Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 334 záznamů.  začátekpředchozí313 - 322dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Společenská odpovědnost v praxi českých firem
Košťáková, Pavla ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Tato práce nabízí komplexní pohled na koncept společenské odpovědnosti firem (corporate social responsibility, CSR) a především jeho uplatnění v praxi firem působících v České republice. Úvodní část práce je věnována seznámení s CSR a souvisejícími iniciativami na globální i evropské úrovni. Stěžejní částí práce je druhá kapitola zaměřená na situaci v ČR, povědomí a přístup k CSR ze strany české veřejnosti i firem a především analýzu společenské odpovědnosti českých firem na základě průzkumů realizovaných v souvislosti s tímto tématem v ČR. V závěru práce jsou pak na příkladech dvou firem ověřeny závěry vyplývající z předcházející kapitoly. Konkrétně je zde konfrontováno pojetí CSR velké firmy s přítomností zahraničního kapitálu (pobočka zahraniční TNC) a malé české firmy.
CSR strategie v letectví
Foralová, Jitka ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Bockstefel, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá obecným konceptem společenské odpovědnosti firem, jejíž principy a přínosy jsou aplikovány na trh letecké dopravy. Úvodní kapitola vymezuje pojem Corporate Social Responsibility (CSR), analyzuje jednotlivé pilíře udržitelnosti a diskutuje negativní ohlasy, které danou teorii zcela odmítají. V druhé a třetí kapitole je letecké odvětví analyzováno z pohledu trvale udržitelného rozvoje. Diskuse o celospolečenských přínosech letecké dopravy a nejaktuálnějších tématech udržitelnosti napomáhá lépe pochopit východiska teoretického modelu CSR, který byl konstruován s přihlédnutím k specifickým potřebám odvětví. Závěrečná část práce se zabývá výkonem politiky CSR ve společnosti Lufthansa. Po provedení analýzy probíhajících iniciativ jsou CSR aktivity Lufthansy ohodnoceny ve smyslu jejich dopadu na konkurenceschopnost podniku.
Corporate Social Responsibility
Paulis, Peter ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Procházková, Markéta (oponent)
V diplomové práci je zpracováno téma společenské odpovědnosti firem (z anglického CSR, Corporate Social Responsibility). Jsou zde porovnány 3 firmy ze stejného průmyslového odvětví -- cementárenský průmysl. V úvodu práce jsou popsané základní pojmy, reporting, měření společenské odpovědnosti. Praktická část se soustřeďuje na aktivity CSR ve zkoumaných společnostech.
Společenská odpovědnost firem a její vliv na image firmy
Baranová, Petra ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem společenské odpovědnosti firem a jejím vlivem na image firmy. Teoretická část práce vymezuje koncept CSR a okolí podniku, jehož se CSR aktivity týkají. Následně se práce věnuje firemní image a na příkladu několika studií z této oblasti je zkoumán vztah mezi společenskou odpovědností firem, jejich image a nákupním chováním spotřebitelů. Obsahem další kapitoly je komunikace společensky odpovědných aktivit, neboť správnost a efektivnost komunikace může sehrát roli při vnímání firemní image i nákupním rozhodování spotřebitele. Další oddíl práce analyzuje pestré portfolio společensky odpovědných aktivit skupiny Bosch, se kterými se autorka seznámila díky roční stáži u této společnosti. CSR program autorka uvádí jako příklad pečlivě naplánovaných CSR činností, které jsou součástí dlouhodobé firemní strategie. Završením práce je vlastní průzkum, v němž se autorka zaměřuje na znalosti spotřebitelů o konceptu společensky odpovědného chování, na trendy ve vývoji a zejména na jeho vliv na firemní image a nákupní chování zákazníků. Výsledky průzkumu jsou porovnány s dalšími průzkumy a studiemi z této oblasti a jsou vyvozeny závěry.
Firemní filantropie jako nezbytná součást firemní strategie
Maňáková, Martina ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Obadalová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá firemní filantropií jako nezbytnou součástí firemní strategie. Teoretická část definuje firemní filantropii, její jednotlivé nástroje a charakterizuje ji jako součást CSR. Praktická část zobrazuje propracovanou stratgii firemní filantropie na 3 firmách - T-Mobile Czech Republic, a.s., Johnson&Johnson, s.r.o. a Československá obchodní banka a.s. a stejně tak zkoumá postoj veřejnosti k této problematice.
Příprava společnosti T-Mobile pro získání Národní ceny za CSR
Suchopárová, Petra ; Hykš, Ondřej (vedoucí práce) ; Březina, Jan (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na oblast Společenské odpovědnosti organizací. Stěžejním cílem práce je vytvořit Předběžnou Zprávu o CSR společnosti T-Mobile a vyhodnotit ji pomocí metody KORP. Teoretická část uvádí potřebný pojmový aparát ohledně CSR, programu Národní cena za CSR a principu metodiky KORP. Praktická část popisuje stručnou charakteristiku společnosti T-Mobile. Obsahuje vytvořenou Předběžnou Zprávu o CSR s jejím bodovým vyhodnocením. Dále uvádí silné stránky a příležitosti organizace T-Mobile. Závěr shrnuje význam CSR a výsledek praktické části.
Corporate Social Responsibility ve středně velkém podniku a role personálního managementu
Hájková, Jana ; Beroušek, Petr (vedoucí práce) ; Trnková, Markéta (oponent)
Práce je věnována především rozdílům v pojetí společenské odpovědnosti malými, středními a velkými podniky v České republice. V dnešní době u nás stále ještě není společenská odpovědnost příliš známým tématem hlavně mezi malými firmami. Důvodem je možná i skutečnost, že menší společnosti problematiku neznají, nebo mají pocit, že se jich netýká, nebo jim taková investice přijde zbytečná, popřípadě ani nevědí, jak začít. Právě kvůli tomu jsem se rozhodla věnovat diplomovou práci společenské odpovědnosti firem. Vliv personálního managementu má ukázat, že společenská odpovědnost není pouze marketingový nástroj zlepšení image firmy.
Společenská odpovědnost firem - zprávy o reportování udržitelného rozvoje
Metličková, Eva ; Geuss, Erik (vedoucí práce) ; Branžovský, Antonín (oponent)
Práce se věnuje společenské odpovědnosti firem a reportováním udržitelného rozvoje. Zabývá se vývojem, základní charakteristikou a oblastmi společenské odpovědnosti. Popisuje instituce, iniciativy a standardy, které podporují tuto odpovědnost. Detailně analyzuje iniciativu a metodiku GRI a zaměřuje se na CSR reporty dle iniciativy GRI. Analytická část zkoumá přístup firem v České republice k tématu společenské odpovědnosti firem. Hodnotí jejich přístup k vykazování nefinančních údajů, používání standardů, norem a certifikací. Jsou stanoveny předpoklady pro dotazníková šetření, které mapují povědomí firem a veřejnosti (zaměstnanců firem) o společenské odpovědnosti. Přístup firem a vnímání odpovědnosti veřejností jsou vyhodnoceny, a na základě těchto vyhodnocení jsou zpracovány do SWOT analýzy.
Společenská odpovědnost firem
Cvejnová, Ivana ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku společenské odpovědnosti firem. V úvodu je představen koncept CSR, jeho historie, vývoj a současná role v nadnárodním, národním i firemním kontextu. Další část je věnována jednotlivým krokům v procesu implementace principů CSR do strategie a běžné činnosti organizace. Poslední kapitola teoretické části vysvětluje problematiku komunikace v oblasti společenské odpovědnosti.V praktické části je nejprve provedeno porovnání CSR strategie GE Money Bank, a. s. s odpovědnou strategií korporace (General Electric). Výsledkem je souhrn pozitiv, negativ a návrhů na zlepšení v jednotlivých oblastech. Druhá část přestavuje a hodnotí CSR komunikaci tamtéž. Cílem této práce je poukázat na podstatné výhody, které plynou z implementace principů CSR do běžné činnosti organizace a zároveň upozornit na možná rizika a nedostatky konceptu. Tento cíl je naplněn v rámci celé práce; v jednotlivých oblastech teoretické části i v hodnocení jsou shrnuty výhody i možná rizika. Druhým cílem je potvrdit předpoklad, že komunikace je klíčovým nástrojem úspěchu při implementaci a aplikaci řízení pomocí principu CSR. Díky teoretickým poznatkům a především díky hodnocení komunikační strategie v oblasti CSR v GE Money Bank byl tento předpoklad potvrzen.
Etické a morální aspekty podnikání v České republice
Protivová, Eva ; Gabriel, Karel (vedoucí práce) ; Čaník, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem morálky a etiky a to zejména v oblasti podnikání. Teoretická část popisuje způsoby a nástroje integrace etiky do podnikání. Analytická část se skládá ze tří dílčích částí. První část je věnována hodnocení českého podnikatelského prostředí z etického hlediska. V druhé části autorka popisuje výsledky svého průzkumu, který je zaměřen především na problematiku etických kodexů. Závěrečná část práce se soustředí na popis podnikatelských praktik malé firmy a na analýzu jejích stakeholderů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 334 záznamů.   začátekpředchozí313 - 322dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.