Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 109 záznamů.  začátekpředchozí56 - 65dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza soustavy faktorů ovlivňujících bezpečnou podélnou vzdálenost mezi vozidly
Zemánek, Lukáš ; Kovanda, Jan (oponent) ; Bradáč, Albert (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Tato dizertační práce pojednává o problematice bezpečné podélné vzdálenosti mezi vozidly. Obsahuje rozbor soustavy faktorů ovlivňujících bezpečný odstup mezi vozidly a zabývá se výzkumem vlivu řady z těchto faktorů na dodržování bezpečné podélné vzdálenosti mezi vozidly. V souvislosti s těmito faktory se tato práce zabývá řešením této problematiky v okolních zemích prostřednictvím zákonných opatření, dále statistickou analýzou dopravní nehodovosti v České republice z příčiny nedodržení bezpečné vzdálenosti, také problematikou asistenčních systémů operujících v této oblasti a následně jsou na základě zjištěných poznatků doporučeny návrhy opatření pro zvyšování bezpečnosti v této oblasti silniční dopravy.
Dopravní kriminalita a její prevence
Kukrál, Petr ; Říha, Jiří (vedoucí práce) ; Krupička, Jiří (oponent)
Téma diplomové práce je dopravní kriminalita a její prevence. Vybral jsem si ho, protože ho považuji za stále velmi aktuální. Doprava je v současnosti běžnou součástí našeho života. Dopravní kriminalita se dotýká takřka všech. Každý z nás se může stát obětí či pachatelem. Vzhledem k výši škod i počtu zemřelých a zraněných jde však o oblast, jež má značný dopad jak na život celé společnosti tak i jednotlivce. Hlavním cílem této práce je analyzovat hlavní příčiny dopravní kriminality a následně se zaměřit na jejich prevenci. Diplomová práce se skládá z úvodu, tří kapitol a závěru. První kapitola je věnována fenomenologii dopravní kriminality. Vysvětluje pojem dopravních deliktů, stručně popisuje nejčastěji páchané trestné činy v silniční dopravě a upozorňuje na specifika tohoto druhu kriminality. Druhá kapitola dává přehled o příčinách a podmínkách dopravní kriminality. Definuje pojem dopravní nehody, jako jedné z hlavních příčin dopravní kriminality. Dále se zaměřuje na hlavní příčiny nehod, které samostatně objasňuje. Další kapitola v této části se věnuje vlivu alkoholu a stručně zmiňuje i jiné návykové látky. Celá druhá kapitola je doplněna statistickými daty, jež ukazují stav, strukturu a dynamiku těchto příčin, za pravidla několik posledních let. Poslední kapitola se zabývá prevencí kriminality....
Řízení pod vlivem alkoholu u obecné populace
Kaprasová, Kateřina ; Štefunková, Michaela (vedoucí práce) ; Vopravil, Jiří (oponent)
Je faktem, že alkohol je aktuálním a celosvětovým problémem. Statistiky nám ukazují, že asi čtvrtina úmrtí, se přisuzuje alkoholu za volantem. Proto se ve své výzkumné práci zabývám problematikou řízení motorového vozidla pod vlivem alkoholu u obecné populace. Zajímají mě důvody, které vedou řidiče k usednutí za volant a profil rizikového řidiče. V práci píši o účincích alkoholu na člověka a psychologických aspektech. Popisuji také možnosti prevence v dopravě a zároveň informuji o aktuálních statistikách nehodovosti v ČR pro rok 2011 a 2012.Cílem práce je zjistit všeobecnou rozšířenost řízení pod vlivem alkoholu mezi českými řidiči. Dále sestavit profil rizikového řidiče a důvody, které řidiče k řízení pod vlivem alkoholu vedou. Moje první hypotéza je, že muži řídí pod vlivem alkoholu častěji než ženy. Druhá hypotéza je, že mladší řidiči budou řídit častěji. A poslední hypotézou si chci ověřit, jestli řidiči s nižším vzděláním, budou řídit pod vlivem alkoholu častěji. Metodou výzkumu jsem zvolila dotazník o uzavřených a otevřených otázkách. Dotazník byl předán respondentům v písemné formě elektronickou cestou, ale i osobně. K dotazníku jsem přikládala průvodní dopis, který respondenty informoval o cíli výzkumu a anonymitě šetření. Výzkumného šetření se zúčastnilo celkem 114 respondentů. Z toho 70...
Učební pomůcka při chemické havárii
GAIGEROVÁ, Petra
Výukové programy s využitím simulačních technologií nejsou jen vhodnou formou náhrady klasických učebnic. Jsou zcela novou výukovou pomůckou, kde nachází své moderní uplatnění staré motto Jana Ámose Komenského "Schola Ludus" škola hrou. Spojení virtuálního realistického prostředí se simulačními modely studentům umožňuje názorně prozkoumat možnosti řešení mimořádné situace. Jeden z projektů, který byl v souvislosti s touto problematikou realizován nestátní neziskovou organizací Centrum pro bezpečný stát je projekt softwarové aplikace 3D simulátor. Hlavní motivací pro výběr tématu mé diplomové práce je, že několik let pracuji jako vedoucí laboratoře v chemickém závodě, kde je jednou z hlavních činností silniční a železniční přeprava nebezpečných chemických látek nebo operace s touto přepravou související jako je balení, nakládka, plnění a vykládka těchto látek. Mojí každodenní čiností je pak odpovědnost pro zabránění vzniku nežádoucích rizik s ohledem na ochranu osob, majetku a životního prostředí. Hlavním cílem této práce bylo vytvoření učebního textu pro 3D simulátor a následná možnost využití v rámci výuky. Je důležité si uvědomit, že se s únikem nebezpečné látky můžeme potkat téměř kdykoliv, a proto je nutné vytvářet podmínky pro prevenci těchto událostí. Základem ůspěchu řešení této oblasti je především včasná, systémová a koordinovaná příprava rozhodujících činností. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část stručně schrnuje základní poznatky a informace dané problematiky, jsou zde popsány druhy nejčastěji používaných softwarových nástrojů a jejich využití pro výuku. V praktické části se věnuji modelovému řešení havárie při přepravě nebezpečné látky. Mnou vytvořený scénář zahrnuje popis činností, které se podílejí na řízení a řešení mimořádné události. Tyto poznatky byly následně využity k vytvoření učebního textu.
Analýza příčin dopravních nehod vozidel s chodci na vybraných přechodech pro chodce
Šimáková, Aneta ; Ptáček, Petr (oponent) ; Maxera, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá příčinami dopravních nehod na přechodech pro chodce. V úvodu teoretické části jsou popsány příčiny a míra zavinění dopravních nehod na přechodech pro chodce jednotlivými účastníky. V rámci druhé teoretické části je popsána analýza současného stavu řešené problematiky. V praktické části jsou uvedeny měřicí přístroje, které byly ve vozidlech během měření použity pro sběr dat. Dále je vyhodnoceno měření, které proběhlo v reálném silničním provozu na vybraných přechodech pro chodce ve městě Brně pomocí zařízení eyetracker. Měření byly analyzovány a výsledky srovnány s protokoly o dopravních nehodách, které se udály na těchto analyzovaných přechodech.
Technický výklad vybraných ustanovení zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích
Stáňa, Ivo ; Vondrouš, Pavel (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá příčinami silničních dopravních nehod a jejich následky. V úvodní části jsou vymezeny základní pojmy spojené s dopravními nehodami, jejich klasifikací a statistickou evidencí. Další část tvoří analýza dlouhodobých statistických údajů o dopravních nehodách v České republice za období roků 1996 až 2015, jejímž cílem je vyhodnocení celkového počtu dopravních nehod, jejich příčin a následků. Výsledky analýzy jsou porovnány s ostatními Evropskými státy případně státy sdruženými v OECD. V rámci teoretické části je na základě statistické analýzy proveden právní výklad vybraných pojmů zákona o silničním provozu jako příčin dopravních nehod a chronologický přehled stěžejní judikatury, která se k nim vztahuje. Dále jsou tyto vybrané pojmy vyloženy technicky. Závěr práce tvoří aplikace právního a technického výkladu na případech reálných dopravních nehod v případových studiích, s cílem nalézt hranici mezi právním a technickým výkladem nehodového děje a odůvodnit neoddělitelnost těchto výkladů.
Způsoby výuky první pomoci v autoškolách
FÜRST, Tomáš
Bakalářská práce na téma "Způsoby výuky první pomoci v autoškolách," se zaměřuje na systém výuky zdravotnické přípravy v autoškolách. Podle statistických údajů se denně na našich silnicích stane přibližně 250 dopravních nehod, řada z nich si pak vyžádá zranění nebo úmrtí. V té chvíli o přežití rozhoduje rychlá pomoc ihned po nehodě, která je zajištěna především prostřednictvím dalších účastníků silničního provozu. Každý řidič by měl v rámci autoškoly absolvovat školení první pomoci a měl by být na tuto situaci připraven. V práci byl uplatněn smíšený výzkum, stanoven jeden cíl a tři výzkumné otázky. Metodou sběru dat u kvalitativní části byly polostrukturované rozhovory s majiteli vybraných autoškol, které doplnily kvantitativní částí anonymní dotazníky s absolventy a studenty autoškol. Z výsledků výzkumu vyplývá, že se výuka v jednotlivých autoškolách liší, jak ve formě školení, tak i v tematickém obsahu probíraných témat a kvalifikačním vzdělání lektora. Výzkumem bylo také zjištěno, že školení v některých autoškolách nesplňují legislativní požadavky, především v dodržování počtu hodin, a poměrem mezi teoretickou a praktickou částí výuky. Pro praxi z tohoto výzkumu plyne, že by mělo dojít ke změně současného systému, aby výuka zdravotnické přípravy probíhala kvalitně a dle platné legislativy. Výzkum také zjistil pohled a výhrady na současný systém výuky první pomoci v autoškolách, jak z řad majitelů autoškol, tak i z řad studentů.
Vyhodnocení vážných dopravních nehod
Nekulová, Pavla ; Dašková, Jaroslava (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vyhodnocení vlivu proměnných parametrů povrchových vlastností vozovek pozemních komunikací, a to protismykových vlastností a podélných nerovností povrchu vozovky, na vznik dopravních nehod se smrtelnými následky v Jihomoravském kraji v roce 2011. Práce obsahuje charakteristiky vybraných nehodových úseků a výsledky měření součinitele podélného tření a podélných nerovností povrchu vozovky.
Analýza ukazatelů nehodovosti v automobilové dopravě ČR
Sedlák, Martin ; Princ, Lubomír (oponent) ; Kropáč, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou nehodovosti osobních vozidel. Je zaměřena na analýzu vývoje indexů nehodovosti a jejich částečnou prognózu do budoucna. Je zkoumán především počet nehod, jejich závažnost a výše hmotné škody. Dále je pozornost zaměřena na vozový park a stáří vozidel. Tyto analýzy jsou prováděny za užití časových řad. Podklady k analýze jsou převzaty zejména ze statistických údajů Policie České republiky. Dále se práce zabývá dopadem již provedených legislativních úprav, které měli vést ke zlepšení dosavadního stavu. V navrhovaném řešení je nastíněn možný postup při řešení dané problematiky a zhodnocení dosud přijatých legislativních úprav či jiných zásahů státu.
Technická přijatelnost výpovědí svědků a účastníků dopravních nehod
Nosek, Jakub ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o problematice technické přijatelnosti výpovědí svědků dopravních nehod především z pohledu vnímání prostoru a času a z hlediska časového vývoje změn obsahu výpovědí. Problematika je řešena nejprve po teoretické stránce, získané poznatky jsou následně použity u několika skutečných dopravních nehod. U každé dopravní nehody bylo vybráno několik otázek důležitých pro řešení jejího průběhu a ve výpovědích svědků a účastníků byly nalezeny odpovědi na tyto otázky. U odpovědí byla sledována jejich technická přijatelnost a vývoj v čase, následně bylo provedeno hodnocení technické přijatelnosti každé odpovědi a bodové hodnocení shody s předchozí odpovědí. Díky tomu mohla být u každého svědka i každé dopravní nehody určena míra technické nepřijatelnosti odpovědí a míra změny v čase.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 109 záznamů.   začátekpředchozí56 - 65dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.