|
Kostým jako scénografický prvek
Částková, Monika ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (vedoucí práce) ; WIESNER, Daniel (oponent)
V bakalářské práci s názvem "Kostým jako scénografický prvek" jsem se chtěla co nejvíce zaměřit na možnosti využití kostýmu pro scénografii. Mým cílem bylo odpovědět na otázku, zda je možné využít kostým tak, aby se stal výhradním scénografickým prvkem na základě vlastních choreografických zkušeností a studováním tvorby vybraných světových choreografů, u kterých se domnívám, že tímto způsobem tvořili a tvoří.
|
|
Vývoj a profilace souboru Laterny Magiky
Zápotocká, Eva ; HAYASHI, Lucie (vedoucí práce) ; JANEČEK, Václav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá historickým vývojem souboru Laterny magiky a přibližuje styčné body svého působení do roku 2009. Zároveň udává informace o založení tanečního souboru, o jeho členech, choreografech a baletních mistrech. Dále se zabývá nejvýznamnějšími tituly, které byly v historii Laterny magiky uvedeny, představuje choreografa, tanečníka a pedagoga Jeana-Pierra Aviotta jako významnou osobnost v rozvoji tanečního souboru.
|
|
Pašijové hry v Hořicích na Šumavě. Historický vývoj v letech 1816 - 1936
PALKOVIČ, Jan
Předkládaná práce se věnuje historickému vývoji německých pašijových her v Hořicích na Šumavě (okres Český Krumlov) od jejich založení v roce 1816 po dočasný zánik v roce 1936. Svým pojetím navazuje na obhájenou bakalářskou práci s názvem Mysterium Hoericense Proměny místa paměti v 19. a 20. století. Hlavní badatelská pozornost se vztahuje ke vzniku hořického mystéria o životě a smrti Ježíše Krista, průběhu jeho představení, významným aktérům a návštěvníkům her. Kromě dochovaných písemných pramenů německé provenience autor využíval regionální literaturu vydanou sudetskými Němci a metodu orální historie.
|
|
Herecká postava na divadle a ve filmu/TV - prostředky a proces tvorby
Josefíková, Eva ; SALZMANNOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; MRKVIČKA, Ladislav (oponent)
Studentka si v práci pokládá za cíl zrekapitulovat průběh studia na DAMU a
reflektovat své pozdější zkušenosti z hostování v profesionálních divadlech či
krátkého angažmá v kladenském divadle. Stejnou měrou se také zabývá
účinkováním před kamerou.
Ve své práci popisuje ty školní klauzury, inscenace či filmové a televizní
projekty, které jí pomohly změnit dosavadní uvažování nad hereckou prací.
Naučily ji nové postupy a umožnily jí posunout se profesně dál. Na základě
těchto zkušeností se snaží nalézt a definovat převážně to, co je při herecké
tvorbě pro obě disciplíny společné, z jakých zdrojů vycházejí a jakým způsobem
se mohou vzájemně ovlivňovat.
Vzhledem k tomu, že se na DAMU herectví před kamerou nevyučuje,
popisuje své hledání metodou pokus-omyl, resp. sbíráním a tříbením zkušeností
projekt od projektu. Své poznatky doplňuje mimo jiné citacemi zahraniční
literatury, věnované filmovému herectví, v České republice nepublikované. Citace
tedy uvádí ve vlastním překladu.
|
|
Dramatická výchova jako forma prevence patologických jevů na základní škole
SEDLÁČKOVÁ, Jana
Práce se zabývá dramatickou výchovou jako formou prevence patologických jevů na základní škole. Obsah práce je tvořen informacemi o prevenci patologických jevů, výběrem nejčastějších patologických jevů, popisem metod dramatické výchovy a popisem osobnosti pedagoga volného času. Dále je v práci popsán projekt, který je zaměřen na prevenci patologických jevů v zájmovém kroužku tvořivé dramatiky.
|
|
V hlavní roli divadlo
Hlásková, Vendula ; MRAVCOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; VAJCHR, Marek (oponent)
Tato práce se snaží analyzovat existenci divadla jako tématu a principu v celovečerním hraném filmu. Na základě rozborů několika vybraných filmů se snaží sledovat, jaké postupy tyto filmy sdílejí. Rozbory se zaměřují na zkoumání divadelního prostoru a prostoru filmu, na komunikaci významových rovin a vztah autora k rodícímu se divadelnímu artefaktu.
|
|
Město jako scéna reálného života
Feifrlíková, Lenka
Bakalářská práce se zabývá vztahem scénografie a zahradně architektonické tvorby, soustředí se na základní podobnosti a rozdílnosti těchto oborů. Snaží se poukázat na to, že scénografická tvorba nemusí být omezena jen na jeviště v budově divadla, ale může zasahovat i do veřejného prostoru, kde už se zmíněné obory začínají prolínat. Cílem práce je prozkoumat, jak se scénografie se zahradně architektonickou tvorbou mohou doplňovat, kde jeden obor z druhého může čerpat inspirace a na základě těchto zjištění vytvořit návrh vybraných prostorů.
|
| |
| |
|
Divadlo v Přerově
Tichák, Tomáš ; Sýkora, Karel (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je navržení nosné konstrukce objektu divadla v městě Přerov. Stavba se skládá ze dvou konstrukčně nezávislých objektů – dřevěná část zastřešuje jeviště, ocelová obsahuje jevišě a zázemí. Stavba má nepravidelný půdorys. Půdorysné rozměry objektu jsou 72 x 54 m. Výška 17,5 m. Zastavěná plocha činí 2000 m2. Dřevěná konstrukce se skládá z prvků z lepeného lamelového dřeva, rostlého dřeva a oceli. Ocelová konstrukce je tvořena příčnými kloubovými vazbami, ocelobetonovými spřaženými stropy, příhradovými vazníky a ztužidly. Práce obsahuje návrh, výpočet a posouzení zatížené konstrukce včetně spojů. Pro výpočet vnitřních sil v konstrukci bylo využito programu pro statickou analýzu konstrukcí Dlubal RFEM 5. K práci je přiložena výkresová dokumentace.
|