Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Modifikace plánu výstavby liniové stavby
Mudrák, Miroslav ; Kocanda,, Pavel (oponent) ; Nový, Martin (vedoucí práce)
Předložená práce se zabývá modifikací plánu realizace liniové stavby, pomocí úpravy smluvních podmínek. Teoretická část v úvodu popisuje témata projektové řízení staveb, zadávání veřejných zakázek a dopravní politika České republiky. Dále mapuje historii, stav a rozvoj dálniční sítě. V závěru představuje modernizovaný úsek dálnice D1. Praktická část se zabývá aplikací modifikovaného řešení na projektu Modernizace dálnice D1 – úsek 22, zavedením směnného provozu při výstavbě. Řeší zejména vliv směnného provozu na etapizaci výstavby, časový plán, finanční plán a porovnává pozitivní stránky řešení proti negativním. Závěrem je provedeno vyhodnocení efektivity skutečné a modifikované varianty výstavby.
Analýza potencionálních dopadů zavedení mýtného pro vozidla pod 3,5 tuny v České repulice
Srnka, Jan ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Řežábek, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou potencionálních dopadů při zavedení mýtného pro vozidla pod 3,5 tuny. Cílem práce je zhodnocení možných dopadů a vydání doporučení vládě, zda přistoupit k zavedení mýtného. K naplnění tohoto cíle byla využita kvantitativní metoda dotazníkového šetření, která zjišťovala dopad při zavedení mýtného ve výši 0,40 Kč na kilometr pro vozidla pod 3,5 tuny a zároveň analýza dostupných dat ohledně dopravy, nehod a úmrtí na českých silnicích. V teoretické části je popsán současný systém dálničních známek, historie dálnic a jejich současný stav, systém v evropských zemích a teoretické aspekty cost-benefit analýzy. V praktické části jsou počítány náklady tří tras pro zjištění celkových nákladů jízdy při využití placených úseků a při objíždění placených úseků za současného stavu a při zavedení mýtného a dále možné dopady při objíždění placených úseků z důvodu zavedení mýtného pro vozidla pod 3,5 tuny. Závěr diplomové práce shrnuje nejdůležitější poznatky a upozorňuje na možné negativní dopady.
Most na dálnici
Juřicová, Markéta ; Řehulka, Martin (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem šikmého dálničního mostu přes údolí potoka Pustějovského. Ze tří navrhovaných variant je vybrán dvoutrámový spojitý nosník o třech polích. Statický výpočet je vypracován podle evropských norem- Eurokódu. Konstrukce je navržena a posuzována pro mezní stavy dočasných a trvalých zatěžovacích podmínek. A dále je vypracována detailní a přehledná výkresová dokumentace, vizualizace mostu a stavební postup.
Návrh mostu na dálnici D1 (Jánovce - Jabloňov)
Kopřiva, Jan ; Nováček, Jan (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout most přes údolí na dálnici D1. Délka nosné konstrukce je 170m. Nosná konstrukce je tvořena předpjatým nosníkem o 4 polích. Délka polí je 36+48+48+36m. Konstrukce je vyšetřena v provozních stádiích i ve fázích výstavby dle platných norem.
Dalniční most u Soběslavi - příprava, realizace a řízení stavby
Topinka, Jiří ; Špinar, Petr (oponent) ; Hrazdil, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce zpracovává Stavebně technologický projekt a realizaci dálničního mostu u Soběslavi, na trase dálnice D3, úsek D3 Tábor – Veselí nad Lužnicí, konkrétně SO 7-216 Most přes silnici III/15527, Černovický potok a biokoridor v km 94,100. Jedná se o trvalý silniční most o 25 polích se spojitou konstrukcí z prefabrikovaných, podélně předpjatých betonových nosníků, spřažených betonovou deskou.
Dálniční most přes údolí potoka Polančice
Dvořáková, Anna ; Pachl, Radek (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem dálničního mostu přes údolí potoka Polančice a přes polní cestu. Jsou navrženy 4 varianty přemostění, z nichž je vybrána varianta dvoukomorového nosníku o čtyřech polí. Je zpracován podrobný statický výpočet a most je posouzen na mezní stavy pro dočasné i trvalé návrhové situace dle evropských norem-Eurokódů. Je vypracována podrobná i přehledná výkresová dokumentace, vizualizace mostu a stavební postup.
Studie MÚK silnic R43 s I/43
Libichová, Jana ; Janda, Michal (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá řešením mimoúrovňové křižovatky na rychlostní silnici R43 se silnicí I/43, v úseku Černá Hora-Svitávka. A dále se zabývá úpravou a optimálním rozmístěním dopravních uzlů souvisejících s touto stavbou. Součástí řešení je návrh II/150 a III/37429 a jejich napojení na stávající komunikace. Úprava tras je provedena v nezbytném rozsahu a s návrhem optimálního rozmístění dopravních uzlů tak, aby výsledkem práce bylo nejlépe vyhovující dopravní a ekonomické řešení s minimálními dopady na životní prostředí.
Jak vzdálenost od dálnice ovlivňuje ceny domů v ČR?
Černíková, Kateřina ; Lahvička, Jiří (vedoucí práce) ; Mirvald, Michal (oponent)
Tato práce měří vliv vzdálenosti domu od dálnice na jeho cenu. Dle teorie je předpokladem, že domy ležící blíže dálnici budou dražší díky lepší dostupnosti do jiných měst. Analýza byla provedena za použití metody hedonické ceny na 1.055 domech ležících v Kraji Vysočina a okrese Benešov nabízených na serveru sreality.cz v roce 2012. Bylo zjištěno, že v okolí dálnice D1 každá další minuta potřebná k přepravě na nájezd na dálnici snižuje hodnotu domu o 0,4 %, to však s jistotou platí až pro domy ležící dále než 1km od dálnice. Pokud je dům mezi 0 -- 400 metry od dálnice, pak je jeho cena (ceteris paribus) nižší v řádu desítek procent (cca o 60 %). Tento rozdíl je přisuzován negativním externalitám produkovaným dálnicí. Na rozdíl od předešlých studií nebyla prokázána žádná prémie pro domy ležící ve velké vzdálenosti od dálnice.
Drobní zemní savci podél přirozených a antropogenních krajinných bariér
BOHDAL, Tomáš
Disertační práce shrnuje výsledky studia drobných zemních savců (Eulipotyphla, Rodentia) podél přirozených (vodní toky) a antropogenních (pozemní komunikace) krajinných bariér. Ukazuje na zajímavý fenomén odvodňovacích příkopů pozemních komunikací jako přechodného migračního prostředí, dále posuzuje úroveň lokomoční aktivity, míru strukturovanosti subpopulací a četnost překonávání vodních toků u vybraných druhů hlodavců. Svými výsledky přispívá k řeńení problematiky vlivu těchto krajinných struktur na druhovou diverzitu, pozemní mobilitu či genetickou strukturu drobných zemních savců.
Public Private Partnership and PPP project of construction higwways in Slovakia
Vitko, Juraj ; Kapinusová, Jana (vedoucí práce) ; Štěpánek, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá novodobým fenoménem v zajišťování veřejných statků a to pomocí Public Private Partnership. V první části se pokusím shrnout to nejdůležitější z teoretických znalostí o PPP. Na úvod vymezit základní pojmy příslušející tématu PPP, definovat co vůbec PPP je, načrtnout teoretické možnosti systematického využívání PPP, vymezit základní charakteristiky, základní typy PPP, výhody a nevýhody PPP, a na závěr teoretický průběh PPP projektu. V další části bych chtěl představit připravovaný PPP projekt výstavby dálnic a rychlostních komunikací na Slovensku. Pokusím se ho analyzovat, hlavně po finanční stránce, nastínit dopady na státní rozpočet po dobu trvání projektu a porovnat financování formou PPP a PSC. V závěru mé bakalárskej práce bych chtěl zdůraznit úspěch a neúspěch PPP projektů v zahraničí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.