Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  začátekpředchozí35 - 44  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bezsenzorové řízení rychlosti a polohy stejnosměrného motoru
Kakáč, Petr ; Minář, Jiří (oponent) ; Prajzner, Václav (vedoucí práce)
Tato závěrečná práce se zabývá řízením a regulací stejnosměrných kartáčových motorů, použitých v aktuátorech firmy Honeywell. V úvodu jsou popsány druhy stejnosměrých kartáčových motorů a možnosti jejich regulace. Zvolili jsme metodu kompenzace zatěžovací charakteristiky. Základním požadavkem na tuto práci je požadavek na zajištění konstantních otáček motoru, při různém zatěžovacím momentu. Pro tento požadavek je nutné vytvoření matematického statického modelu motoru, vypočítání, ověření konstant daného motoru a v neposlední řadě také implementace statického modelu na daný motor. Dále se práce zaměřuje na limity takové regulace motoru, případně na omezení, která nám vznikají podmínkami v praxi.
Bezsenzorové řízení rychlosti a polohy stejnosměrného kartáčového motoru malého výkonu
Svoboda, Jan ; Hanák, Pavel (oponent) ; Prajzner, Václav (vedoucí práce)
Práce se zabývá bezsenzorovým řízením stejnosměrných kartáčových motorů malého výkonu, používaných v aktuátorech firmy Honeywell. V úvodu seznamuje s řízením stejnosměrných motorů a s používanými metodami snímání jejich rychlosti a polohy. Zvolenou bezsenzorovou metodou je zde metoda detekce komutačních pulzů v signálu proudu motoru. Tyto pulzy vznikají při přeskakování kartáčů mezi lamelami komutátoru. Správným vyhodnocením komutačních pulzů lze získat informaci o rychlosti otáčení a poloze motoru. Práce zkoumá tuto poměrně novou metodu detekce komutačních pulzů. Na naměřených vzorcích signálu demonstruje problémy, které vznikají při jejím použití a dále navrhuje vhodná řešení číslicového zpracování signálu s komutačními pulzy. Spolehlivost navržených metod zpracování signálu je testována na sadě naměřených signálů za různých podmínek, následně je z navrhovaných vybrána nejlepší metoda zpracování signálu, kterou by mohl používat systém bezsenzorového řízení.
Magnetostričkní materiály pro mechatronické aplikace
Rusková, Miroslava ; Kovář, Jiří (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Cieľom práce je vypracovať prehľad a využitie magnetostrikčnych materiálov a matematicky popis ich chovania. Magnetostrikcia je fyzikálna vlastnosť materiálu, ktorá sa vyskytuje vo väčšine feromagnetickych materiáloch a vedie k mnohym účinkom v tychto materiáloch. Magnetostrikčné materiály sa stále častejšie vyskytujú v rôznych odvetviach inžinierstva.
Zážehový přeplňovaný motor Honda
Malec, Petr ; Bradávka, Marek (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem vhodného plnicího turbodmychadla pro zážehový motor Honda 1.98L. Součástí je odborná rešerše dosavadních systémů používaných pro přeplňování zážehových motorů. Další částí je pak výpočtová část pro určení správných parametrů kompresoru a turbíny. Na závěr je provedena simulace vybraného turbodmychadla spolu s motorem pomocí softwaru GT Power.
Modulární řešení válečkového dopravníku
Novotný, Lukáš ; Nosterský, František (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší modulární návrh válečkového dopravníku tratě pro přepravu europalet s nosností 1200 kg a její uplatnění v praxi. Jsou zde uvedena možná konstrukční řešení a vlastní konstrukční návrh. Následuje výpočet a modulární návrh přímého dopravníku. V další části se věnuji návrhu posuvné točny kabelových smyček a krytování. Na závěr řeším problematiku snímačů a možného řízení dopravníku.
Automatizace trati pro měření vodních ventilů
Lekeš, Pavel ; Havlíková, Marie (oponent) ; Šedivá, Soňa (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vylepšením stávajícího zařízení pro měření charakteristik vodovodních ventilů. Úvod je věnován teorii vodních regulačních ventilů, následuje popis současného stavu zařízení, definice žádaných změn, návrh řešení s definicí potřebných komponent, finální provedení. Závěr je věnován zhodnocení provedených prací.
Automatizace trati pro měření vodních ventilů
Lekeš, Pavel ; Havránek, Zdeněk (oponent) ; Šedivá, Soňa (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vylepšením stávajícího zařízení pro měření charakteristik vodovodních ventilů. Úvod je věnován teorii vodních regulačních ventilů, následuje popis současného stavu zařízení, definice žádaných změn, návrh řešení s definicí potřebných komponent, finální provedení. Závěr je věnován zhodnocení provedených prací.
Řízení stejnosměrného motoru
Šálek, Jan ; Stupka,, Radek (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá bezsenzorovým řízením stejnosměrného kartáčového motoru na základě jeho matematického modelu. Toto řešení bude použito pro aktuátory firmy Honeywell (typu ML5410 a N10010/N05010). Cílem této diplomové práce je zjistit, jestli je možné v budoucnu reálně použít tento typ řízení stejnosměrného motoru a nahradit tak stávající způsob řízení využívající Hallův snímač otáček motoru.
Overview of active flow control methods and their application
Daňko, Matúš ; Brožek, Petr (oponent) ; Dvořák, Petr (vedoucí práce)
Purpose of this study is to create an overview of currently the most used active flow control methods and their application. Thesis also contains brief historical overview of flow control development along with comparison of individual methods.
Letecké aktuátory
Jetela, Václav ; Horák, Marek (oponent) ; Bencalík, Karol (vedoucí práce)
Bakalářská práce s názvem „Letecké aktuátory“ se v první části zabývá uceleným přehledem hydraulicky a elektricky poháněných aktuátorů používaných v letectví. Druhá část práce je věnována přehledu leteckých hydraulických okruhů. Jednotlivé kapitoly obsahují popis funkce a schémata. V následujících kapitolách práce jsou zpracovány návrhy testovacího standu pro zkoušení provozních parametrů aktuátorů. Závěr práce je věnován srovnání jednotlivých aktuátorů dle výkonu použití v letadlech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   začátekpředchozí35 - 44  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.