|
Postavení žen na trhu práce
Urbánková, Petra ; Lapáček, Michal (advisor) ; Kotýnková, Magdalena (referee)
Bakalářská práce se zabývá problémem uplatnění žen - matek na trhu práce. Historický nástin vývoje na trhu práce umožnil vysvětlit některé aspekty chování mužů a žen ve společnosti. Emancipace žen a jejich touha po nezávislosti a profesním růstu s sebou přinesla problém ve formě slučitelnosti profesního a rodinného života. Práce se zaměřuje na nerovné postavení žen a mužů na trhu práce, na rozdíly ve mzdách mužů a žen, na podporu mladých rodin ze strany státu, ale také ze strany partnera jak v České republice tak i v zahraničí.
|
|
Men and women in advertisement
Juráň, Michal ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Koplíková, Dana (referee)
This study/essay is engaged in display of men and women in advertisement, common stereotypes, symbolism, genders. Slightly describing essential theory and knowledge of this problem in the first chapter. The aim of this dissertation is analysis and evaluation of results acquired by electronic interviews on the topic of displaying men and women in advertisement and also summarized content analysis of tv commercials in light of picturing/portraying men and women in advertisement.
|
|
Ženy s malými dětmi, flexibilní formy práce a harmonizace pracovního a rodinného života
Haklová, Helena ; Bedrnová, Daniela (advisor) ; Francová, Tereza (referee)
Diplomová práce se zabývá problematikou harmonizace pracovního a rodinného života z pohledu českých žen na mateřské resp. rodičovské dovolené, které zároveň vykonávají placenou práci, a možností využití flexibilních forem práce. V teoretické části jsou představena tři hlavní témata: postavení žen v domácnosti a na trhu práce, role státu, flexibilní formy práce. Empirická část práce je věnována výsledkům kvalitativního výzkumu, který byl proveden se vzorkem deseti rodin s malými dětmi, resp. s deseti ženami a jejich partnery. Hlavním cílem bylo zjistit motivaci těchto žen a o jaké formy práce se jedná, resp. jedná-li se o flexibilní formy práce. Výzkum byl realizován pomocí hloubkových rozhovorů a následně zpracován metodou obsahové analýzy.
|
|
Žena na trhu práce
Nováková, Gabriela ; Kadeřábková, Jaroslava (advisor) ; Kouřilová, Jana (referee)
Má diplomová práce se věnuje problematice ženy na trhu práce. Pro vysvětlení současného stavu, je nutné se zaměřit i na historický vývoj, který postupně měnil situaci ženy, a sice od ženy v domácnosti až k pracující ženě. Je zajímavé sledovat, jak se s postupem času odkládá zakládání rodiny a důležitým aspektem se stává pracovní uplatnění. Dotazníkové šetření se zaměřuje právě na harmonizaci rodinného a pracovního života a na postup ve vnímání této problematiky. V uplatnění žen na trhu práce hrají významnou úlohu, kromě role státu, i neziskové organizace, které se snaží zaměřit na konkrétní problém a řešit ho. Velmi obtížnou situaci na trhu práce mají obecně ženy, ať už jde o ženy s malými dětmi, starší ženy, či ženy s jinou barvou pleti. Ještě závažnější je kumulace handicapů, z nichž mezi nejzávažnější patří zdravotní postižení a nízká kvalifikace. Práce se zaměřuje nejen na problematiku zaměstnávání těchto žen, ale i na možné cesty, jak jejich situaci zlepšit.
|
|
Muži a ženy v reklame
Rusnáková, Miroslava ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Boček, Martin (referee)
Diplomovová práca sa zaoberá zobrazovaním mužov a žien v reklame, tým ako sú vykresľovaní, aké sú ich typické úlohy, role v reklame. Zisťuje, či sú v reklame osoby vyobrazované vo svojich typicky prisudzovaných vlastnostiach, tzv. genderových stereotypoch. Neopomína taktiež pojmy ako sexizmus a diskriminácia a porovnáva, ako sa to u jednotlivých pohlaví.
|
| |
| |