Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Datové schránky v teorii a praxi
Trnka, Eduard ; Přibil, Jiří (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent)
Institut datových schránek byl do českého právního řádu zaveden zákonem č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů již před třemi lety. Cílem této práce je představit datové schránky v kontextu českého eGovernmentu a na základě případové studie posoudit jejich skutečný přínos pro občana komunikujícího s orgány veřejné moci. V úvodní části práce seznámím čtenáře s legislativními východisky Informačního systému datových schránek a souvisejících nástrojů eGovernmentu, popíši specifika fungování a používání datových schránek a shrnu jejich vývoj od spuštění systému v roce 2009 do současnosti. Ve druhé části práce kladu hlavní důraz na případovou studii, zachycující realitu použití datových schránek na českých úřadech. Na jejím základě posuzuji úspěšnost splnění cílů definovaných Ministerstvem vnitra České republiky při jejich zavádění.
Analýza přínosů a nákladů zavedení datových schránek z hlediska českých podniků
Moravcová, Jana ; Pitka, Lukáš (vedoucí práce) ; Krahulec, Jan (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zanalyzovat náklady a přínosy spojené se zavedením datových schránek do českých podniků. Práce začíná základními údaji o eGovernmentu a obecnými informacemi o datových schránkách. Tento úvod byl zvolen proto, aby i čtenář, který toho o informačním systému datových schránek příliš neví, získal základní představu a znalosti o problematice. Další kapitoly se již zabývají v pořadí náklady a poté přínosy ze zavedení datových schránek, stejně jako praktická část založená na průzkumu. V práci jsou také nastíněny další pravděpodobné možnosti vývoje eGovernmentu i samotných datových schránek. Při psaní jsem vycházela z dostupných knižních a elektronických zdrojů a také ze svých již dříve nabytých znalostí pramenících z osobního zájmu o tuto problematiku.
Elektronická komunikace ve veřejné správě
Tisoňová, Dita ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Halanová, Květa (oponent)
Práce seznamuje čtenáře s problematikou a možnostmi elektronické komunikace veřejné správy s občanem. Hlavní část práce je zaměřena na analýzu současného stavu územní samosprávy v obci Čáslav. Teoretická část se zaměřuje na tři základní oblasti: teoretický popis veřejné správy, eGovernment a na popis možných nástrojů, které slouží k elektronické komunikaci ve veřejné správě. Praktická část popisuje a analyzuje formy a možnosti elektronické komunikace občana s úřadem na Městském úřadu Čáslav. Výsledkem diplomové práce je ověření platnosti stanovených hypotéz a Městskému úřadu Čáslav poskytnutí návrhů na zlepšení komunikace mezi občanem a úřadem.
Analýza aplikací na Úřadě městské části Prahy 6
Novák, Filip ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Kratochvílová, Lenka (oponent)
Cílem práce je analyzovat vybrané aplikace na úřadě městské části Praha 6. V práci budou představeny základní činnosti úřadu a aplikace, které s těmito činnostmi souvisí. Hlavní přínos této práce bude v komplexním představení používaných aplikací a ukázání způsobů jejich použití, dále poukázání na případné nedostatky.
ICT ve veřejné správě
Sys, Bohuslav ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Šebesta, Michal (oponent)
Dnešní doba tolik závislá na nových technologiích neponechává žádnou z oblastí lidské činnosti bez povšimnutí. Nejinak je tomu i v případě komunikace občana se státním aparátem, kde rozvoj informačních a komunikačních technologií přináší nové možnosti. Tato situace dala vzniknout nové oblasti IT/ICT a to eGovernmentu, jehož základním úkolem je ulehčovat a zjednodušovat jednání občanu s jejich vládou. Cílem této práce je představit eGovernment, jeho možnosti a potenciál pro zjednodušení práce mnoha lidí. Hlavní pozornost je přitom věnována projektům realizovaným v České republice a to jak přímou analýzou jednotlivých služeb, tak srovnáním se situací v zahraničí. Na začátku práce se nejprve seznámíme s pojmem eGovernment a s jeho historií v rámci ČR, poté bude následovat představení vybraných zahraničních a tuzemských projektů. V analytické části nejprve zhodnotíme legislativní prostředí podporující tvorbu eGovernmentu a následně provedeme rozbor služeb Datové schránky a projektu eGON, které v současnosti tvoří základní služby poskytované veřejnou správou. Na závěr zhodnotíme možnosti bezpečnosti celého systému a v souhrnu představíme nejdůležitější poznatky vyplívající z celé práce.
Analýza služeb Czech point a datových schránek
Krug, Jan ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Fischer, Roman (oponent)
Bakalářská práce "Analýza služeb Czech POINT a datových schránek" se zabývá rozborem služeb Czech POINT, v České republice nově zavedenými datovými schránkami a porovnáním úrovně E-governmentu v České republice a Rakousku. Teoretická část se týká historie a popisuje aktuální stav E-governmentu v České republice, dále analyzuje Informační systém datových schránek a služeb Czech POINT. Praktická část obsahuje výzkum, jehož cílem je porovnat E-government v České republice a Rakousku.
Vývoj e-Government v ČR
Trávníček, Petr ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Fischer, Roman (oponent)
Dnes, na počátku 21. století, se nacházíme v tzv. informační společnosti. Zvýšení dostupnosti informačních a komunikačních technologií mělo postupně za následek usnadnění prakticky ve všech oborech lidského snažení. Vyjímkou v nich nebyla ani oblast veřejné správy a s příchodem technologií dostupných v masovém měřítku související její elektronizace. Tato bakalářská práce se blíže zabývá problematikou e-Governmentu s důrazem na jeho podobu v České republice. Nejprve je tedy o e-Governmentu pojednáno v obecné rovině, kromě toho jsou rovněž vyjmenovány nejpodstatnější přínosy, resp. rizika z něj pramenící. Následně je zmapován vývoj e-Governmentu v České republice od počátků elektronizace veřejné správy u nás až po současnou situaci. Praktickou část práce lze rozdělit na 2 celky. První z nich se věnuje analýze úrovně e-Governmentu v České republice a ostatních zemích EU prostřednictvím srovnání na základě 3 ukazatelů zaměřených na hodnocení služeb a 3 ukazatelů týkajících se informačních a komunikačních technologií. V závěru praktické části jsou poté analyzovány a zhodnoceny vybrané konkrétní projekty e-Governmentu uskutečněné v rámci České republiky.
ICT ve veřejné správě
Worsch, Filip ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Šebesta, Michal (oponent)
Elektronická komunikace mezi státem a občanem, či státem a podnikatelem nabývá v posledních letech na důležitosti především vlivem rychlého rozvoje v oblasti informačních technologií, které poskytují nové a nové možnosti. Stát reaguje na tento vývoj snahou komunikaci zjednodušit a zefektivnit a v maximální míře zpřístupnit potřebné informace všem občanům. Cílem této práce je popis stavu eGovernmentu v České republice a srovnání tohoto stavu se stavem eGovernmentu v zahraničí, analýza projektů eGovernmentu v České republice a zhodnocení projektu datové schránky. Jelikož je relativně mnoho aspektů, které je třeba při srovnávání eGovernmentu v ČR a v zahraničí brát v úvahu, je třeba zajistit určitý postup, který pomůže přinést relevantní měřitelné jednotky pro objektivní srovnání. V rámci analýzy projektů eGovernmentu se zaměřím na vybrané projekty, které se dotýkají širší veřejnosti. Pro zhodnocení projektu datové schránky použiji informace získané konzultacemi se zaměstnanci veřejné správy, kteří mají s tímto systémem osobní zkušenosti od uvedení projektu do provozu. Téměř každá země dnes musí pro svůj chod a stabilní hospodářský růst podporovat komunikaci se svými občany, a proto jsou vyvíjeny určité systémy, aplikace či projekty. Při čtení této práce má čtenář možnost získat obecný přehled o některých vybraných projektech realizovaných veřejnou správou. Má příležitost se dozvědět jaká byla situace eGovernmentu před několika lety a jaká je dnes a jaká je v ČR v porovnání s některými státy Evropského kontinentu. V první části práce se zaměřím na situaci eGovernmentu v České republice a provedu jeho srovnání se stavem v některých státech Evropské unie. Zabývat se budu vybranými službami. Poté zanalyzuji některé projekty veřejné správy, které ČR využívá pro podporu komunikace s občany ČR, a ve třetí části zhodnotím aplikaci datové schránky z pohledu zakotvení v právních normách, zabezpečení, využití a kritických faktorů úspěchu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.