Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 95 záznamů.  začátekpředchozí46 - 55dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza firmy v konkurenčním prostředí
Tužilová, Martina ; Šrédl, Karel (vedoucí práce) ; Hana, Hana (oponent)
Diplomová práce na téma Analýza firmy v konkurenčním prostředí se zabývá problematikou konkurenčního trhu v oblasti energetiky v Plzeňském kraji. V teoretické části je popsána charakteristika podniku a konkurence, která se detailněji eliminuje na další problematiky konkurenceschopnosti a konkurenčního prostředí. Dalším teoretickým východiskem práce je analýza prostředí firmy. Zde jsou popisovány jednak analýzy vnitřního prostředí, ale také podrobně klasifikována analýza vnějšího prostředí podniku. Teoretickou část završuje charakteristika SWOT analýzy. Cílem praktické části diplomové práce je rozbor konkurenčního prostředí aplikované na společnost Plzeňská teplárenská, a.s. Na základě předem určených pracovních hypotéz dochází k analýze jednotlivých problematik. Praktická část je na úvodu zaměřena popisem zkoumané společnosti a dále rozborem vnitřního a vnějšího prostředí Plzeňské teplárenské, a.s. V další fázi je koncipován popis hlavních produktů společnosti a je sestavena SWOT analýza, která také napomáhá k detailnějšímu rozboru předem určených pracovních hypotéz.
Firma v konkurenčním prostředí
Marvanová, Adéla ; Šrédl, Karel (vedoucí práce) ; Soukup, Alexandr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá konkrétní firmou působící v konkurenčním prostředí. První část práce pojednává o teorii firmy potřebné ke zpracování praktické části a jsou zde definovány klíčové pojmy. Podrobněji se práce zabývá pojmem podnik, jeho hlavními cíli, členěním a způsobem zakládání. Okrajově je zmíněna volba právní formy podnikání, kritéria každé z nich a také druhy podniků, které lze v České republice zakládat. Dále je věnována pozornost pojmům z oblasti konkurenčního prostředí a konkurenční strategie. V rámci zhodnocení firmy zvažuji dvě analýzy, TEMPLES A SWOT. Praktická část práce je zaměřena na analýzu konkrétního podniku v rámci trhu, ale také v rámci vnějšího i vnitřního prostředí. Jedná se o společnost DMA Praha s. r. o., která na trhu působí již 17 let. Nejprve je stručně představena a popsán její vznik, činnost, strategie řízení, složení a je zařazena do typu tržní struktury. Není opomenuta finanční situace firmy v krátkém a dlouhém období a porovnání v rámci nejužší konkurence. Zajímavým bodem této části práce jsou pobídkové trendy, které ovlivňují interní prostředí společnosti. Důraz je také kladen na analýzu daného konkurenčního prostředí v oblasti nabídky kompenzačních a zdravotnických pomůcek. Nejdůležitější poznatky a závěry jsou uvedeny v přehledných tabulkách popřípadě v grafu v další části. Potřebné poznatky byly použity k sestavení jednotlivých analýz, které posloužili k posouzení výkonnosti a konkurenceschopnosti daného podniku. Závěrem je poskytován komplexní pohled stavu společnosti a návrhy, které by výše zmíněné společnosti mohly být inspirací k jejímu rozvoji.
Analýza společnosti PHOENIX lékárenský velkoobchod, a.s. pomocí časových řad
Elbl, Luděk ; Marková, Světlana (oponent) ; Doubravský, Karel (vedoucí práce)
Smyslem této diplomové práce je finanční analýza vybrané společnosti s využitím základních metod a nástrojů finanční analýzy v průběhu tří let. Teoretická část se zabývá stručným seznámením s pojmem finanční analýza, jejím účelem a cílem při řízení podniku. Dále jsou v této části popsány zdroje informací pro finanční analýzu jako je rozvaha, výkaz zisku a ztrát a jejich vzájemné vztahy. Nakonec jsou zde charakterizovány metody finanční analýzy. V praktické části se tato práce zabývá nejprve charakteristikou vybrané společnosti a poté vlastní finanční analýzou provedenou pomocí jednotlivých metod. Kromě vlastního zhodnocení finanční situace firmy jsou použity některé ukazatele i pro srovnání postavení firmy na trhu. Závěr diplomové práce shrnuje poznatky získané aplikováním jednotlivých metod. Ukazuje na oblasti, ve kterých je firma silná a slabá a vývoj analyzované společnosti během sledovaných tří let a posoudit možnosti změn této společnosti ke zlepšení vy vývoji společnosti vzhledem k financování, využití finančních zdrojů, porovnání vývoje skladových zásob.
Rozvoj konkurenceschopnosti podniku
Šťáva, Štěpán ; Hlávková, Milada (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na vypracování návrhů pro posílení konkurenceschopnosti společnosti zabývající se vývojem, výrobou a prodejem elektronických svítidel se skleněnými nebo plastovými stínítky. Cílem této práce je na základě teoretických znalostí z odborné literatury a provedených analýz současného stavu společnosti zpracovat a následně zhodnotit návrhy opatření, které povedou k posílení konkurenceschopnosti této společnosti na českém trhu a zároveň přispějí k zajištění růstu tržeb firmy na tomto trhu.
Posílení konkurenceschopnosti firmy
Kryštofová, Ivona ; Mráček, Pavel (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem opatření, která by měla vést ke zvýšení konkurenceschopnosti dotčeného subjektu, který poskytuje služby v oblasti prodeje elektroniky, domácích potřeb a drogistického zboží. Nejprve je identifikována společnost, poté provedena analýza vnitřního a vnějšího okolí podniku a na základě výsledků jsou navržena opatření, která mají vést k posílení konkurenceschopnosti firmy.
Metodika tvorby konkurenční strategie ICT podniku působícího v klastru
Sládková, Jitka ; Břusková, Pavla (oponent) ; Koráb, Vojtěch (oponent) ; Pavelková, Drahomíra (oponent) ; Bartes, František (vedoucí práce)
Disertační práce uvádí jakým způsobem vytvořit konkurenční strategii zahrnující spolupráci s dalšími subjekty. Vymezuje konkrétní odvětví informačních a komunikačních technologií, včetně jeho specifik, která jsou velmi determinující pro úspěšný business. ICT odvětví je interdisciplinární a velmi globální. Patří mezi nejrychleji rostoucí odvětví s nejnižší úrovní jazykové bariéry a tudíž potenciálem světové expanze společnosti v případě úspěchu. Komunikační technologie se staly nedílnou součástí IT, čímž značně rozšířily možnost aplikace informačních technologií do dalších odvětví (energetika, bankovnictví, zdravotnictví atd.) Trh je značně globalizován a jedna společnost dosahuje velmi malé síly. Proto je spolupráce mezi podniky vítanou formou dobývání určitých strategických cílů, jako jsou nové trhy či vývoj nových produktů a služeb. Kromě specifikace vymezeného odvětví je součástí disertační práce zmapování konkurenčních strategií a strategických aliancí. Podrobně je rozvedena problematika klastrů, neboť právě tato forma strategické spolupráce byla zvolena jako velmi vhodná (navazující na specifika odvětví). Na základě teoretického poznání proběhl výzkum, jehož výsledky byly vyhodnoceny prostřednictvím programů MS Excel a STATISTICA. Výsledky ukázaly klíčové faktory a aktivity, včetně rizikových míst v rámci klastrů, jejich fungování a přínosů členským podnikům. Všechny výše uvedené skutečnosti se odráží v hlavním cíli disertační práce, kterým je vytvoření metodiky zahrnutí působení v klastru do konkurenční strategie firmy.
Posilování konkurenceschopnosti podniku
Kheilová, Eliška ; Mráček, Pavel (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o firmě živnostníka podnikající na výrobním trhu. Živnostník provozuje řemeslnou výrobu, obor truhlářství, modelářství. Práce monitoruje pozici podnikatele vzhledem ke konkurenci na trhu. Na základě analýz navrhuje živnostníkovi, jak zlepšit svoje postavení v konkurenčním boji. Práce nabízí konkrétní opatření ke zvýšení konkurenceschopnosti podniku.
Rozvoj konkurenceschopnosti firmy Jirasgames a.s.
Lelek, Jakub ; Mandík, Igor (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Rozvoj konkurenceschopnosti firmy Jirasgames, a.s. se zaměřuje na návrhy vedoucí k zvýšení konkurenceschopnosti a celkovému rozvoji firmy. Cílem mé práce je posoudit současný stav společnosti za pomoci teoretických znalostí čerpaných v z odborné literatury. Navrhnout řešení směřující k rozvoji konkurenceschopnosti a následně vyhodnotit přínosy.
Návrh obchodní strategie podniku
Bárta, Lukáš ; Koleňák, Jiří (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tvorbou obchodní strategie pro rozvoj malé firmy. Především jde o zlepšení konkurenceschopnosti a rozšíření pobočkové sítě maloobchodních prodejen se sýry. Práce je zpracována na základě teoretických poznatků. V analytické části je analyzován současný stav a na základě výsledků je v navržena obchodní strategie pro rozvoj firmy.
Návrh strategie pro zvýšení konkurenceschopnosti taneční školy Danza
Pikalová, Hana ; Veselá, Jitka (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce sleduje problematiku konkurenceschopnosti a návrh strategie pro její zvýšení pro taneční školu Danza. Základem pro tvorbu strategie jsou údaje získané na základě teoretických poznatků, aplikace dotazníkového šetření a z analýz obecného, oborového a interního prostředí a SWOT analýzy. Výstupem diplomové práce jsou, na základě zpracování a vyhodnocení zjištěných údajů, návrhy jednotlivých prvků strategie podle složek marketingového mixu. Návrh strategie je předpokladem k posílení konkurenceschopnosti taneční školy Danza a vytvoření její stabilní pozice na trhu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 95 záznamů.   začátekpředchozí46 - 55dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.