Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 200 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hmyz - námět pro výtvarné činnosti v mateřské škole
SNĚŽÍKOVÁ, Anna
Tématem bakalářské práce jsou výtvarné činnosti na téma hmyz u dětí předškolního věku. Teoretická část se zabývá vývojem dítěte předškolního věku a vývojem dětského výtvarného projevu, dále pak environmentální výchovou v předškolním věku, jejími cíli, prostředky a metodami. Pro hlubší prozkoumání tématu obsahuje teoretická část i kapitolu zaměřující se na hmyz ve výtvarném umění. V praktické části jsou uvedeny realizované výtvarné lekce, přičemž každá z lekcí se soustředí především na jeden druh hmyzu. Součástí každé lekce je i její následné zhodnocení, obsahující mimo jiné odpovědi na výzkumné otázky. Odpovědi byly formulovány na základě předchozího průběžného strukturovaného pozorování. Cílem bakalářské práce je pojmout téma hmyz jako specifický námět pro výtvarné činnosti dětí v mateřské škole. A sledovat, jak se mění vztah a postoj dětí k hmyzu a také zájem o něj.
Tvorba naučné trasy pro děti předškolního věku
MAZÁKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se zabývá environmentální výchovou v mateřské škole a tvorbou naučné trasy. Teoretická část práce obsahuje informace a základy historie environmentální výchovy. Zaměřuje se také na legislativní zakotvení v rámci České republiky a předškolního vzdělávání. V neposlední řadě seznamuje s konkrétním využitím environmentální výchovy v mateřských školách. Zaměřuje se na cíle a vhodné metody pro předškolní vzdělávání. V praktické části byla využita metoda přírodovědných vycházek a naučné stezky a byly vytvořeny naučné trasy pro děti předškolního věku. Trasy byly situovány do konkrétní oblasti Křemežska, jež bývá často cílem procházek MŠ Chlum a je v docházkové vzdálenosti i pro MŠ Křemže. V této lokalitě se nachází louky, les, potůček, potok, mlýnský náhon, lipová alej a mlýn. Je přístupná pro pěší, leží mimo hlavní dopravní cestu. Na naučných trasách byly vytvořeny tři výukové programy na témata Voda, Rostliny a Neživá příroda. V každém programu je šest zastavení, jimiž provádí konkrétní víla či skřítek dle tématu. Vznikl metodický materiál pro pedagogy místních mateřských škol, který obsahuje obecné informace o trasách a detailně popisuje jednotlivá zastavení. Přílohová část zahrnuje veškerý potřebný materiál pro využití na trasách.
Environmentální výchova jako součást ŠVP školní družiny
BAUEROVÁ, Tereza
Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. Cílem teoretické části je utřídit a popsat informace spojené s tématem práce. Charakterizuji zde pojem volný čas, pedagog volného času, ekologie a environmentální výchova. Své místo zde má i charakteristika školní družiny, funkce, legislativa a dokumentace, tvoření ŠVP školní družiny a role vychovatele. Teoretickou část uzavírá kapitola o realizaci projektu školních zahrad v rámci školní družiny. V praktické části zjišťuji, jaký má význam na psychiku a chování dětí kvalitní trávení volného času venku v přírodě. V rámci metodologie jsem použila dotazník pro rodiče.
Zemědělské hospodaření jako téma pro environmentální výchovu v mateřské škole
MICHALÍČKOVÁ, Markéta
Bakalářská práce se zabývá environmentální výchovou ve spojení se zemědělským hospodařením. Teoretická část práce přináší základní informace týkající se zemědělství v České republice, jeho historie a vztahu k životnímu prostředí. Seznamuje se základními pojmy, jako je ekologické nebo trvale udržitelné zemědělství. Dále se zabývá bližším chápáním vztahu mezi environmentální výchovou a mateřskou školou. Zaměřuje se také na učitele, věkové zvláštnosti dětí, využitelné metody a na možná rizika. V praktické části bylo využito participačního pozorování a rozhovorů, jejichž cílem bylo zjistit, jaké metody využívají učitelé mateřských škol pro seznámení dětí se zemědělstvím. V poslední části je rozpracována ukázka činností, které lze realizovat s dětmi předškolního věku.
Environmentální gramotnost na SOŠ a SOU
MICÁK, František
Bakalářská práce se věnuje tématu environmentální gramotnosti na středních odborných školách a středních odborných učilištích. Cílem práce bylo zjistit a vyhodnotit, jaké mají žáci postoje, jednání, znalosti, senzitivitu a vztah k přírodě. Nástroj, který byl v této práci pro sběr dat použit je Middle School Environmental Literacy Survey (MSELS). Hlavní výzkumná otázka byla, zda existuje rozdíl ve sledovaných oblastech mezi žáky navštěvující střední školu s maturitou s rozšířenou výukou přírodovědných předmětů, žáky navštěvující střední školu s maturitou bez rozšířených přírodovědných předmětů a žáky chodící na střední odborné učiliště. Rozdíl byl prokázán ve všech sledovaných oblastech, kdy existuje významný rozdíl mezi žáky maturitních oborů s rozšířenou výukou přírodovědných předmětů a žáky maturitních oborů bez rozšířených hodin přírodních věd, stejně tak i mezi žáky učebních oborů.
"Z přírody do ateliéru". Využití enviromentální tematiky ve výtvarné výchově na 1. stupni ZŠ.
KAPRÁLOVÁ, Miroslava
Práce se zabývá možnostmi a způsoby propojení environmentální a výtvarné výchovy v teoretické i praktické rovině. Vstupní teoretická část přibližuje environmentální problematiku z hlediska obecného vztahu člověka ke krajině při reflektování současných ekologických výzev. Na tuto rámcovou charakteristiku navazuje rešerše přírodních proudů a koncepcí environmentálního umění, vztažená jakožto nosný ideový a inspirační zdroj pro oblast výtvarné edukace. Práce pokračuje rozborem kurikulárních dokumentů a hledáním společných cílů a námětových platforem pro aplikaci environmentálních a ekologických témat do výuky výtvarné výchovy. Projektová část práce pak dokumentuje přípravu a realizaci vlastní výtvarné řady s environmentální tematikou, realizované s žáky pátého ročníku ZŠ.
Průřezová témata ve výuce matematiky na 2. stupni základní školy
HANZALOVÁ, Adriana
Diplomová práce předkládá možnost zapojení osobnostní a sociální výchovy, mediální výchovy, environmentální výchovy, výchovy k myšlení v evropských a globálních souvislostech, výchovy demokratického občana a multikulturní výchovy do výuky matematiky na druhém stupni základní školy. Diplomová práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část práce definuje pojem průřezová témata, uvádí způsoby zapojení do výuky, charakterizuje jednotlivá průřezová témata včetně jejich začlenění do vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace a jejich zařazení v současných učebnicích matematiky. Dále popisuje výukové metody použité v praktické části. Praktická část je zaměřena na aktivity z oblasti Matematika a její aplikace začleňující průřezová témata v různé fázi pojmotvorného procesu. Každá aktivita obsahuje metodiku práce, jsou zde také vloženy pracovní listy. Poslední kapitola obsahuje zhodnocení přínosu aktivit v praxi.
Přírodní materiály v předmětu Praktické činnosti na 1. stupni venkovské ZŠ
BARTOŠOVÁ, Martina
Tématem diplomové práce je "Přírodní materiály v předmětu Praktické činnosti na 1. stupni venkovské ZŠ. V úvodu jsou vymezeny cíle a úkoly diplomové práce. Teoretická část je věnována pojetím, cílům a výstupním kompetencím v technické a environmentální výchově na 1. stupni. Zabývá se popisem známých i méně známých přírodnin a charakteristikou různých pracovních technik při práci s přírodními materiály. Nedílnou součástí teoretické části je popis venkovské základní školy v obci Malonty. V praktické části je navrženo deset didaktických námětů pro práci s přírodními materiály. Některé z nich byly realizovány v praxi a jejich efektivita byla ověřována formou dotazníků pro děti.
Návrh výuky tématu Voda na 2. stupni ZŠ
Vávra, Vojtěch ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Hlaváčová, Lucie (oponent)
Práce se zabývá aktuálními trendy v didaktice vzdělávací oblasti Člověk a příroda, zejména pak projektovou výukou a integrací přírodovědných předmětů. Cílem práce je navrhnout a vyhodnotit výuku, která se věnuje tématu Voda v různých tematických okruzích průřezového tématu Environmentální výchova, za použití různých výukových postupů. Vyhodnocení probíhá na základě reflexí od žáků i ostatních pedagogů a kromě podnětů k metodám, formám a organizaci výuky sleduje naplnění cílů kognitivních a afektivních. Výsledky ukazují, že prostřednictvím této výuky došlo k naplnění vzdělávacích cílů. V závěru jsou pak formulovány konkrétní návrhy pro zlepšení a zefektivnění celé výuky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 200 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.