátoru a skutečném letadle jako východisko pro tvorbu nových metodik a osnov leteckého výcviku,...
Posouzení vlivu vrcholového sportovního aerobiku na posturální zajištění dívek ve věku 8 až 10 let.
Roubková, Leona ; Satrapová, Lenka (vedoucí práce) ; Nováková, Tereza (oponent)
Název práce: Posouzení vlivu vrcholového sportovního aerobiku na posturální zajištění dívek ve věku 8 až 10 let Vymezení problému: Diplomová práce se zabývá testováním posturálního zajištění a zjišťováním výskytu hypermobility u dvou skupin dívek ve věku 8 - 10 let, a to u dívek sportujících, které se věnují sportovnímu aerobiku, a u dívek nesportujících. Cíle práce: V teoretické části se budu věnovat shrnutí poznatků o vývoji posturálního zajištění, o motorickém vývoji a motorickém učení a v krátkosti také o hypermobilitě. Cílem práce je ověřit, má-li sportovní aerobik formativní vliv na kvalitu posturálního zajištění dívek v mladším školním věku, dochází-li při vysokém tréninkovém zatížení v tomto dětském věku ke změnám v posturální motorice ve smyslu jejího pozitivního nebo negativního ovlivnění. Dále má výzkum potvrdit vyšší incidenci hypermobility u sportovců. Metodologie: Výběr výzkumného souboru na základě dobrovolnosti a dle předem stanovených kritérií. Praktické testování dětí pomocí dvou sestavených testových baterií. Statistické zpracování získaných dat (Studentův t-test, Spearmanův korelační koeficient). Porovnání výsledků výzkumné a kontrolní skupiny. Výsledky: Dvě testové baterie obsahovaly dohromady 10 testů. Z výsledků statistického šetření vyplývá, že kvalita provedení motorických...
Vliv jednorázového tréninku posturální stability u pacientů se spinocerebelární ataxií
Filipovičová, Jana ; Pospíšilová, Mariana (vedoucí práce) ; Jevič, Filip (oponent)
Sledovali jsme bezprostřední účinek senzomotorického tréninku na posturální stabilitu u pacientů se spinocerebelární ataxií (SCA). Pokusili jsme se vysvětlit případné mechanismy týkající se adaptace na změnu COP, motorického učení a neuroplasticity v terénu neurodegenerativních změn mozečku. Výzkumný soubor a metodika: Celkem 10 pacientů se spinocerebelární ataxií (6 mužů, 4 ženy) ve věkovém rozmezí 34 až 71 let, s trváním onemocnění průměrně 11,6 let se zúčastnilo měření posturální stability. Nejprve jsme měřili pacienty s SCA před a po 15 minutové cvičební jednotce senzomotorického tréninku, poté tato skupina podstoupila v jiný den stejné měření bez senzomotorického tréninku. Jako druhá kontrolní skupina sloužilo 10 zdravých probandů podobného věku, kteří rovněž podstoupili senzomotorický trénink. Poté jsme srovnali výsledky posturografického měření. Výsledky: U skupiny SCA pacientů se senzomotorickým tréninkem byla nalezena signifikantně nižší hodnota u sledovaných parametrů LENGTH (t stat = 3,537731 > t krit = 2,262157), VELOCITY (t stat = 3,537731 > t krit = 2,262157) a energie potřebné pro udržení COP (t stat = 2,715085 > t krit = 2,262157) měřeného na pěnové podložce se zavřenýma očima. Měření bez provedení senzomotorického tréninku nepřineslo žádné signifikantní výsledky zlepšení...
Úroveň koordinačních schopností sportovních gymnastek mladšího školního věku
Bendová, Eva ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Diplomová práce se zabývá vlivem sportovní gymnastiky na koordinační schopnosti dívek mladšího školního věku. Je zde srovnávána úroveň koordinačních schopností u skupiny 31 sportovních gymnastek a skupiny 31 nesportujících dívek., která je ověřována prostřednictvím terénních motorických testů. Výsledky testů jsou následně statisticky vyhodnoceny a okomentovány. Rovněž je zde srovnávána úspěšnost v jednotlivých testech u skupiny sportovních gymnastek ve věku 6 - 8 let a 9 - 11 let. Z výsledků testů je patrno, že sportovní gymnastika pozitivně ovlivňuje úroveň koordinačních schopností. Toto zjištění je podloženo faktem, že ve všech testech uspěly lépe sportovní gymnastky než nesportující dívky. V rámci skupiny sportovních gymnastek byly úspěšnější dívky ve věku 9 - 11 let, než dívky mladší, tj. 6 - 8 let. Teoretická část práce popisuje motorický vývoj dítěte s důrazem na koordinační schopnosti a mladší školní věk. Přibližuje prostředí sportovního odvětví "sportovní gymnastika žen" a specifika tréninku dětí mladšího školního věku.
Úroveň koordinačních schopností dětí mladšího školního věku
Vlčková, Petra ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Název: Úroveň koordinačních schopností dětí mladšího školního věku Autor: Petra Vlčková Katedra: Katedra tělesné výchovy Vedoucí práce: Mgr. et Mgr. Zdeňka Engelthalerová Abstrakt: Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část obsahuje teoretické poznatky, týkající se pohybových schopností, především jejich klasifikací a členění s ohledem na děti mladšího školního věku. Rovněž jsou zde detailněji popsány koordinační schopnosti, možnosti jejich diagnostiky a stimulace. V praktické části je popsána metodika testování zjišťující úroveň prostorově orientační, rovnováhové a rytmické koordinační schopnosti u žáků čtvrtého ročníku základní školy. Výsledky testů jsou následně statisticky vyhodnoceny a okomentovány. Získané údaje jsou zpracovány pomocí tabulek a grafů. Praktická část je doplněna přehledem vybraných cvičení na rozvoj koordinace. Klíčová slova: koordinační schopnosti, mladší školní věk, motorické učení, motorické testy
The relationship between multilateral development and specific sport skill acquisition in middle childhood
Mejsnarová, Linda ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Sedláček, Jaromír (oponent) ; Eisenmann, Joey C. (oponent)
V dlouhodobé koncepci sportovního tréninku je v prvních etapách, tedy ve sportovní přípravě dětí, doporučována takzvaná všestranná sportovní příprava. Tato všestranná sportovní příprava je spojována s mnoha benefity, jako je prevence zranění, snížení rizika syndromu vyhoření či předčasné stagnace sportovní výkonnosti a v důsledku toho předčasné ukončení sportovní kariéry. Jedním z pozitiv všestranné sportovní přípravy je také takzvaný transfer motorických dovedností. Předpokládá se, že děti s vyšší úrovní všestrannosti si budou osvojovat specifické sportovní dovednosti snadněji než děti s nižší úrovní všestrannosti. Nejsou nicméně dostupné longitudinální studie, které by tento pozitivní vztah mezi všestrannou sportovní přípravou a osvojením specifických sportovních dovedností u dětí potvrzovaly. Cílem této práce je zjistit, jaký je vztah mezi všestranností a osvojením specifických sportovních dovedností u dětí v mladším školním věku, a to v atletice a v ledním hokeji. V práci se jedná o neexperimentální longitudinální výzkum založený na korelační analýze. Indikátory všestrannosti jsme vybrali na základě studie autorů Periče a Ružbarského (2019). Pro výběr probandů jsme použili záměrný výběr na základě dostupnosti. V první fázi výzkumu jsme zjišťovali úroveň všestrannosti u šesti- až sedmiletých...
Verbální projevy studentů UK FTVS v roli učitele v rámci předmětu Teorie a základy didaktiky plavání
Caletková, Romana ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Fialová, Ludmila (oponent)
Title: Verbal expressions of students UK FTVS in the role of teacher within the subject Theory and Basics of Swimming Didactics Objectives: The aim of the thesis is to evaluate the verbal level of students of 2nd year of UK FTVS in the role of swimming teacher in the didactic outputs of the subject Theory and Basics of Swimming Didactics through the agency of analysis of the audio recording in duration of 15 minutes. The persons with higher pedagogical practice in swimming lessons were compared with persons with basic swimming education. Methods: The research focused on the analysis of verbal expression of swimming teacher. For data collection we used participating observation and analysis of audio recordings. The transcription method allowed recording the occurrence of the linguistic and paralinguistic aspects of verbal expression. The frequency of phenomena was observed on individual participants and groups of students with different levels of swimming education and practice. Comparisons between groups were performed using average values and expressed as a percentages in graphs. Results: The verbal expressions of the students did not go without serious verbal offences. The filler words were dominant factor, which occurrence was considerable for all participants without irrespective of achieved...
Parametry motorického učení u zdravých mladých žen ve věku 18-35 let
Macelová, Veronika ; Kotková, Karla (vedoucí práce) ; Šebková, Natálie (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Veronika Macelová Vedoucí práce: MUDr. Karla Kotková Název bakalářské práce: Parametry motorického učení u zdravých mladých žen ve věku 18- 35 let Abstrakt bakalářské práce: Tato bakalářská práce pojednává o problematice motorického učení. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje základní informace o motorickém učení. Zabývá se jeho fázemi, druhy, činiteli, kteří ho ovlivňují a kognitivními funkcemi. Dále jsou zde zmíněny fyzioterapeutické metody, které na principu motorického učení fungují. Nechybí zde kapitola o pohybových dovednostech, virtuální realitě a systému Homebalance. Praktická část je výzkumného typu, zaměřená na sběr dat a jejich analýzu. Zúčastnilo se ji 15 zdravých mladých žen. Cílem práce je popsat průběh motorického učení, které probíhalo 10 týdnů s frekvencí jedné cvičební jednotky týdně na stabilometrické plošině Nintendo Wii s využitím interaktivního rehabilitačního systému Homebalance. V praktické části jsou vyhodnoceny a následně porovnány výsledky jednotlivých úloh. Celkový čas všech úloh je statisticky zhodnocen pomocí Studentova t-testu. Stanovená hypotéza, že se celkový čas všech probandek jako jednoho celku významně sníží, byla potvrzena. Klíčová slova: motorické učení, pohybová dovednost,...
Rozdíl v efektivitě tréninku střelby s odlehčeným a těžkým kotoučem v kategorii starších žáků
Loskot, Jiří ; Šťastný, Petr (vedoucí práce) ; Kregl, Jan (oponent)
Název: Rozdíl v efektivitě tréninku střelby s odlehčeným a těžkým kotoučem v kategorii starších žáků Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je srovnat efektivitu tréninku střelby po ruce rozdílných výkonnostních skupin krátkým a dlouhým švihem z vnější nohy a příklepem z vnitřní nohy s využitím odlehčeného a těžkého kotouče u hráčů kategorie starších žáků. Metody: V této práci byla využita metoda intervenčního experimentu, při kterém byly dvě zkoumané skupiny srovnávány pomocí analýzy rozptylu ANOVA. Velikost efektu změny byla hodnocena Cohenovým d. Testovaný soubor tvořilo 16 hráčů starších žáků ledního hokeje týmu SK Černošice. Studie zahrnuje celkem tři měření rychlosti střelby, přesnosti střelby a síly stisku ruky, a to před a po šestitýdenním tréninku střelby a na konci druhého šestitýdenního cyklu. Trénink střelby probíhal krátký švihem, dlouhým švihem a příklepem s odlehčenými a těžkými kotouči. Tyto kotouče byly využity ve specifických cvičeních pro nácvik střelby. Výsledky: Technicky zdatnější hráči, kteří započali trénink s těžšími kotouči zaznamenali větší efekt zlepšení v rychlosti střelby dlouhým a krátkým švihem a příklepem, a také v přesnosti střelby po intervenci střeleckého programu s těžšími kotouči, než po intervenci střeleckého programu s lehkými kotouči. Technicky méně zdatní...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   předchozí6 - 15dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.