|
Možnosti financování životního prostředí z Evropských strukturálních fondů
MATOUŠKOVÁ, Zuzana
V mé bakalářské práci se snažím popsat a zhodnotit možnosti financování životního prostředí z evropských fondů - Evropského fondu regionálního rozvoje a Fondu soudržnosti, dále také srovnání financování v jednotlivých krajích ČR. Nejprve popisuji některé projekty ve vybraných krajích (Jihočeském, Jihomoravském a Středočeském kraji), které souvisí s oblastí životního prostředí a jsou financovány pomocí dotací z fondů Evropské unie. Zaměřila jsem se na konkrétní výši rozdělení finančních prostředků do těchto třech krajů a srovnání změny alokace těchto prostředků v období zhruba osmi měsíců. Na závěr následuje celkový pohled na financování projektů ve všech krajích ČR v tomto období.
|
|
Perspektivy pěstování a využití čiroku a prosa v podmínkách ČR
TROJÁKOVÁ, Gabriela
Cílem práce bylo shrnutí poznatků o pěstování a možnostech využití čiroku a prosa v podmínkách České republiky. Botanická charakteristika, požadavky na prostředí, ošetřování během vegetace rostliny prosa a čiroku. Sklizeň a posklizňová úprava plodiny a její využití potravinářské, průmyslové a pro krmné účely. Proso je skromná plodina, přinášející dobrý uskutečnitelný výnos, rozšiřuje plodinovou a potravinářskou škálu. Čirok obohacuje osevní postupy pro zachování půdní úrodnosti a je zajímavou alternativou silážní kukuřice na orné půdě v České republice.
|
|
Využití tříděného recyklovatelného odpadu v činnostech mateřské školy
NOVÁKOVÁ, Stanislava
Tato bakalářská práce zpracovává informace o začlenění tématu třídění a recyklace odpadu do environmentální výchovy v mateřských školách, možnostech využití tříděného odpadu pro tvořivé a rukodělné činnosti v MŠ (zdroje inspirace z ČR a zahraničí). Skládá se z části teoretické, praktické a příloh. V teoretické části se pokusím pomocí odborné literatury a textů dostupných ve virtuální podobě na internetu vysvětlit několik pojmů týkajících se odpadů a ekologie. V části praktické a v části příloh se budu věnovat využití recyklovatelného tříděného odpadu v některých činnostech mateřských škol, které jsem měla možnost navštívit během své průběžné a souvislé pedagogické praxe ve druhém a třetím ročníku studia oboru Učitelství pro mateřské školy. Budu zde rozebírat aktivity {--} činnosti, které jsem realizovala s mnohým recyklovatelným odpadovým materiálem. Přípravu aktivit, jejich realizaci a vyhodnocení zpětné vazby jsem provedla ve třídě Kapříků v MŠ Větrná v Českých Budějovicích, ve třídě Žluťásků v MŠ U čtyř barviček odloučené pracoviště MŠ Mozaika Jihlava, ve třídě Ptáčků v MŠ Zeyerova v Českých Budějovicích a na mimoškolních akcích {--} zájmových volnočasových aktivitách zprostředkovávaných dětem na některých víkendových výpravách PS T.O. Mešnice.
|
|
Kongenitální poruchy koní
PRANTLOVÁ, Veronika
Úkolem této bakalářské práce je zpracovat literární studii výskytu kongenitálních poruch koní. Nejprve je obecně shrnuta problematika kongenitálních poruch, vznik a vyvolávací faktory. Dále jsou uvedeny nejčastější nebo nejzávažnější vrozené poruchy u koní, s ohledem na specifický výskyt u jednotlivých plemen. V práci je také pojednáno o kongenitálních poruchách u ostatních druhů hospodářských zvířat. V závěru jsou shrnuta praktická chovatelská doporučení.
|
|
Využívání agroenvironmentálních programů v zemědělském hospodaření v jižních Čechách
POKORNÁ, Jana
Cílem této práce je poskytnout přehled pro orientaci v možnostech získání dotací v oblasti zemědělství České republiky v období do roku 2013 a zjistit míru využívání těchto možností v podnicích jižních Čech, a to: typy využitelných a využívaných dotačních programů,podíl využívání agroenvironmentálních programů, vliv využívání dotačních titulů na systému hospodaření, vliv využívání dotačních titulů na typu zemědělské produkce, vliv nadmořské výšky na podílu zatravnění podniků, možné rezervy v rozsahu využívání těchto opatření.
|
| |
| |
|
Využití přirozených stopovačů (18O, 3H, CFCs, SF6) pro studium proudění a doby zdržení skapových vod a krasových pramenů (Moravský kras)
Bruthans, J. ; Zeman, Ondřej ; Jež, M. ; Himmel, J. ; Buzek, F. ; Melková, J. ; Oster, H. ; Geršl, M.
Pomocí izotopu 18O byla v letech 2001-2003 studována střední doba zdržení a charakter proudění podzemní vody v nesaturované zóně v Ochozské jeskyni v jižní části Moravského krasu. Výsledkem je zjištění relativně dlouhé střední doby zdržení v nesaturované zóně (kolem 50% vody s dobou zdržení přesahující jeden rok). Uvažujeme původ vody ze dvou rozdílných rezervoárů (půda/epikras; voda z tajícího sněhu). Výsledky jasně ukazují že více než 50% skapové vody (téměř 100% v roce 2003) pochází z půdního/epikrasového rezervoáru z (pozdně) letních srážek (vysoký obsah izotopu 18O). To znamená že voda z tajícího sněhu vytlačila (pístovým efektem) „letní vodu“ z půdy a/nebo epikrasu. Voda z tajícího sněhu byla spotřebována evapotranspirací během léta. Jestliže tento efekt funguje rovněž v dlouhodobé perspektivě, může ovlivnit složení d18O ve skapových vodách a zprostředkovaně také v sintrových výplních jeskyní vysrážených z těchto skapových vod.
|
|
Ekologický audit základní školy
Kotousová, Štěpánka ; Nový, Jan (vedoucí práce) ; Soukupová, Věra (oponent)
Tato práce se zabývá ekologickým auditem základní školy. Je rozdělena na dvě části a to na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části naleznete důležité informace týkající se ekologického auditu a základní školy. Praktická část, na základě informací získaných dotazníkovou metodou srovnává základní školy, které využívají a nevyužívají ekologický audit.
|
|
Využití systému hodnocení vlivů na prostředí (EIA) pro koncepce územního ekonomického rozvoje
Březinová, Lucie ; Macháček, Jaroslav (vedoucí práce) ; Khorel, Tomáš (oponent)
Diplomová práce skládá ze tří částí. V první části je vysvětlena problematika EIA a jsou zde uvedeny základní statistiky z let 2003-2007 s ohledem na změny v legislativě v letech 2006 (163/2006) a 2007 (216/2007). V uvedených statistikách je vyčíslen např. celkový počet posuzovaných projektů za jednotlivé roky, počty posuzovaných projektů na MŽP či krajském úřadě. Dále jsou vyčísleny posuzované projekty za jednotlivé kraje s ohledem na odvětvové členění. V druhé části je vysvětlena problematika týkající se územního plánování - definice územního plánování, nástroje územního plánování, cíl územního plánování a legislativa a orgány činné v územním plánování. Poslední úsek práce je věnován významu systému EIA (který se v podmínkách ČR zabývá pouze projekty a činnostmi) pro územní plánování. Jsou zde vyzdviženy přínosy EIA pro koncepce územního rozvoje. Rozlišení systému EIA pro projekty a pro územní koncepce.
|