Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 129 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti využití muzikoterapie v rámci primárního vzdělávání
Bezoušková, Tereza ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
V diplomové práci si kladu za cíl využít technik muzikoterapie jako prostředku ke zmírnění projevů poruch pozornosti. Dále se v práci zabývám aplikací těchto aktivit k začlenění vybraných žáků do kolektivu. Také se soustředím na to, jak muzikoterapie napomáhá k osobnostnímu a sociálnímu rozvoji žáka. V teoretické části představuji pojem Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, jakožto jednu ze zásadních proměn primárního vzdělávání v rámci kurikulární reformy. Rovněž se v této kapitola zabývám tématem inkluze, podpůrných opatření a klíčových kompetencí. Dále v této části věnuji pozornost muzikoterapii, jejím metodám, směrům a možnostem využití v rámci hudební výchovy. V kapitole Specifické poruchy pozornosti, učení a aplikace muzikoterapie v rámci reedukace nabízím představení specifických poruch, přičemž se podrobněji zaměřuji na ADHD, ADD, dyslexii a mutismus. Poukazuji také na využití metod muzikoterapie jako reedukačních prostředků a nabízím spektrum muzikoterapeutických her, které jsou ve výzkumné části prakticky vyzkoušeny. Ve výzkumné části se zabývám praktickou aplikací muzikoterapeutických aktivit v rámci vyučovacích hodin. Aktivity jsou sjednoceny do tematických celků, přičemž každá z nich je individuálně upravena pro žáka se specifickou poruchou. Jednotlivé potřeby a cíle...
Uplatnění expresivních terapií v oblasti psychopedie
Kuncová, Tereza ; Volemanová, Marja Annemiek (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Tématem této bakalářská práce je uplatnění prvků expresivních terapií u lidí s mentálním postižením. V teoretické části se čtenář v několika kapitolách seznámí s problematikou mentálního postižení, etiologií a klasifikací mentálního postižení, právy lidí s mentálním postižením, jak a kde mohou tito lidé trávit volný čas a dále se dozví základní informace o terapiích využívaných ve speciální pedagogice. Rozpracovány jsou především expresivní terapie - muzikoterapie, arteterapie, biblioterapie, dramaterapie a tanečně pohybová terapie. Na tuto část navazuje část praktická, kdy je prováděno výzkumné šetření kvalitativní metodou. Pomocí nestandardizovaného, nestrukturovaného pozorování v trvání pěti měsíců, je ve Studiu Oáza, volnočasovém centru pro lidi s mentálním postižením, prováděn výzkum. Studio Oáza pořádá zájmové kroužky a aktivity pro lidi s mentálním postižením. Výzkum je realizován v rámci dvou zájmových kroužků, hudebně pohybová výchova a výtvarný kroužek, na kterých jsou využívány prvky expresivních terapií, a to muzikoterapie a arteterapie. Ze dvou skupin účastnících se těchto aktivit je vybráno po třech klientech z každé skupiny, na kterých jsou demonstrovány účinky těchto prvků expresivních terapií. Cílem výzkumu je zjištění, jak mohou prvky expresivních terapií, především muzikoterapie...
Muzikoterapie a její využití u dětí se zdravotním postižením
NOVÁKOVÁ, Veronika
Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá pojmem a definicí muzikoterapie, historií, cíli, metodami muzikoterapie a také organizacemi, ve kterých muzikoterapie působí. Práce se zabývá spojitostí muzikoterapie a dětí se zdravotním postižením. Téma zdravotní postižení je v práci popsáno v kategoriích. Obsahuje druhy zdravotních postižení, spojitost zdravotně postižených dětí a muzikoterapie. Také se zabývá funkcí muzikoterapeuta a seznamuje s různými terapeuty, kteří u nás působí. Praktická část obsahuje můj osobní projekt, který se skládá ze tří vyučovacích hodin po 45 minutách. Využila jsem toho, že mám ve svém okolí mentálně postižené dítě a zorganizovala jsem s ním hodiny muzikoterapie.
Vliv hudby na osobnostní rozvoj u lidí v mezních životních situacích
ŠMÍDOVÁ, Miloslava
Diplomová práce zkoumá vliv hudby na osobnostní rozvoj u lidí v mezních životních situacích. V teoretické části představuje hudbu v její historii, její působení na osobnostní rozvoj člověka a způsoby vyrovnávání se s náročnými životními situacemi. Dokumentuje životní příběhy lidí, kteří se ocitli v limitovaných životních situacích a řešili je pomocí hudby a hudebním sebevzděláváním. Zkoumá, a z pozice hudebního pedagoga hodnotí, jak hudba ovlivnila kvalitu jejich života při zdravotní disabilitě a sociální exkluzi. Zvolená strategie kvalitativního výzkumu za použití techniky strukturovaného rozhovoru s třemi respondenty umožnila získat relevantní odpovědi na výzkumné otázky, jak s pomocí hudby prožívali náročné životní situace, jak se s nimi vyrovnávali, a jak prožívání jejich náročných životních situací posoudil hudební pedagog. Diplomová práce potvrdila předpoklad, že hudbu jako umění i jako nástroj muzikoterapie lze využívat v přímé sociální práci s lidmi, kteří se ocitnou v náročných životních situacích, jako prostředek ke zkvalitnění jejich života.
Využití prvků muzikoterapie k usnadnění adaptace dětí na mateřskou školu
Včeláková, Markéta ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
ASTRAKT Diplomová práce se zabývá prvky muzikoterapie a muzikoterapeutickými hrami, které byly využity k usnadnění adaptace dětí na mateřskou školu. V teoretické části přiblížím pojem muzikoterapie, její definice, historický vývoj, metody muzikoterapie a působení hudby na dítě batolecího a předškolního věku. Přiblížím problematiku adaptace dětí na mateřskou školu. Využila jsem znalostí z odborné a metodické literatury, které se vážou k danému tématu. V praktické části jsem vytvořila metodický list, jenž se skládá z muzikoterapeutikých činností a her, které byly aplikovány na dvou až tříleté děti při vstupu do mateřské školy. Zároveň provedla vyhodnocení činností z metodického listu. Při vyhodnocování výzkumu bylo zjištěno, že prostřednictvím promyšlených a opakujících se muzikoterapeutických prvků lze zabránit adaptačním problémům.
Využití rytmické stimulace ve fyzioterapii u pacientů se získaným poškozením mozku
Norková, Hana ; Gerlichová, Markéta (vedoucí práce) ; Dědková, Miriama (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Hana Norková Vedoucí práce: PhDr. Markéta Gerlichová, PhD. Konzultantka práce: Mgr. Silvie Táborská Oponent práce: Název bakalářské práce: Využití rytmické stimulace ve fyzioterapii u pacientů se získaným poškozením mozku Abstrakt bakalářské práce: Tématem bakalářské práce je využití rytmické stimulace ve fyzioterapii u pacientů se získaným poškozením mozku. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje 4 oddíly. První oddíl je věnován získanému poškození mozku. V druhém oddílu je popsán motorický systém a struktury podílející se na jeho řízení. Třetí oddíl shrnuje informace o muzikoterapii, neurologické muzikoterapii, rytmické stimulaci v technikách neurologické muzikoterapie, hudbě, rytmu a jejich vlivu na lidský mozek. V posledním oddílu je podrobněji popsaná technika Therapeutic Instrumental Music Performance, jejíž prvky jsou dále využity v praktické části. Praktická část obsahuje dvě kazuistiky pacientek po cévní mozkové příhodě s poruchou motoriky horních končetin. Při terapiích jsou aplikovány prvky techniky Therapeutic Instrumental Music Performance. U obou pacientek jsou využity čtyři hudební nástroje za doprovodu metronomu. Na každý hudební nástroj se hraje určitými specifickými pohyby. Je sledována synchronizace tempa s pohyby...
Vliv relaxační hudby a využití technik muzikoterapie a choreoterapie při práci s mentálně postiženými jedinci
KOTALOVÁ, Michaela
Práce se zabývá vlivem relaxační hudby, muzikoterapie a choreoterapie při práci s mentálně postiženými jedinci. Dále se zabývám relaxační hudbou, relaxací a rehabili-tací. Popisuji též muzikoterapii, její druhy, metody a cíle a poslední část teorie věnuji choreoterapii. Další část obsahuje jednotlivé činnosti, které můžeme provádět s mentálně postiženými jedinci a nejen s nimi. Všechny konkrétní činnosti jsou rozděleny dle určité terapie. Tato práce se zabývá vlivem jednotlivými terapií na mentálně postižené jedince, ale může posloužit i jako námět pro ostatní lidi, kteří by se chtěli terapiím věnovat, nebo kteří pracují s těmito jedinci.
VLIV HUDBY NA OSOBNOSTNÍ ROZVOJ U LIDÍ V MEZNÍCH ŽIVOTNÍCH SITUACÍCH
ŠMÍDOVÁ, Miloslava
Diplomová práce zkoumá vliv hudby na osobnostní rozvoj u lidí v mezních životních situacích. V teoretické části představuje hudbu v její historii, její působení na osobnostní rozvoj člověka a způsoby vyrovnávání se s náročnými životními situacemi. Dokumentuje životní příběhy lidí, kteří se ocitli v limitovaných životních situacích a řešili je pomocí hudby a hudebním sebevzděláváním. Zkoumá, a z pozice hudebního pedagoga hodnotí, jak hudba ovlivnila kvalitu jejich života při zdravotní disabilitě a sociální exkluzi. Zvolená strategie kvalitativního výzkumu za použití techniky strukturovaného rozhovoru s třemi respondenty umožnila získat relevantní odpovědi na výzkumné otázky, jak s pomocí hudby prožívali náročné životní situace, jak se s nimi vyrovnávali, a jak prožívání jejich náročných životních situací posoudil hudební pedagog. Diplomová práce potvrdila předpoklad, že hudbu jako umění i jako nástroj muzikoterapie lze využívat v přímé sociální práci s lidmi, kteří se ocitnou v náročných životních situacích, jako prostředek ke zkvalitnění jejich života.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 129 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.