Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  začátekpředchozí50 - 59další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti zmenšení spotřeby paliva dopravných letadel
Harasim, Tomáš ; Třetina, Karel (oponent) ; Kaddour, Mirvat (vedoucí práce)
V důsledku dlouhodobé ekonomické krize se v posledních letech zavádějí různá úsporná opatření. Vyjímkou není ani letecké odvětví. Z tohoto důvodu se v této práci zabývám metodami snižování spotřeby paliva u dopravních letounů. Díky těmto metodám se nesnižují pouze náklady na palivo, ale s nižší spotřebou jsou spjaty i nižší emise. K lepšímu pochopení problematiky jsou nejdříve popsány palivové soustavy a poté vysvětleny letové režimy. Práce také obsahuje výběr 20 – ti skutečných typů letadel, na nichž si můžete všimnout, že je z velké části spotřeba dána hmotností letounu. Protože je výhodnější různými způsoby upravovat již existující letadla, než nakupovat stále nová, jsou využívány metody ke snížení jejich spotřeby. Ty se dají provádět díky konstrukčním změnám na letounech, či novým přístupům k řízení samotného letu. O těchto metodách se lze dočíst v poslední kapitole práce.
Letecké proudové motory s proměnným cyklem
Heczko, Nikodem ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
V této závěrečné bakalářské práci je zpracován základní přehled a rozdělení turbínových motorů, včetně stručného popisu jejich funkce. Práce je zaměřena na problematiku proudových motorů s proměnným cyklem. Uvádí výhody jejich použití jako letecké pohonné jednotky z hlediska účinnosti a popisuje různé způsoby konstrukčního řešení. Dále rozebírá samotný princip proměnného cyklu a jeho realizaci na motoru YF120. V závěru jsou představeny výzkumné programy zabývající se proměnným cyklem.
Koncepce uspořádání pohonné jednotky na letounu
Bauer, Martin ; Klement, Josef (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá koncepcemi umístění pohonných jednotek na letounech. Je zde vytvořen přehled uspořádání pohonných jednotek v jednotlivých kategoriích letounů. V práci jsou uvedeny výhody a nevýhody různých řešení z hlediska aerodynamického, pevnostního, konstrukčního, výkonnostního, provozního a bezpečnostního.
Letecké motory do konce druhé světové války
Falta, Libor ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá letadlovými pístovými motory do konce 2. světové války. Mapuje známé, nejpoužívanější i netradiční typy motorů dle časové osy. Z počátku pojednává o historii letectví a o prvním použití pístových motorů jako zdroj síly pro řízený let. Dále jsou zmíněny požadavky na letadlové pístové motory. V celém rozsahu práce je zachyceno zdokonalování konstrukce a zvyšování výkonu motorů. V jednotlivých kapitolách jsou pak popsány typické konstrukce a nejvýkonnější motory pro daná období. Zahrnuje hlavně vliv světových válek a prestižních závodů, které značně urychlovaly celkový rozvoj. V poslední části je potom zdůvodněna hranice pro zvyšování výkonu pístových motorů letadel.
Development of BMW engines
Süttő, Daniel ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
This bachelor thesis called “The development of BMW engines” deals with the history of the genesis of aircraft engines and the engines of single-track vehicles of the BMW factory. It shows a survey of constructive solutions and the development of engines in the period from 1916 to 1969.
Termodynamika proudových motorů
Bártek, Petr ; Charvát, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
V této práci je zpracován přehled a základní rozdělení leteckých motorů podle konstrukčního principu a jejich využití se zaměřením na problematiku proudových motorů. Práce je zaměřena na konstrukci a funkci proudových motorů a jejich charakteristiky včetně rozboru jejich termodynamického pracovního cyklu a výpočtu tahové síly. Mezi vybrané představitele proudových motorů v této práci patří náporový motor, pulzní motor a motor turbokompresorový, turboventilátorový, turbovrtulový a propfan. V závěru je pak provedeno srovnání jednotlivých typů proudových motorů z hlediska jejich efektivnosti, spotřeby a produkce emisí.
Zkoušení leteckých proudových motorů
Trusík, Vojtěch ; Klement, Josef (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se skládá ze dvou základních části. První část práce se zabývá popisem leteckých úřadů a agentur, činností proudového motoru, zkušebním zařízením a popisem zkoušek. Druhá část je věnována aplikací zkoušek dle předpisu CS-E na proudový motor TJ-100 C.
Dvoudobé vznětové letecké motory
Pochop, Ladislav ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je pojednáním o dvoudobých vznětových leteckých motorech. Popisuje princip funkce dvoudobého vznětového motoru, jeho odlišnosti od motoru čtyřdobého a motoru zážehového. Dále se zabývá historickým vývojem dvoudobých vznětových leteckých motorů v kontextu s vývojem pístových leteckých motorů obecně. Uvádí nejznámější dvoudobé vznětové letecké motory a nastiňuje možný vývoj tohoto typu motorů v blízké budoucnosti.
Základní geometrická koncepce letounu
Matějka, Pavel ; Kouřil, Martin (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na popis základních geometrických koncepcí letadel, rozbor jejich výhod a nevýhod z hlediska aerodynamického, konstrukčního a provozního. Vhodnost použití v jednotlivých kategoriích a nové trendy vývoje.
Letecké pohonné jednotky
Koutník, Tomáš ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje přehled v současné době nejběžněji používaných pohonných jednotek letadel. Stručně vysvětluje jejich účel a princip činnosti. Uvádí také nejpodstatnější vlivy na jejich práci a v závislosti na nich i oblasti vhodného použití jejich jednotlivých kategorií. Nejobsáhlejší část práce je věnována popisu hlavních částí pohonných jednotek a jejich funkce. V závěru jsou v krátkosti naznačeny některé možné směry jejich vývoje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   začátekpředchozí50 - 59další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.