Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  začátekpředchozí45 - 54dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ekonomická analýza změny vozového parku z klasických na alternativní pohony
Růžičková, Tereza ; Geuss, Erik (vedoucí práce) ; Branžovský, Antonín (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá čistou mobilitou, která se stává jedním z aktuálních témat dnešní společnosti. Omezené zásoby ropy a stav životního prostředí vedou vlády vyspělých zemí k zavádění alternativních paliv v dopravě. Cílem práce je objasnit ekonomické náklady a užitky praktické aplikace čisté mobility a odpovědět na otázku, zda je přechod na alternativní paliva ekonomicky racionální. Tato odpověď je ovlivněna mnoha faktory a závisí na druhu alternativního paliva, na legislativním rámci dané země, povědomí společnosti a jiných. Silnou stránkou alternativního paliva CNG je hlavně nižší cena paliva stejně jako u elektromobility. Slabinou těchto paliv je nedostatečná síť plnících/dobíjecích stanic. Ekonomickou analýzou obměny vozového parku České inspekce životního prostředí je dokázáno, že za současných podmínek je méně nákladný provoz vozidla s pohonem na CNG včetně započítání společenských nákladů na vypouštěné emise.
Technicko-ekonomická studie výroby komerčního LNG v ČR
Obergruber, Michal ; Špaček, Miroslav (vedoucí práce) ; Hönig, Vladimír (oponent)
Vzhledem k docházejícím zásobám ropy a stávajícím problémům se znečišťováním životního prostředí je stále větší potřeba po alternativních zdrojích energie. Vedle ropy se ukazuje jako perspektivní palivo stlačený nebo zkapalněný zemní plyn. U LNG se do roku 2030 predikuje spotřeba sto milionů Nm3/rok. Tato práce si dává za cíl zpracovat předběžnou studii proveditelnosti pro výrobu LNG v České republice, která by dokázala pokrýt tuto predikovanou poptávku. Ekonomické pojetí problematiky spojené s chemicko-inženýrským přístupem dává komplexní informace o daném tématu. Výsledky ukazují, že myšlená továrna bohužel nebude rentabilní, jelikož v porovnání s aktuální cenou LNG dováženého do evropských přímořských terminálů, by byla cena vyráběného produktu v uvažované továrně zhruba dvojnásobná.
Agropelety pro domovní kotle
Čaňo, Lubomír ; Milčák, Pavel (oponent) ; Lisý, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vlastnostmi agropelet a jejich spalováním v domovních spalovacích zařízeních. V úvodu první části práce je nejprve popsáno, co jsou to agropelety a jak se vyrábí. Následuje charakteristika agropelet jako paliva a srovnání s ostatními tuhými palivy. Závěr první části je věnován samotnému spalování a tvorbě emisí v jeho průběhu. Druhá část bakalářské práce je zaměřena na praktické ověření vlastností vybraných agropelet jako paliva. Obsahuje také experimentálně naměřené hodnoty emisí při jejich spalování.
Vlastnosti alternativních paliv z biomasy
Krejčiřík, Jiří ; Milčák, Pavel (oponent) ; Lisý, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vlastnostmi alternativních paliv z biomasy a jejich spalováním v domovních spalovacích zařízeních se zaměřením na tvorbu emisí tuhých znečišťujících látek. V první kapitole práce je nejprve popsáno, co jsou to tuhá alternativní paliva, jak se vznikají a jaké jsou jejich vlastnosti jako paliva. Ve druhé části je popsáno spalování alternativních paliv z biomasy se zaměřením na tvorbu emisí. Třetí kapitole bakalářské práce je zaměřena na experimentální ověření palivových vlastností alternativních paliv z biomasy. Dále je zde praktické ověření tvorby emisí se zaměření na tvorbu tuhých znečišťujících látek.
Budoucí trendy pro pohonné jednotky osobních vozidel
Bureš, David ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá existujícími a potenciálními principy pohonů osobních automobilů, zhodnocením jejich výhod a nevýhod z hlediska účinnosti, emisí a vibračního působení. Porovnává tyto způsoby pohonů s těmi, které jsou využívány v současné době. Predikuje pravděpodobnost využití daných variant v letech 2020 až 2040.
Budoucí trendy pro pohonné jednotky nákladních vozidel
Střítežský, David ; Prokop, Aleš (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato rešeršní práce se zabývá možnostmi alternativních pohonů nákladních vozů. Zhodnocuje jejich výhody, nevýhody a pravděpodobnost jejich budoucího rozšíření, především v Evropě. V práci je uvedeno několik příkladů alternativních pohonů, které jsou v různých stádiích realizace. Na závěr následuje zamyšlení nad pohonem, který by v budoucnu dokázal nahradit tradiční spalovací motor.
Vliv inertních plynů na charakteristické parametry spalování
Hudák, Igor ; Jegla, Zdeněk (oponent) ; Odstrčil, Miloslav (oponent) ; Hájek, Jiří (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá výzkumem vlivu inertních plynů obsažených v alternativních plynných palivech na parametry spalovacího procesu. Mezi tato paliva patří například generátorový plyn, koksárenský plyn anebo bioplyn. Jejich energetický potenciál zůstával dlouhou dobu nevyužit, protože se z části jednalo o odpadní plyny. V porovnání s ušlechtilým palivem jako je zemní plyn se tyto plyny vyznačují rozdílnými fyzikálně-chemickými vlastnostmi, zejména nižší výhřevností. Na základě podmínek, které panovaly při jejich vzniku, se jejich složení může v průběhu produkce měnit. Nižší výhřevnost je dána především přítomností inertních plynů, které se přímo nezúčastňují spalování, a teplo spíše odebírají. Za určitých podmínek je tento typ paliva možné spalovat na standardních typech hořáků, ale i tak jejich provoz nemusí být zdaleka bezproblémový. Pro dosažení požadovaného výkonu jako s ušlechtilými palivy je nutné hořákem protlačit mnohem větší množství nízko-výhřevného paliva, což geometrie hořáku nemusí umožnit. Po nezbytném teoretickém úvodu, kde je zhodnocena současná situace v oblasti výzkumu plynných nízko-výhřevných paliv a přidávání inertních plynů do ušlechtilého paliva se práce věnuje problematice tvorby emisí oxidu dusíku (NOx) a shrnuje technologické postupy aplikovatelné na procesních hořácích pro potlačení jejich tvorby. Dále jsou kategorizována paliva z různých alternativních zdrojů, včetně popisu jejich složení a jejich vlastností. V souvislosti s těmito palivy byla vytvořena simulace spalování v bilančním software a byl proveden výpočet fyzikálně-chemických vlastností. Součástí práce je návrh a konstrukce dvou zařízení. Jedním z nich je experimentální směšovací stanice pro přípravu nízko-výhřevných paliv umožňující připravit palivo ze 4 různých plynů. Druhým produktem je hořák na nízko-výhřevná paliva. Nedílnou součástí práce je popis přípravy a vyhodnocení experimentálního měření. V průběhu experimentu byly do zemního plynu postupně přimíchány oxid uhličitý a dusík. Tyto plyny dokázaly snížit výhřevnost paliva až na hodnotu 10,7 MJ/mN3. Postupně byl vyhodnocen vliv inertních plynů na emise NOx, stabilitu a charakteristické vlastnosti plamene, teplotu spalin, teploty v plamenu v horizontální rovině spalovací komory a v neposlední řadě také na tepelné toky do stěny spalovací komory a termickou účinnost. Všechny zmíněné parametry byly postupně vyhodnoceny na třech typech hořáků: hořák se stupňovitým přívodem paliva, hořák se stupňovitým přívodem spalovacího vzduchu a speciálně navržený hořák na nízko-výhřevná paliva. Obecný trend byl takový, že po přidání inertního plynu do paliva dochází ke snížení teplot v plamenu a v důsledku toho i ke snížení koncentrace emisí NOx ve spalinách. Největšího snížení NOx bylo dosaženo po přidání oxidu uhličitého, přidávání dusíku mělo efekt méně výrazný. Ve velké míře však také záleží na konstrukci hořáku. Ve většině případů došlo po přidání inertního plynu do paliva ke zkrácení plamene, s čímž korespondovaly také zjištěné hodnoty tepelných toků, kdy více tepla z horkých spalin bylo do stěn komory přeneseno blíže k hořáku.
Alternativní paliva pro vznětové motory
Baránek, Adam ; Mauder, Tomáš (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Spalovací motory se staly součástí každodenního života. Se stále ubývajícími zásobami ropy a s rostoucími poukazy na škodlivost jejího spalování na životní prostředí se stále více rozvíjí použití alternativních paliv. V této práci bude nastíněn přehled o nejčastěji používaných alternativních palivech ve vznětových motorech s výčtem jejich výhod a nevýhod, možnostmi současného použití a potenciálem pro další vývoj.
Vlastnosti agropelet
Němeček, David ; Špiláček, Michal (oponent) ; Lisý, Martin (vedoucí práce)
Tato práce řeší problematiku spalování agropelet a s tím související výhody a nevýhody jejich použití ve spalovacích zařízeních. V práci je nejprve rozdělena biomasa, přičemž se zaměřuje hlavně na rostlinnou biomasu a představuje některé její používané druhy, které se využívají k výrobě paliv. V další části se řeší problematika výroby pelet, jaké jsou výhody a nevýhody a případné rady pro kvalitnější pelety. Ve finální teoretické části se řeší přímo spalování tohoto paliva. Jedná se o vlastnosti pelet při spalování, jaké při spalování nastávají problémy, práce také pojednává o emisích vznikajících při spalování agropelet. V poslední části se práce zabývá experimentálním zjišťováním vlastností agropelet a rostlinných paliv jako takových a následným porovnáním se dřevní biomasou a tabulkovými hodnotami.
Omezování emisí CO2 v letecké dopravě
Fričová, Barbora ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Kaddour, Mirvat (vedoucí práce)
Témou tejto diplomovej práce je obmedzovanie emisií oxidu uhliitého v leteckej doprave. Je to aktuálna téma, pretože celosvetovo stúpol záujem verejnosti o zneisovanie životného prostredia. Reakciou na záujem bolo vytvorenie rôznych zmlúv, štandardov a obmedzení vypúšania emisií oxidu uhliitého. Práca je rozdelená na niekoko astí. Prvou z nich je zmapovanie globálnej leteckej prevádzky a vypúšania emisií. Druhá as sa zaoberá prístupom Európy k riešeniu problematiky obmedzovania emisií oxidu uhliitého. Nasleduje popis letectva a emisného CO2 štandardu organizácie ICAO. Súasou práce je aj prehad použitia biopalív v letectve a ich cenových relácií. Na záver sú zhrnuté poznatky obsiahnuté v tejto diplomovej práci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   začátekpředchozí45 - 54dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.