Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  předchozí4 - 13dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pracují v českých knihovnách digitální kurátoři?
Římanová, Radka ; Melichar, Marek
K rozvoji českých digitálních repozitářů se váže i potřeba nové české terminologie. Jedním z nových termínů je název pracovní pozice, specializace, „digitální kurátor“. Tento termín označuje specialistu, který je odpovědný za sbírku digitálních objektů. V rámci dostupné literatury se v kompetenčním modelu digitálního kurátorství snoubí technické, organizační i komunikační/marketingové dovednosti a znalosti. Z hlediska odborné přípravy se předpokládají znalosti z informatiky, ale i informační vědy a knihovnictví. Průzkum mezi několika správci českých digitálních knihoven hledá odpověď na otázku, jak lze profesně označit tuto skupinu zaměstnanců knihoven vzhledem k tomu, jaké činnosti tito lidé reálně vykonávají – digitální kurátoři, správci digitálních knihoven nebo digitální knihovníci? Význam označení pracovní pozice má pevné vazby nejen do systému studijních programů, ale i do oblasti managementu institucí a koordinovaného systému odměňování zaměstnanců knihoven, akademických a výzkumných institucí.
Plný text: idr-1041_3 - Stáhnout plný textPDF; idr-1041_4 - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: idr-1041_1 - Stáhnout plný textPDF; idr-1041_2 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-1041_5 - Stáhnout plný textMP4
10 let s šedou literaturou na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně
Budínský, Lukáš ; Fabián, Ondřej
Knihovna Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně se již 10 let systémově zabývá problematikou zpřístupňování akademické šedé literatury. Během této doby se jedno z prvních uložišť kvalifi kačních prací změnilo z uzavřeného, ručně aktualizovaného systému na plně automatizovaný a zcela otevřený repozitář s množstvím interakcí s vnitřním i vnějším prostředím. Přibyly nové typy dokumentů a byla představena řada nadstavbových služeb pro efektivní práci s šedou literaturou. Příspěvek bude založen na popisu současného stavu s nastíněním křižovatek k němu vedoucích.
Plný text: idr-937_3 - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: idr-937_1 - Stáhnout plný textPDF; idr-937_2 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-937_4 - Stáhnout plný textMP4
Budoucnost NTK: služba výzkumu a vzdělávání: Veřejná panelová diskuse s partnery Národní technické knihovny
Národní technická knihovna
Diskutující: Roman Brychta – Projektil architekti, Zdeněk Hostomský – ředitel ÚOCHB AV ČR, Stanislava Hronová – členka předsednictva GA ČR, Petr Konvalinka – rektor ČVUT, Marie Kousalíková - starostka Městské části Praha 6, Karel Melzoch – rektor VŠCHT Praha, Markéta Sedmíková – prorektorka ČZU pro vědu a výzkum, Martin Svoboda – ředitel NTK, Jaromír Veber - náměstek ministra MŠMT pro vědu a vysoké školství. Moderátorka: Nora Fridrichová
Videozáznam: Stáhnout plný textMP4
Prezentace vzdělávacích institucí v sociálních médiích
Krásný, Daniel ; Novák, Michal (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent)
Záměrem této bakalářské práce je propojit populární a velmi dynamický svět sociálních médií s internetovými prezentacemi vysokých škol. V první kapitole tak představuji sociální média a zmiňuji jejich výhody a příležitosti. Druhá kapitola se již zabývá konkrétním užitím těchto druhů médií. Nabízím v ní vysokým školám zásady a doporučení pro sociálně-mediální prezentaci. Třetí závěrečná kapitola uvádí výsledky ročního výzkumu prezentací českých vysokých škol v sociálních médiích. Součástí výzkumu je i srovnání sociálně-mediálního působení Fakulty managementu VŠE a dalších oborově příbuzných škol.
Development and financing of Universities in V4 countries from 1989 to 2010
Džupin, Michal ; Kislingerová, Eva (vedoucí práce) ; Synek, Miloslav (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje vývoji vysokoškolského vzdělání, který proběhl po společenských změnách v zemích Vyšehradské čtyřky po roce 1989. Hlavním cílem práce je zanalyzovat financování veřejných vysokých škol a poukázat na vliv podpory vzdělání na konkurenceschopnost jednotlivých zemí. První část práce se věnuje základním charakteristikám vzdělání z pohledu ekonomické teorie a věnuje se přínosům, které plynou z podpory vzdělání celé společnosti a jednotlivcům. Hlavní část práce tvoří přehled současné situace fungování přerozdělování finančních prostředků z veřejných zdrojů v České a Slovenské republice. Podrobně rozebírá metodiku rozpisu dotací a příspěvků a způsoby jejich výpočtů. V práci jsou navrženy možné varianty, jak se dá pomoci rozvoji vysokých škol a to v souvislosti s lepší vzájemnou kooperací se soukromým sektorem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   předchozí4 - 13dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.