Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí40 - 49další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prevence rizikového chování na ZŠ praktické
ULRYCHOVÁ, Václava
Bakalářská práce se zabývá analýzou podmínek prevence a minimálních preventivních programů jako základních nástrojů prevence na základních školách. Práce je rozdělena do dvou částí, a to na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je tvořena třemi kapitolami a zaměřuje se na rizikové chování a jeho prevenci všeobecně. Rozsáhleji se věnuje Minimálnímu preventivnímu programu. Zmiňuje také základní školu praktickou jako instituci, která vzdělává žáky s lehkým mentálním postižením či sociálním znevýhodněním. Od školního roku 2016/2017 ovšem označení základní škola praktická zaniká a školu označujeme pouze jako základní. Praktická část obsahuje cíl a metodiku výzkumu, který analyzuje situaci na vybrané ZŠ, a to pomocí kvalitativních metod, pozorování a rozhovoru. Dále je zde obsažen můj vytvořený Minimální preventivní program. Diskuze popisuje vytvořený Minimální preventivní program a zdůvodňuje vybrané aktivity pro jednotlivé cílové skupiny. Cílem práce je vytvoření Minimálního preventivního programu pro vybranou ZŠ. Vybrána byla ZŠ Horšovský Týn, která funguje od roku 1950, a proto má dostatek zkušeností s výchovou a vzděláváním žáků s lehkým mentálním postižením. Z pozorování a rozhovorů bylo zjištěno, že v ZŠ Horšovský Týn se nejčastěji vyskytuje agrese, nevhodné chování a šikana, ovšem na škole se objevují i další formy rizikového chování. Jako nejúčinnější formu prevence, učitelé označili pohybové aktivity. Z těchto, i dalších poznatků vycházela tvorba Minimálního preventivního programu. Výsledek bakalářské práce, tedy Minimální preventivní program bude nabídnut ZŠ Horšovský Týn, pro níž byl vytvořen a škola jej může v následujícím školním roce použít.
Komparace realizace primární prevence na druhém stupni základních škol v Mostě a Praze
Müllerová, Petra ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Šotolová, Eva (oponent)
Diplomová práce Komparace realizace primární prevence na druhém stupni základních škol v Mostě a Praze pojednává o realizaci primární prevence na druhém stupni základních škol v těchto dvou zvolených lokalitách. Práce je tematicky rozdělena do šesti kapitol. V první části práce je vymezena základní terminologie vztahující se k tématu primární prevence. Tato část obsahuje i informace k jednotlivým okruhům rizikového chování a poradenským službám škol. Ve druhé části práce následuje průzkum mezi školními metodiky prevence v Mostě a Praze. Cílem praktické části je zjistit a porovnat, jakou formou a za jakých podmínek bývá realizována primární prevence rizikového chování u žáků druhého stupně základní školy. Pro průzkum byla použita kvantitativní metoda, v podobě dotazníkového šetření mezi školními metodiky prevence. V závěrečné části práce jsou interpretována data získaná v rámci průzkumu, jež potvrdila, že v obou lokalitách dochází k rozdílným přístupům k realizaci primární prevence na druhém stupni základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA: Primární prevence, rizikové chování, druhý stupeň základní školy, školní poradenské pracoviště, minimálně preventivní program, školní metodik prevence
Záškoláctví a odmítání školní docházky u žáků na SŠ
Janečková, Viola ; Řezníček, Jan (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
NÁZEV: Záškoláctví a odmítání školní docházky na SŠ ABSTRAKT: Rizikové chování mládeže, je závažným celospolečenským jevem. V této souvislosti byl ve školním roce 2007/2008 proveden první výzkum středních zdravotnických škol v Karlovarském kraji, který se obecně zaměřoval na všechny druhy rizikového chování. Už z tohoto výzkumu mimo jiné vyplynula informace, že 30,80 % žáků se dopustilo záškoláctví. Na základě stoupající tendence záškoláctví je tato práce zaměřená na problematiku záškoláctví a odmítání školní docházky. Teoretická část práce byla směřována na vymezení záškoláctví, jeho příčiny, diagnostiku, důsledky, intervenci a legislativní ošetření této problematiky. Cílem výzkumné části byla analýza četnosti výskytu záškoláctví a odmítání školní docházky u žáků 1. a 4. ročníků Střední zdravotnické školy v Karlových Varech, vyhodnocení faktorů souvisejících a ovlivňujících záškoláctví, odmítání školní docházky a porovnání zjištěných výsledků. V praktické části byla použita data z vlastních anonymních dotazníků, které vyplnilo celkem 180 respondentů. Analýza dat potvrdila vysoký a stále stoupající počet záškoláků mezi žáky Střední zdravotnické školy v Karlových Varech. Výsledky přinášejí množství informací, ze kterých je možné vyvodit konkrétní preventivní opatření. KLÍČOVÁ SLOVA: záškoláctví, odmítání...
Interpersonální vztahy klientů diagnostického ústavu pro mládež
Houlíková, Klára ; Novotná, Hana (vedoucí práce) ; Horková, Lenka (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku interpersonálních vztahů klientů diagnostického ústavu pro mládež. Práce prostřednictvím kvalitativního výzkumu mapuje vztahy dospívajících v období pozdní adolescence. Cílem práce je zjistit jaké typy vztahů jsou pro adolescenty důležité a jaké jsou naopak subjektivně hodnoceny jako nevýznamné. Interpersonální vztahy jsou zohledněny v kontextu sebepojetí, identity jedince a kontextu problémového chování. Výsledky práce pojednávají o jednotlivých typech vztahů - kamarádské vztahy, rodinné vztahy, romantické vztahy a vztahy ve školním prostředí. Práce prokázala, že adolescenti přikládají největší váhu svým kamarádským a rodinným vztahům. KLÍČOVÁ SLOVA interpersonální vztahy, adolescence, poruchy chování, dítě s problémovým chováním, rizikové chování, náhradní výchovná péče, diagnostický ústav, středisko výchovné péče
Sledování rizikového chování studentů na vybraných školách
Hanzalová, Pavlína ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Tato bakalářská práce sleduje míru výskytu problémového chování u žáků vybraného učiliště a gymnázia. Cílem práce je získání základních informací o tom, v jakém rozsahu a jaké sociálně patologické jevy se u studentů středních škol nejčastěji objevují, získané poznatky vyhodnotit a následně výsledky porovnat mezi vybranými školami. Jako výzkumný nástroj bylo v práci použito dotazníkové šetření. Anonymní dotazníky byly vyplněny studenty vybraného středního odborného učiliště a gymnázia. Teoretická část je věnována dospívání, základním pojmům týkajícím se rizikovému chování, užívání návykových látek, záškoláctví, šikaně a možnosti prevence rizikového chování. Praktická část se zaměřuje na srovnání vybraného rizikového chování na dvou vybraných školách. Na základě získaných informací bylo vypracováno doporučení pro ředitele a metodiky prevencí, na které rizikové chování by se měli v rámci prevence na vybraných školách zaměřit.
Užívání návykových látek u studentů prvních ročníku SŠ ve městě Žďár nad Sázavou
Velechovská, Alena ; Nevoralová, Monika (vedoucí práce) ; Reichelová, Lenka (oponent)
Východiska práce Bakalářská práce se zabývá problematikou užívání návykových látek u studentů prvních ročníků středních škol ve městě Žďár nad Sázavou. Zaměřuje se na zkušenosti studentů týkající se užívání legálních i nelegálních návykových látek. Formulace cíle, výzkumné otázky Cílem výzkumné práce bylo nejen zmapovat zkušenosti užívání legálních i nelegálních návykových látek u studentů všech středních škol ve městě Žďár nad Sázavou, ale také získat spolehlivé informace, které mohou podpořit strategické plánování města a podat přehled o prevalenci, frekvenci a druzích užívaných návykových látek. V neposlední řadě pak zjistit, v kolika letech se studenti setkali s užíváním návykových látek a od koho je získávali. Popis použitých metod Použita byla kvantitativní metoda sběru dat pomocí dotazníku u studentů všech středních škol, a to tak, že na každé škole byl losováním vybrán jeden třídní kolektiv prvního ročníku. Použit byl nestandardizovaný dotazník obsahující 27 otázek, které jsou rozděleny do několika kategorií (užívání tabákových výrobků, alkoholu, marihuany, dalších nelegálních návykových látek a informací o sociálním kontextu užívání). Otázky v dotazníku byly inspirovány dotazníkem ESPAD. Hlavní získané výsledky Zkušenost s kouřením tabákových výrobků uvedlo 64 % dotazovaných. Nejčastěji ve...
Volnočasové aktivity pro děti v Zambii pohledem studentů-stážistů Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
SOPKOVÁ, Daniela
Bakalářská práce se zaměřuje na volnočasové aktivity pro děti v Zambii pohledem studentů-stážistů ZSF JU, kteří již stáž v Zambii absolvovali. Stanoveny byly dva hlavní cíle. Prvním bylo zmapování stávajících volnočasových aktivit pro děti v Zambii, které byly a jsou v současnosti realizovány studenty-stážisty ZSF JU. Druhým hlavním cílem bylo zmapování spolupráce, koordinace a kooperace mezi studenty-stážisty ZSF JU, kteří odjíždí do Zambie a těmi, kteří tam již byli. Text je rozdělen na dvě části - teoretickou a empirickou. Teoretická část je zaměřena na důležitost trávení volného času dětí v Zambii. Největší část je věnována problematice vysokého počtu ohrožených a zranitelných dětí v Zambii a různými preventivními programy podporované Českou rozvojovou agenturou. K realizaci empirické části bakalářské práce jsem použila kvalitativní výzkumnou strategii s použitím metody dotazování, techniky pozorování, formou polostrukturovaného rozhovoru se studenty-stážisty ZSF JU a sekundární analýzu dat. Data byla analyzována metodou vytváření trsů. Výběrový soubor tvořilo devatenáct stážistů, kteří mi poskytli informace o přípravě na stáž a realizaci volnočasových aktivit pro děti v Zambii. Z výsledků výzkumu vyplývá, že vyjíždějící stážisté vzájemně kooperují s předešlými stážisty. Výzkumem bylo zjištěno, že nejčastějšími rizikovými faktory ohrožující děti a mládež v Zambii jsou finanční problémy, chudoba, osiření, nízká dostupnost volnočasových aktivit pro děti a také školní, sociální a zdravotní systém Zambie. Prevence rizikového chování je při realizaci volnočasových aktivit podle všech stážistů v Zambii velmi významná a stážisté považují existenci volnočasových center za důležitou součást systému prevence. Všichni dotazovaní stážisté uvedli, že měli prostor pro realizaci nových volnočasových aktivit nebo pro udržení aktivit stávajících či jejich znovuobnovení. Podle stážistů je realizace volnočasových aktivit úspěšná a dobře organizovaná. Je nutné klást důraz na spolupráci s místními obyvateli, ke kterým mají děti a mládež respekt a úctu.
Využití sportovních aktivit jako prevence rizikového chování na základní škole.
ORANSKÝ, Jaromír
Bakalářská práce se zabývá problematikou rizikového chování žáků na základních školách v oblasti šikany, agrese, užívání návykových látek. Teoretická část je rozdělena do několika kapitol, které pojednávají o dospívání, projevech rizikového chování, jeho následcích a prevenci. Výzkumná část poskytuje informace o současné situaci na třech konkrétních základních školách a zaměřuje se na popis rizikového chování dětí, které ve volném čase vyvíjejí sportovní aktivity a na děti které nesportují. Cílem je shromáždit a porovnat různé pohledy na riziková chování a prostřednictvím metody dotazníku zmapovat rizikové chování žáků na druhém stupni, primární prevenci a působení metodika prevence v souvislosti s projevy rizikového chování na vybraných základních školách
Školní prospěch romských dětí navštěvující program doučování v SaSM - DDM ČB a jejich povědomí o rizikovém chování
RŮŽIČKOVÁ, Jana
Bakalářská práce Školní prospěch romských dětí navštěvující program doučování v SaSM - DDM ČB a jejich povědomí o rizikovém chování reaguje na v současné době diskutované téma nízkého stupně dosaženého vzdělání a kvalifikace romských komunit a zároveň vysokou míru výskytu rizikového chování především u romských dětí a mládeže žijících v sociálně vyloučených lokalitách. V teoretické části se věnuji problematice vzdělávání Romů, včetně mimoškolního vzdělávání a dále specifikům romské rodiny, jakožto primárního socializačního činitele. Následně vymezuji vybrané formy rizikového chování, se kterými se děti nejčastěji setkávají. Cílem bakalářské práce bylo popsat působení programu doučování v SaSM - DDM ČB na školní prospěch romských dětí a jejich povědomí o rizikovém chování. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že program doučování má smysl pouze v dlouhodobém časovém horizontu ve smyslu efektu na školním prospěchu. Trvale ovšem působí na zvyšování sebevědomí respondentů, díky němuž se ve škole při vyučování nebojí hlásit, zároveň si připadají úspěšnější. Středisko se dále zapojuje v oblasti primární prevence rizikového chování. Snahou pracovníků je naučit respondenty aktivně a smysluplně využívat svůj volný čas. SaSM - DDM ČB nabízí alternativu trávení volného času rizikovým způsobem. Přínosem této práce je, vedle výsledků výzkumu a stanovení výzkumných hypotéz, poukázání na důležitost nestátních neziskových organizací, které pomáhají romským dětem v oblasti prevence rizikového chování a mimoškolního vzdělávání.
Rizikové chování adolescentů a možnosti sekundární prevence v Klatovském regionu
STREJCOVÁ, Alena
Bakalářská práce se zabývá rizikovým chováním adolescentů se zřetelem na možnosti sekundární prevence tohoto chování na Klatovsku. V teoretické části práce je nejprve popsáno celé období adolescence. V návaznosti na vývojové charakteristiky adolescence se další kapitoly zabývají rizikovým chováním a jeho prevencí, zejména prevencí sekundární. Součástí bakalářské práce je výzkumná sonda, jejímž hlavním cílem je zjistit dostatek institucí a odborníků státní i nestátní v Klatovském regionu, na které se školy mohou obrátit či odkázat své studenty a jejich zákonné zástupce s žádostí o pomoc při řešení rizikového chování. Výzkumná sonda je realizována formou písemného dotazování na středních školách v Klatovském regionu. Prezentace zjištěných výsledků s následnou diskusí jsou uvedeny v praktické části práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí40 - 49další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.