Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zajištění náhradních zdrojů vody obklíčené nemovité věci v cizím areálu
Kukol, Jan ; Šmahel, Milan (oponent) ; Dvořák, Josef (vedoucí práce)
Práce se v první části zaměřuje na studny a jejich členění. Velkou úvodní část práce zabírá pojednání o podzemní vodě. Dále práce rozebírá jednotlivé technické části studny vrtané a šachtové. Stručně se zmiňuje o návrhu čerpadla. V druhé části se podrobně zabývá věcnou a finanční náročností navrhnutých řešení.
Nádraží VRT letiště Brno Tuřany
Kuchtík, Pavel ; Ruller, Ivan (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Diplomová práce byla zpracována jako architektonická studie. Předmětem řešení byl návrh nádraží VRT v Brně- Tuřanech, nedaleko brněnského letiště. Byla navržena nádražní budova s nástupišti a čtyřmi kolejemi. Dvě z nich jsou průjezdné a zbylé dvě jsou staniční. Kolejiště vede pod úrovní terénu. Nad kolejištěm je usazena nádražní budova, která spojuje území rozdělené železničním koridorem. Nadraží slouží převážně pro přestup mezi železniční a leteckou dopravou.
Nádraží VRT letiště Brno Tuřany
Viktora, Jakub ; Hladík, Antonín (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Vysokorychlostní koridor je budoucnost cestování. S jeho výstavbou mnohé evropské státy začaly již před několika lety a velmi se osvědčil. Česká republika zatím nedisponuje tímto způsobem dopravy, ale vzhledem k poloze bude pro budoucí propojení celé Evropy nezbytné zbudování kvalitních tratí i zde. Tato diplomová práce se zabývá zbudováním zastávky vysokorychlostní trati (dále jen VRT) v blízkosti Brněnského letiště v Tuřanech. Provoz navazuje na předešlou ateliérovou práci - Hlavní nádraží Brno. Budova nádraží VRT je koncipována jako most nad kolejištěm a nástupišti, funguje nejen jako čekací a odbavovací prostory ale taky jako pěší přechod přes koridor. Hmota reaguje na nedaleké letiště a zároveň využívá mostovou konstrukci k elegantnímu přenesení střechy. Veřejné části jsou na úrovni terénu, technické zázemí a obsluha nádraží je rozmístěna podél nástupišť pod úrovní terénu.
Stanovení mikro a makro prvků v balených vodách technikou ICP-OES
Herman, Vít ; Vespalcová, Milena (oponent) ; Diviš, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá stanovením vybraných mikro a makro prvků v balených vodách zakoupených v obchodních řetězcích České republiky. Jsou zde popsány makro prvky a mikro prvky, které se vyskytují ve vodách, legislativa balených vod a nejčastěji používané instrumentální metody pro prvkovou analýzu. Pro analýzu balených vod byly v této práci použity metody optická emisní spektrometrie s indukčně vázaným plazmatem (ICP-OES) a iontová chromatografie (IC). Prvkové složení balených vod po analýze odpovídalo složení uvedenému na etiketách, zaznamenány byly pouze drobné odchylky od udávaných koncentrací. Všechny balené vody splňovaly podmínky dané legislativou České republiky. Naměřená data byla statisticky zpracována v programu XL Stat a pomocí vícerozměrné analýzy dat bylo zkoumáno, zda je možné jednotlivé balené vody od sebe na základě provedených analýz odlišit, což může pomoci v ověřování autentičnosti balených vod a v odhalování falšování balených vod za účelem zisku.
Tepelné čerpadlo pro rodinný dům
Merta, Libor ; Lisý, Martin (oponent) ; Pospíšil, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá tepelnými čerpadly pro rodinný dům. Je rozdělena na dvě základní části. V první části je popsán princip fungování tepelného čerpadla, jeho součásti a různé typy. Jsou zde také zmíněny jednotlivé druhy nízkopotenciálních zdrojů energie včetně charakteristických vlastností a vzájemného srovnání. V druhé části je řešen návrh tepelného čerpadla pro určitý rodinný dům. Součástí projektu je navržení konkrétního tepelného čerpadla, vrtu a výpočet množství tepla potřebného pro vytápění a přípravu teplé vody. V závěru je uvedena celková ekonomická bilance včetně návratnosti investice.
Vysokorychlostní železnice v ČR z pohledu cestujících
Kratochvíl, Petr ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Červinská, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vysokorychlostní železnicí v České republice. V teoretické části popisuje historii a vývoj vysokorychlostní železniční dopravy, její současnost a jsou zde představeny úspěšné zahraniční vysokorychlostní železniční systémy. Dále jsou zde představeny vysokorychlostní tratě plánované v České republice. V praktické části tato práce zkoumá vnímání vysokorychlostní železnice cestujícími. Na základě výsledků z průzkumu, který proběhl formou dotazníku, analyzuje kritéria, která cestující považují za důležitá při volbě dopravního prostředku, a zabývá se ochotou cestujících akceptovat vyšší cenu jízdného za zkrácení cestovní doby. Dále je zde s použitím dat z průzkumu vyhodnocena konkurenceschopnost vysokorychlostní železnice v porovnání s ostatními dopravními obory. Cílem práce je zjistit, zda je vysokorychlostní železnice atraktivní z pohledu cestujících a je schopna konkurovat ostatním dopravním oborům.
Vysokorychlostní a rychlá železniční přeprava osob v Evropě se zaměřením na středoevropský region
Bartoňová, Lucie ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Kovář, Petr (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na vývoj vysokorychlostní a rychlé osobní železniční dopravy v Evropě a studii možné geografické expanze těchto tratí a jejich proveditelnosti. Teoretická část se zabývá vývojem vysokorychlostní železniční dopravy v Evropě- zejména ve Francii, Itálii, Německu a na Pyrenejském poloostrově. V praktické části jsou analyzovány současné možnosti prostorové expanze vysokorychlostních tratí (VRT) s ohledem na mezinárodní trasy. V závěru je autorkou zpracován návrh vysokorychlostní železniční sítě pro region Střední Evropa.
Vodohospodářské řešení rekultivace a revitalizace Podkrušnohorské uhelné pánve: Bilance podzemních vod v povodí Ohře a Bíliny
Geomedia, s.r.o., Praha ; Hydroprojekt a.s., Praha ; Trachtulec, Jan ; Stibitz, Michal ; Myslil, Vlastimil
Zpráva nově analyzuje dostupná data pro účely hydrogeologického modelování. V příloze je uveden Návrh systému pozorovacích vrtů a jejich výstroj. Byly připraveny sady hydrogeologických pozorování na vrtech
Komplexní geochemický výzkum interakcí a migrací organických a anorganických látek v horninovém prostředí: Průběh hydrodynamických zkoušek na vrtech PTP3 a PTP4 na lokalitě Potůčky - Podlesí
Stavební geologie Geotechnika, a.s. ; Český ekologický ústav, Praha ; Klepáč, L. ; Záruba, J. ; Rukavičková, L
Popis terénních prací na obou vrtech - dokončení vodních tlakových zkoušek v průběhu vrtání na vrtu PTP-3, instalace multipakrového systému a následný monitoring tlaků v jednotlivých etážích na vrtu PTP-3, vodní tlakové zkoušky v průběhu vrtání na později zhavarovaném vrtu PTP-4, hydrodynamické zkoušky v průběhu vrtání, dlouhodobé hydrodynamické zkoušky, stopovací zkoušky.
Společný monitoring v oblasti vlivu dolu Turów na území ČR
Aquatest a. s., Praha ; Kolaja, Vladimír ; Janečka, Vladimír ; Skořepa, Jaroslav
Zpráva předkládá výsledky česko-polského monitoringu hladiny podzemních vody v jižní části žitavské pánve v roce 2005. Práce prokázaly jednoznačné ovlivnění území ČR čerpáním na dole Turów. Současně byly ovlivněny průtoky ve vodotečích. Největší změny jsou registrovány u hraničního toku Oldřichovský potok, který během suchých období zcela vysychá, a u Václavického potoka.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.