Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 522 záznamů.  začátekpředchozí471 - 480dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sen ve fotografii
KAMENSKÁ, Julie
Tato teoreticko-praktická bakalářská práce se snaží nastínit různé přístupy k zobrazení snového obrazu v médiu fotografie. První část teoretické práce porovnává základní problematiku významu snů mezi dvěma teoriemi. Hlubinnou teorií Sigmunda Freuda a optimistickou teorií Carla Gustava Junga. Dále se zabývá imaginací jako takovou, tedyschopností vyvolat v mysli prezentace vzpomínek nebo zcela nových představ přeformulovaných do vizuálního umění fotografie. Druhá část teoretické práce ukazuje různé umělecké přístupy k imaginární fotografii:Od piktorialismu, surrealismu až do postmoderní fotografie a současných tendencí. Praktická část bakalářské práce tématicky navazuje na teoretickou v podobě pěti snových fotografií. Ucelený soubor pojmenovaný "Fotografie jedné noci" je inspirován mými osobními sny.
Jeden den. Soubor fotografií pořízených dírkovou komorou.
MALÁ, Petra
Tato teoreticko-praktická práce se zabývá technikou pinhole fotografie. Obecně popisuje princip dírkové komory a postupy při její tvorbě. Hlavně se ale soustředí na vývoj této techniky v historickém kontextu, a to od prvního zobrazovacího zařízení až po dírkovou komoru jako médium v současném umění. Odkazuje na významné osobnosti z této oblasti a také na důležité informační zdroje. Praktická část obsahuje osobní zkušenost s tvorbou dírkových komor, které vychází z poznatků získaných na základě vypracování teoretické části. Součástí praktické části je osm různých dírkových komor, soubor fotografií na téma "Jeden den" a brožura, která je shrnutím technických parametrů dírkových komor a fotografií, které jimi byly pořízeny.
Figura a možnosti její dimenze
HRABÁNKOVÁ, Tereza
Tereza Hrabánková, Jihočeská univerzita, pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, bakalářská práce Figura a možnosti její dimenze, vedoucí práce Dr. Dominika Sládková. Práce je rozdělená na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se zamýšlí nad zobrazováním lidské figury ve výtvarném umění v období starověku, mapuje nejvýznamnější umělce zabývající se figurální tvorbou a jejich díla a podává informace o dimenzi figury ve smyslu její velikosti a proporcionálních vztahů. Teoretická část se dále zabývá historií videoartu v Čechách a videoartem se zaměřením na animovaný film. Stručně také popisuje historii výtvarné výchovy a způsob zobrazování lidské figury u dětí. Praktická část je zaměřena na postup při tvorbě animovaného filmu. Výsledná animace se skládá z cyklu kreseb a maleb, ze kterých pak vznikne krátký film, jež bude mít za cíl seznámit žáky základních uměleckých škol s proporcionálními zákonitostmi lidské figury.
Stín a stínohra - výtvarná řada ve výtvarné výchově na základní umělecké škole.
TICHÁČKOVÁ, Barbora
Diplomová práce je věnována teoretickému uvedení stínu jako svébytného námětu a výrazového elementu v dějinách výtvarné kultury s přesahem do dramatického umění, filmu a fotografie a také specifikaci stínohry jako expresivního média. Práce se rovněž zabývá popisem stínu z hlediska optiky a vizuální percepce, odpovídá na otázku, co je to stín. V diplomové práci není opomenuta analýza tradiční i moderní symboliky vztahující se k fenoménu stínu. Nemalá část práce je věnována didaktické analýze tématu a stručné charakteristice výtvarně - projektových metod a výtvarných řad ve VV s ohledem na praktické vyústění práce. Součástí diplomové práce byla příprava, realizace a dokumentace vlastní výtvarné řady (souboru výtvarných lekcí) na téma "Stín a stínohra" na druhém stupni základní školy.
Využití fotografie v arteterapii
DOUDĚROVÁ, Kateřina
Bakalářská práce mapuje možnosti využití fotografie v terapii a arteterapii. Vychází přitom zejména ze zahraniční literatury na toto téma a nastiňuje možnosti využití této metody při práci s klientem v českém prostředí. Cílem je představit možnosti použití fotografie jako terapeutického prostředku a kriticky ho porovnat s rožnovským arteterapeutickým přístupem. V praktické části pak získané poznatky aplikovat.
Konzervátorské a restaurátorské postupy pro daguerrotypii a příbuzné fotografické techniky (finální verze). Památkový postup - Npam a jeho ověření v praxi.
Borýsková, Štěpánka ; Hnulíková, Blanka ; Huňková, Anna ; Jůn, Libor ; Lesenská, Lenka ; Petrillo, Sandra M. ; Švadlena, Jan ; Vávrová, Petra
Navržený památkový postup "Konzervátorské a restaurátorské postupy pro daguerrotypii a příbuzné fotografické techniky" vznikl jako výzkumná aktivita v rámci programu NAKI Ministerstva kultury České republiky a jeho základní principy a výsledky byly ověřeny v rámci výuky magisterského oboru Restaurování fotografie realizovaného na Katedře fotografie FAMU. Postup je určen pro odborně pracující konzervátory a restaurátory, kteří se zabývají problematikou ochrany a péče fotografických materiálů. V tomto případě jde prioritně o nejstarší prakticky využitelnou fotografickou techniku – daguerrotypii, případně o některé další odvozené fotografické techniky (jako např. ambrotypie, ferotypie atd.), kde je možno vysledovat obdobné problémy např. v oblasti použitých adjustací apod. Mnoho uvedených postupů a doporučení má poté obecnější povahu a měly by být aplikovatelné v širším rámci ochrany fotografických materiálů a tak přispět k větší efektivitě aktivit spojených s péčí o kulturní dědictví ČR. Památkový postup je proto jako teoretické východisko rovněž využitelný pro správce a kurátory příslušných sbírek a fondů a díky jeho vzniku mj. v rámci VŠ výuky má rovněž nemalý didaktický rozměr. Společně s paralelně řešenými certifikovanými metodikami se jedná o v současnosti nejkomplexněji zpracovaný materiál k problematice péče o daguerrotypický obraz v českém prostředí a to i s přihlédnutím a využitím nejnovějších zahraničních zkušeností.
Plný text: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF
Zrnka písku: 100 let fotografování Blízkého východu v českých zemích
Jůn, Libor
Výstava vznikla na základě spolupráce Národního technického muzea a Akademie múzických umění v Praze, resp. Filmové a televizní fakulty. V českém prostředí se jedná o první rozsáhlejší prezentaci blízkovýchodní fotografie v reprezentativním výběru autorů 19. a 20. století.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Metodika revitalizace daguerrotypického procesu
Švadlena, Jan ; Vávrová, Petra
Daguerrotypie je nejstarší prakticky používaný fotografický proces. Z hlediska lidského poznání šlo o významný objev – jednalo se o první zobrazovací metodu založenou na zachycení obrazu předmětu přímo působením světla. Daguerrotypie tak ovlivnila lidskou společnost nejen z hlediska uměleckého, ale také vědeckého a spustila rychlý rozvoj fotografických postupů, materiálů i celého nového oboru. Z toho důvodu lze v depozitářích po celém světě nalézt množství historicky, umělecky i společensky cenných daguerrotypických památek. Pro zajištění kvalitní ochrany daguerrotypií je nutné volit dostatečně prověřené a bezpečné konzervátorské a restaurátorské postupy. Ověření nových památkových postupů i komplexní studium degradace a poškození daguerrotypií vyžaduje vhodné laboratorní vzorky, jejichž povrchová struktura odpovídá jedinečné struktuře daguerrotypického obrazu. Takové vzorky by měly být připravovány postupem, který bude co nejpřesněji odpovídat historickému způsobu přípravy daguerrotypií a bude tak respektovat jejich historickou autenticitu. Pro postupy konzervace a restaurování je třeba porozumět procesu výroby a chemickému složení. Cílem této metodiky je vytvořit praktický a standardizovaný návod pro rekonstrukci daguerrotypického procesu v laboratorních podmínkách za účelem přípravy vzorků, které se z hlediska materiálu a struktury obrazu neliší od historických daguerrotypií.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 522 záznamů.   začátekpředchozí471 - 480dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.